AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #1 Skrevet 13. september 2020 Hvordan blir smaken på en brun saus laget på maizena kontra den vanlige måten med mel og smør? Må ha den glutenfri da vi får besøk men hvis smaken blir veldig annerledes må jeg kanskje lage vanlig og.. Hva sier dere som har peiling? Anonymkode: ea400...ed4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #2 Skrevet 13. september 2020 Jeg pleide å lage brunsaus fra grunnen med jevning av jyttemel og smør. Den ble god nok til at folk tok feil mugge ved julemiddagen uten å merke at den var annerledes. Nå er jeg latere og kjøper Toros glutenfri brunsaus og tilsetter krydder/fløte/tyttebær/whatever etter hva jeg føler for. Den har også blitt forvekslet med den ordinære sausen som sto på bordet. Anonymkode: e2307...742
Aviale Skrevet 14. september 2020 #3 Skrevet 14. september 2020 Man får ikke den "brunede" smaken, men de fleste restauranter bruker bare maizena, så det er ikke noen særlig forskjell smaksmessig utenom det. Som AB over her sier, man kan gjøre det enkelt med posesaus hvis man synes det virker vanskelig. Jeg lager brunsaus med maizena brun jevner, det er enklere enn vanlig maizena. Ha en god buljong, gjerne med litt ekstra krydder, jevneren kan helles rett oppi varm væske. Maizenaen kan gjøre at sausen ser litt "vannaktig" ut med bare buljong, så jeg pleier å ha i litt brunost og matfløte i tillegg. Funker helt fint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå