AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #1 Skrevet 12. september 2020 Er det gjort noen studier på denne sammenhengen? Sliter selv med psyken og er overvektig, og bet meg merke til at alle i denne reportasjen også er kraftig overvektige. Er så lei av at man alltid skal påstå at alle tjukke er late og ikke gidder "å ta seg sammen", men at det ofte er komplekse grunner, ofte psykiske sykdom, til at vi blir overvektige. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/qAnAWz/vi-valgte-livet Anonymkode: 79e8a...74b
Silva Pluvialis Skrevet 12. september 2020 #2 Skrevet 12. september 2020 Ja. Det er kjent i psykiatrien at det er en sterk sammenheng mellom overvekt og psykiske lidelser, da særlig overspisingslidelse og traumer.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #3 Skrevet 12. september 2020 Vil tro det er en sammenheng ja. Da jeg gikk i traume behandling, så gikk jeg opp mye i vekt. Og eneste jeg tenkte på etter behandling, var å komme meg raskest mulig hjem for å spise potetgull og sjokolade. Nå startet mine problemer med mat, allerede da jeg var 4 år, grunnet traumene jeg ble utsatt for. Og jeg har slitt med alt fra anoreksi, bulimi, ortoreksi og overspising. Anonymkode: 1a46b...2e3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå