Gå til innhold

Hvilke navn var IKKE lavstatus navn på 70-80 tallet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Tiuren skrev:

Faen så frekt å snakke om lavstatus navn! Er det rart at det er mye mobbing iblant barn, når man har foreldre med slike holdninger?

Mener du at naboen skal bytte navn forde du og dine klubbvenninner har funnet ut at hun har "lavstatus navn", eller bør vi bare slutte å snakke med henne?

Frekt? Dette er vel rent statistisk med tanke på kobling til lønn, arbeid, sosiale forhold og kriminalitet... 

Anonymkode: ab863...c91

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, Tiuren skrev:

Faen så frekt å snakke om lavstatus navn! Er det rart at det er mye mobbing iblant barn, når man har foreldre med slike holdninger?

Mener du at naboen skal bytte navn forde du og dine klubbvenninner har funnet ut at hun har "lavstatus navn", eller bør vi bare slutte å snakke med henne?

Jeg har selv ett lavstatus navn fra den tiden,,,Monika. Og jeg har høy utdanning.  Så nei jeg sier ikke at folk skal bytte navn.

TS

Anonymkode: 7dec7...fc0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har selv ett lavstatus navn fra den tiden,,,Monika. Og jeg har høy utdanning.  Så nei jeg sier ikke at folk skal bytte navn.

TS

Hvorfor rangere navn i lav og høy status? Jeg kunne aldri tenkt tanken at Monika var lavstatus, det er et navn og ingenting mer. Alt annet er helt subjektivt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Tiuren skrev:

Hvorfor rangere navn i lav og høy status? Jeg kunne aldri tenkt tanken at Monika var lavstatus, det er et navn og ingenting mer. Alt annet er helt subjektivt. 

Jeg har alltid hørt mitt navn er lavstatus sammen med Ronny..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Johnny, Tonny, Morgan, Brian og alle dobbeltnavn med Kjell.

Anonymkode: bf8aa...541

Les overskriften en gang til.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

TS

Har du flere navn?

Anonymkode: 908c1...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Boka er fra 80-tallet. 

Anonymkode: 56abb...497

Jada, kom ut i 1988, men det er ikke Lena-karakteren fra boka som er «trash», det er film-karakteren pga. skuespillet/regien. 

Anonymkode: 9cad9...8e2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du flere navn?

Anonymkode: 908c1...559

Ja, jeg har to navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det var så mange navn som ble sett på som lavstatusnavn på den tiden. Men jeg vet om noen som fikk høre at de hadde kjerringnavn. Sånne navn som Bjørg, Asveig, Oddrun osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...