AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #1 Skrevet 13. september 2020 I går var jeg på besøk hos en som har hund. Har hilst på hunden flere ganger uten problemer. Men i går begynte hunden å bjeffe og knurre mot meg når eieren åpnet døren. Hva kan årsaken til oppførselen være? Anonymkode: cf833...e41
Tabris Skrevet 13. september 2020 #2 Skrevet 13. september 2020 Helt umulig å si på så lite informasjon. Kanskje kjente han deg ikke igjen, kanskje hadde han vondt, kanskje har han hatt skremmende opplevelser med folk eller ved døren, kanskje var han stresset og anspent pga ting som har skjedd tidligere den dagen... 7
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #3 Skrevet 13. september 2020 2 minutter siden, Tabris skrev: Helt umulig å si på så lite informasjon. Kanskje kjente han deg ikke igjen, kanskje hadde han vondt, kanskje har han hatt skremmende opplevelser med folk eller ved døren, kanskje var han stresset og anspent pga ting som har skjedd tidligere den dagen... Det var andre i leiligheten når jeg kom og det var mye støy. Så det kan jo være hunden ikke orket mer besøk. Anonymkode: cf833...e41 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #4 Skrevet 13. september 2020 Mulig hunden tror du vil ta i fra den eieren ? Eller at den ønsker avstand fra deg ? Anonymkode: 85dda...de8
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #5 Skrevet 13. september 2020 Noen hunder er veldig beskyttende ovenfor eier og territoriet sitt, mulig det ligger noe der. Anonymkode: 85dda...de8
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #6 Skrevet 13. september 2020 Hadde du hilset på andre hunder det siste døgnet? Hannhunden min knurrer på alle som lukter hannhund. Og når han er sliten og lei av besøk. Og om han ikke vil bli klappet akuratt da. Knurrer stort sett for det meste, men bare noen ganger. Anonymkode: 1155e...71c 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #7 Skrevet 13. september 2020 Jeg kom flere timer etter de andre og som nevnt tidligere var det mye støy i leiligheten Så han var nok sliten og lei besøk stakkars. Har ikke vært i kontakt med andre dyr i forkant. Anonymkode: cf833...e41
Matas Skrevet 13. september 2020 #8 Skrevet 13. september 2020 Tråden er ryddet for krenkende utsagn og svar til dette. Det er også ryddet for følgende regel: * Det er ikke lov å diskutere med seg selv, eller utgi seg for å være flere personer i en tråd, ved å benytte flere kontoer eller AnonymBruker-funksjonen. - Matas, mod.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #9 Skrevet 13. september 2020 Dette skjer når jeg går på besøk hele tiden. Det er en hund, han liker meg kjempe godt, men når jeg står utenfor er det bjeffing og knurring. Forsvars greie tror jeg. Anonymkode: c4585...53a
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #10 Skrevet 13. september 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen hunder er veldig beskyttende ovenfor eier og territoriet sitt, mulig det ligger noe der. Anonymkode: 85dda...de8 Min hund er sånn , ekstremt beskyttende Anonymkode: 49d86...a11
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #11 Skrevet 13. september 2020 Vår hund bjeffer og lager lyder som kan minne om knurring når han blir glad. Han elsker at det kommer folk på besøk, men noen uerfarne mennesker har blitt redd og trodd han var sint - noe som absolutt ikke er tilfelle. Anonymkode: bd47f...0ef
little fairy Skrevet 13. september 2020 #12 Skrevet 13. september 2020 Dette skjer med min nå og da. Men jeg har ikke helt klart å finne ut hvorfor. Men jeg har lagt merke til at det ofte er samme personer som bli knurret mot. Så mulig det har noe med væremåten? Eller at hunden merker usikkerhet? Har også merket da at noen selv kan kjefte på hunden. Det synes ikke jeg er greit. Det beste er om de ignorerer og lar meg ta meg av resten. Forsøker da å avlede.
Hockeypulver Skrevet 13. september 2020 #13 Skrevet 13. september 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: I går var jeg på besøk hos en som har hund. Har hilst på hunden flere ganger uten problemer. Men i går begynte hunden å bjeffe og knurre mot meg når eieren åpnet døren. Hva kan årsaken til oppførselen være? Anonymkode: cf833...e41 Spør eieren, han/hun kjenner hunden sin best
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå