Gå til innhold

Er det noen av dere som har sendt inn en barnebok til et forlag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg holder på med en barnebok med noen søte figurer. 

Teksten er enkel, men jeg har en klar visjon om hvordan illustrasjonene skal være. Klarer å tegne selve figurene, men der stopper det. Skal jeg forklare dette? Skjønner ikke hvordan jeg skal presentere selve utkastet 😅

Anonymkode: 87367...d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har nettopp sendt inn en bok til et forlag. Og venter på svar enda. Men jeg skrev litt om hva jeg tenker med boken, la med noen utsnitt. Og forklarte tegningene. Tenkte hvis de lurer på noe så tar de kontakt. Vet ikke så mye da dette er mitt første forsøk. 

Men lykke til med barneboken 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
N-trønderpia skrev (På 13.9.2020 den 12.19):

Jeg har nettopp sendt inn en bok til et forlag. Og venter på svar enda. Men jeg skrev litt om hva jeg tenker med boken, la med noen utsnitt. Og forklarte tegningene. Tenkte hvis de lurer på noe så tar de kontakt. Vet ikke så mye da dette er mitt første forsøk. 

Men lykke til med barneboken 😀

Hvordan gikk det? 😊

Leverte du et ferdig manus? 

Holder på med barnebok selv. Vurderer å bare oppgi illustratører jeg har sansen for for å gi et bilde av hvordan illustrasjoner jeg tenker sammen med teksten. 

Anonymkode: 1002f...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

jeg jobber i forlagsbransjen, og mitt beste tips er å sende inn manuset, men i tillegg en liten presentasjon av deg selv og visjonene for boka, feks eksempel på illustrasjoner. Ofte har forlag en helt annen visjon enn deg hva gjelder illustrering, men det er fint å ha et utgangspunkt å diskutere. 
Det kan ta mange uker før man får svar, så vær tålmodig! 
 

masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Trolltunga skrev (På 12.6.2021 den 8.18):

Hei!

 

jeg jobber i forlagsbransjen, og mitt beste tips er å sende inn manuset, men i tillegg en liten presentasjon av deg selv og visjonene for boka, feks eksempel på illustrasjoner. Ofte har forlag en helt annen visjon enn deg hva gjelder illustrering, men det er fint å ha et utgangspunkt å diskutere. 
Det kan ta mange uker før man får svar, så vær tålmodig! 
 

masse lykke til!

Hei!

hvordan sender man inn? Bør manus og presentasjon av deg selv være digitalt på mail, eller burde det sendes i posten? 

Anonymkode: b17fa...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hei!

hvordan sender man inn? Bør manus og presentasjon av deg selv være digitalt på mail, eller burde det sendes i posten? 

Anonymkode: b17fa...dbe

Ulike forlag opererer med ulik praksis - noen vil ha det digitalt, andre vil ha papir. Det står på nettsiden til forlagene. Mange har gått til digital innsending nå siden de fleste har hjemmekontor og ikke får hentet papirmanus på forlagshuset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...