Libelbe Skrevet 13. september 2020 #1 Skrevet 13. september 2020 Hei, jeg er en kvinne på 19 år som har noe jeg blir plaget av daglig, lurer og på om noen har opplevd dette samme. isåfall trenger jeg svar på hva dette er for noe. i 2 år nå har jeg slitt med bestandig kvalmenhet og er skikkelig tullete i magen, går rundt og føler jeg skal kaste opp dagen lang og mest på kvelden før jeg skal sove. Får veldig mye spytt reduksjon mens jeg er kvalmen, svelger så mye spytt at jeg må hyppig gå på do hele tiden. Jeg har lite matlyst pga dette men er flink på å spise fordeom. Har prøvd å ungått melk, for mye sukker, for mye salt osv. Også har jeg cøliaki som jeg har hatt siden jeg var barn men aldri opplevd noe lignendes før. Merker og at kvalmen slår best til når det er varmt i luften og jeg blir varm spessielt rundt sommers tid. jeg har vært fram og tilbake hos legen min flere ganger disse to årene og forklart han nøyaktig hva jeg sliter med når det gjelder denne forbaska kvalmen, gitt han alle punkter og forklaringer. Det eneste jeg fikk var et nikk og utskreven magemedesin (som jeg desverre ikke husker navnet på.) jeg endte opp med å måtte kaste denne magemedesinen han mente jeg burde gå på for jeg ble bare enda verre av og ta den. noen som har aning på hva dette kan vær for noe?!
BiancaWhite Skrevet 13. september 2020 #2 Skrevet 13. september 2020 Har ikke aning. Men har du prøvd å spise ingefær? Det hemmer kvalmesenteret. Helst fersk. Men det er mulig å kjøpe kapsler på helsekosten dersom du synes det blir for sterkt.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #3 Skrevet 13. september 2020 Bytt fastlege! har du ført matdagbok? Skriv opp alt du spiser når du spiser det og hvilke stymptomer du har når.. godt mulig du reagerer på noe! Hvordan er du i magen ellers? Avføring? Luft? Anonymkode: 7585f...d71
Anzii Skrevet 13. september 2020 #4 Skrevet 13. september 2020 Hva med angst/uro? Føler du deg urolig?
Blueberrymuffin Skrevet 14. september 2020 #5 Skrevet 14. september 2020 12 timer siden, Libelbe skrev: Hei, jeg er en kvinne på 19 år som har noe jeg blir plaget av daglig, lurer og på om noen har opplevd dette samme. isåfall trenger jeg svar på hva dette er for noe. i 2 år nå har jeg slitt med bestandig kvalmenhet og er skikkelig tullete i magen, går rundt og føler jeg skal kaste opp dagen lang og mest på kvelden før jeg skal sove. Får veldig mye spytt reduksjon mens jeg er kvalmen, svelger så mye spytt at jeg må hyppig gå på do hele tiden. Jeg har lite matlyst pga dette men er flink på å spise fordeom. Har prøvd å ungått melk, for mye sukker, for mye salt osv. Også har jeg cøliaki som jeg har hatt siden jeg var barn men aldri opplevd noe lignendes før. Merker og at kvalmen slår best til når det er varmt i luften og jeg blir varm spessielt rundt sommers tid. jeg har vært fram og tilbake hos legen min flere ganger disse to årene og forklart han nøyaktig hva jeg sliter med når det gjelder denne forbaska kvalmen, gitt han alle punkter og forklaringer. Det eneste jeg fikk var et nikk og utskreven magemedesin (som jeg desverre ikke husker navnet på.) jeg endte opp med å måtte kaste denne magemedesinen han mente jeg burde gå på for jeg ble bare enda verre av og ta den. noen som har aning på hva dette kan vær for noe?! Jeg har en formening, men først er det noen ting du må si litt mer om. - Har du gått ned i vekt, uten å ha prøvd og gå ned i vekt? - Har du en lav bmi/ er slank. - Mye spytt, er det slik at du får opp mye slim som du må spytte ut? - Er avføringen bløt/løs, uten farge, eller med svak farge? - Har du tung pust, blir fort tungpustet eller sliten ved anstrengelse? Dersom legen din ikke tar plagene dine seriøst, så støtter jeg meg litt på brukeren over her som råder deg til å bytte/ prøve en annen fastlege.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #6 Skrevet 14. september 2020 13 timer siden, Libelbe skrev: Hei, jeg er en kvinne på 19 år som har noe jeg blir plaget av daglig, lurer og på om noen har opplevd dette samme. isåfall trenger jeg svar på hva dette er for noe. i 2 år nå har jeg slitt med bestandig kvalmenhet og er skikkelig tullete i magen, går rundt og føler jeg skal kaste opp dagen lang og mest på kvelden før jeg skal sove. Får veldig mye spytt reduksjon mens jeg er kvalmen, svelger så mye spytt at jeg må hyppig gå på do hele tiden. Jeg har lite matlyst pga dette men er flink på å spise fordeom. Har prøvd å ungått melk, for mye sukker, for mye salt osv. Også har jeg cøliaki som jeg har hatt siden jeg var barn men aldri opplevd noe lignendes før. Merker og at kvalmen slår best til når det er varmt i luften og jeg blir varm spessielt rundt sommers tid. jeg har vært fram og tilbake hos legen min flere ganger disse to årene og forklart han nøyaktig hva jeg sliter med når det gjelder denne forbaska kvalmen, gitt han alle punkter og forklaringer. Det eneste jeg fikk var et nikk og utskreven magemedesin (som jeg desverre ikke husker navnet på.) jeg endte opp med å måtte kaste denne magemedesinen han mente jeg burde gå på for jeg ble bare enda verre av og ta den. noen som har aning på hva dette kan vær for noe?! Jeg hadde samme greie, var IBS start for meg. Mine plager med IBS startet slik du beskriver det. Var kvalm i fire år før nye symptomer dukket opp. Og bare gud vet hvor mye jeg har slitt med IBS de siste årene!! Nå har jeg hatt IBS i ca 12 år, og det som hjalp meg var endring av diett. Men da kan være så mye annet det skyldes. Først og fremst skifter du lege ASAP. Anonymkode: 35f11...194
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #7 Skrevet 14. september 2020 Har du andre symptomer eller kun kvalme?! Anonymkode: 798ac...c43
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå