AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #1 Del Skrevet 12. september 2020 Til de som stjeler gjenstander fra kirkegård (eks: blomster, pynt, etc. fra gravstener) hvorfor gjør dere det? Jeg er bare nysgjerrig! 😊 Anonymkode: f2e99...1aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #2 Del Skrevet 12. september 2020 Jeg har lest om to tilfeller hvor man også fikk en forklaring på hvor tingene ble av. I det ene tilfellet hadde tiggere knabbet roser for å selge dem i sentrum. I det andre tilfellet var det snakk om en oppsats/krans e.l. som en sørgende hadde lagt på graven. Når den sørgende senere skulle besøke graven, var blomstene vekk. Da h*n sto ved graven og undret hvor blomstene hadde tatt veien, kom et kvinnemenneske bort med dem i hendene og fortalte at hun hadde lånt dem litt, for hun skulle ha selskap og manglet bordpynt. Jeg mener å huske at jeg leste den siste i et leserinnlegg i avisen for mange år siden. Anonymkode: 2d40b...2d2 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #3 Del Skrevet 13. september 2020 Veldig ofte så er det romfolk som stjeler blomster og pynt fra kirkegårdene rundt om for å selge etterpå, i år har det heldigvis vært lite av dette pga. innreiserestriksjonene i forbindelse med koronasituasjonen. Anonymkode: 2bccd...e39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 13. september 2020 #4 Del Skrevet 13. september 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig ofte så er det romfolk som stjeler blomster og pynt fra kirkegårdene rundt om for å selge etterpå, i år har det heldigvis vært lite av dette pga. innreiserestriksjonene i forbindelse med koronasituasjonen. Anonymkode: 2bccd...e39 Det er vel mulig, men jeg har da hørt om at ting har forsvunnet på steder og tidspunkt der det ikke har vært romfolk i området. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #5 Del Skrevet 13. september 2020 Har sett romfolk/tiggere stå ved vestre gravlund og selge, og idiooooootene kjøper. Tøffe folk med næringsvett må støttes vet du Anonymkode: 182a2...92d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #6 Del Skrevet 20. september 2020 I avisartikler nevnes det at skjærer har tatt lys, men når planter nappes opp med rot er det nok tyver på ferde. Noen mennesker forteller at de har funnet igjen sine egne blomster, kranser og lys på andre graver. Anonymkode: 2d40b...2d2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #7 Del Skrevet 20. september 2020 https://www.tv2.no/a/10226580/ Her har noen rappet en dekorasjon for å bruke den i en babyshower. Anonymkode: 2d40b...2d2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #8 Del Skrevet 20. september 2020 Lurer på det samme! Søskenbarnet sitt mistet barnet sitt som var under 2 år. Og samtlige leker, bamser og pyntegjenstander blir stjålet. Det har skjedd flere ganger. Det får aldri ligge i fred! Ei jeg gikk på grunnskolen med mistet også barnet sitt, og hun har også opplevd mye tyveri fra graven. Hun har tatt dem på fersken fire ganger de siste 6 årene, og samme dame ble tatt to ganger. Men så er hun kirkegårdens nærmeste nabo da, så det handler om å se ut vinduet på riktig tid. Ene gangen så lot noen en unge ta en bamse fra graven og gikk med den og la den igjen på parkeringsplassen, og de unnskyldte det med at det var jo bare en unge. Hun hadde fulgt med dem lenge for å se om de i det minste la den tilbake, men det hadde de null intensjoner om å gjøre. Har aldri opplevd direkte tyveri fra andre graver, men så legges det ned vanlige blomster og kun lykter til jul. Vi bruker å kjøpe inn billige blomster til vanlig dessverre, for når vi skal dit ( som er ca hver andre måned) så legger vi ned til 6 stk om gangen, også til barnet til søskenbarnet mitt og hos han så legger vi ned noe ekstra i tillegg til blomster. Har sett en gang at to barn drev å kastet vekk steiner som lå oppå flere graver, og foreldrene gjorde ingenting. Enten så var de bare blåst i hodet, eller så brydde de seg ikke. Det å fjerne slike steiner er det samme som å fjerne blomster, for jøder bruker steiner i stedet for blomster. Ville likt å vite hva som foregår i hodet til folk som stjeler fra en grav. Det er jo det laveste av det lave! Anonymkode: 085b6...0c2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #9 Del Skrevet 22. september 2020 På 20.9.2020 den 13.06, AnonymBruker skrev: https://www.tv2.no/a/10226580/ Her har noen rappet en dekorasjon for å bruke den i en babyshower. Anonymkode: 2d40b...2d2 Dette er jo helt sykt! Hva tenker man med når man tar med seg blomsterdekorasjoner, med hilsener på og det hele?? Jeg har så lyst til å finne noe fint og legge på pappas grav nå, siden han ville blitt bestefar for første gang. Men jeg tør ikke, for jeg vet ikke om det blir liggende. Jeg har ikke hørt at det er vanlig at noen stjeler fra gravene her, men likevel.. om noen syns noe er fint, så vet man aldri. Til vanlig kjøper jeg rimelige blomster bare, de får stå til de er klare til å kastes. Anonymkode: 9b37a...391 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #10 Del Skrevet 22. september 2020 Mitt inntrykk er at det er svært sjelden at det stjeles fra gravene, men de gangene det blir borte noe må man være oppmerksom på at kirkegården også er et sted ulike dyr og fugler ferdes, og de kan plukke med seg blomster, stearinlys o.l. fra graver. Det trenger altså ikke være mennesker, selv om det også forekommer. Anonymkode: e2771...e6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #11 Del Skrevet 22. september 2020 Noen mennesker eier ikke moral. Det er den eneste grunnen. Anonymkode: 89672...b79 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rebecca30 Skrevet 22. september 2020 #12 Del Skrevet 22. september 2020 Det kan også være fugler https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/fugler-stjeler-gravlys-for-a-spise-fett-1.13815057 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #13 Del Skrevet 22. september 2020 2 minutter siden, Rebecca30 skrev: Det kan også være fugler https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/fugler-stjeler-gravlys-for-a-spise-fett-1.13815057 Fugler tar ihvertfall ikke med seg engler og lykter som ofte forsvinner fra graver. Anonymkode: b0de3...811 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #14 Del Skrevet 24. september 2020 På 12.9.2020 den 20.33, AnonymBruker skrev: skulle ha selskap og manglet bordpynt. Ja, så da tar man altså blomster fra en grav.. 🤯Det er helt blåst synes jeg. Man tar da virkelig ikke fra en grav! Jeg har da selv laget bordpynt av planter ute, eller planter jeg har hjemme. Anonymkode: 7d0ec...de8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå