Gå til innhold

Sosiale aktiviteter/leker på jobb?


Sjokoprinsessa

Anbefalte innlegg

Hei! 😊 Jeg ønsker å sette i gang noe hyggelig og sosialt på personalrommet på jobb, da jeg synes at arbeidsmiljøet trenger en liten boost.

Dermed ønsker jeg inspirasjon og hjelp av dere! Har tenkt litt på vinlotteri/annet type lotteri(?), "hemmelig venn" eller lignende.

Noen som har forslag?? Og Hvordan gjennomfører dere det eventuelt rent praktisk på deres arbeidsplass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

«Fredagskaffe» hvor man rullerer på å bake en kake? 

vinlotteri er jo greit, så lenge man har et alternativ til de som ikke vil ha vin/alkohol :) 

Trim minuttet- ha noen øvelser man kan gjøre sammen for å strekke litt på kroppen. 
 

Hemmelig venn er jo veldig greit, da er man jo med om man vil, de som ikke vil være med får heller ikke hemmelig venn. sett en grense på hvor mye man da skal bruke på denne vennen (eks 50-100 kr). 

Anonymkode: 5b5bb...b8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de andre på jobben din enige i at dette er noe dere trenger/ønsker? Det viktigste som trengs for å få til noe sånt, er at det faktisk er stemning for det - jeg ville begynt med å høre med de andre hva de kunne tenke seg å være med på. Start med noe som krever lite innsats - det er lettere å få med seg de mindre engasjerte hvis det ikke kreves noe av dem. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

«Fredagskaffe» hvor man rullerer på å bake en kake? 

vinlotteri er jo greit, så lenge man har et alternativ til de som ikke vil ha vin/alkohol :) 

Trim minuttet- ha noen øvelser man kan gjøre sammen for å strekke litt på kroppen. 
 

Hemmelig venn er jo veldig greit, da er man jo med om man vil, de som ikke vil være med får heller ikke hemmelig venn. sett en grense på hvor mye man da skal bruke på denne vennen (eks 50-100 kr). 

Anonymkode: 5b5bb...b8e

Veldig gode forslag! 🙌🏼 Jeg jobber på sykehus som sykepleier, så vi har travle vakter hvor vi ikke rekker felles lunsj eller får til å samles alle inne på personalrommet samtidig. Trenger dermed et litt "fleksibelt" opplegg som ikke krever noe serlig med tid til ett spesielt tidspunkt. Trim-minutt vil nok dermed bli litt vanskelig 😊 Fredagskaffe tror jeg nok også er mindre egnet da vi ikke alltid får tid til å sette oss ned til lunsj engang 😅

Endret av Sjokoprinsessa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får hjernekløe av leker. Hvis de hadde begynt med det på min arbeidsplass, så hadde jeg skygget banen. Men vinlotteri er hyggelig da. 

Anonymkode: 775a1...a75

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Fast fredagssamling med kake (rullerer på hvem som tar med)

- kahoot eller analog quiz

- spill av noe slag. Selv har vi hatt kurong på jobb.

- yoga

 

Anonymkode: 57588...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

- Fast fredagssamling med kake (rullerer på hvem som tar med)

- kahoot eller analog quiz

- spill av noe slag. Selv har vi hatt kurong på jobb.

- yoga

 

Anonymkode: 57588...df2

Tusen takk for gode forslag! 😊 Quiz på ark som kan ligge fremme på pauserommet skal jeg uten tvil ta med meg videre! Ellers egner desverre ikke de andre aktivitene seg på akkurat denne arbeidsplassen. Jobber som sykepleier på en travel sykehusavdeling (en opplysning som kanskje hadde vært grei å skrive med en gang, ups) slik at det er vanskelig med ting som krever tid og at vi samles alle/flere samtidig - det er kke alltid vi rekker å sitte ned for å spise lunsj engang, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som har tid til å holde på med slikt fortjener knapt lønna si.  Hvordan skal en rekke alt dette?   Hvor jobber dere som kan sulle med slikt?

Anonymkode: 6670b...f11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle liker leker osv. Jeg synes hemmelig venn er teit. 

Hva med felles lunsj? Rullere hvem som lager. Alt fra rundstykker med ulikt pålegg, til suppe eller pastasalat. 

Kanskje en liten quiz nå og da? Og en liten premie. 

Anonymkode: 46181...4dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sjokoprinsessa skrev:

Tusen takk for gode forslag! 😊 Quiz på ark som kan ligge fremme på pauserommet skal jeg uten tvil ta med meg videre! Ellers egner desverre ikke de andre aktivitene seg på akkurat denne arbeidsplassen. Jobber som sykepleier på en travel sykehusavdeling (en opplysning som kanskje hadde vært grei å skrive med en gang, ups) slik at det er vanskelig med ting som krever tid og at vi samles alle/flere samtidig - det er kke alltid vi rekker å sitte ned for å spise lunsj engang, hehe.

Da svarer jeg igjen. Har selv jobbet på sykehus. Det eneste jeg satt pris på var å kunne spise lunsjen min i fred, lese aviser osv på mobilen. Prate med kollegaer hvis emnet interesserte meg. På sykehus er det så utrolig varierte personligheter. Så da er det greit å kunne bestemme selv om en vil sosialisere seg eller trekke seg tilbake. Men travle dager valgte jeg ofte sistnevnte. 

Eneste jeg kommer på da er å bytte på hvem som har med noe godt til lunsj. Alt fra boller til en pose twist. Til jul kanskje julekalender for de som ønsker. 

Anonymkode: 46181...4dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med de andre om de er interessert først. Ikke alle er gira på å ‘leke’ på jobb. Jeg er på jobb for å jobbe, ikke for å underholde kollegene mine. 

Anonymkode: ea2ae...de5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke så sikker på at dere kan ha vinlotteri, i alle fall kan det hende den må være alkoholfri ;)   Vi hadde vinlotteri før i tiden, men det er mange år siden det ble forbudt (jobber i helsevesenet, kommunalt).

Anonymkode: feaf6...4bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater sånn påtvunget sosialisering. Viss det er stille på jobb setter jeg pris på å få sitte i fred med avisen eller mobilen. Samme gjelder sånne fellesmåltid. Bare stress. 

Anonymkode: 43e59...430

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å ha tipping. Enten fotball, eller spesifikke store arrangement, vm eller f.eks antall olmedaljer til Norge, o.l.

sist fotballvm betalte vi 20 kr hver, og trakk et lag som vi "ble", så var det om å gjøre å komme lengst. Det var gøy også for de som ikke likte fotball. -og fikk oss til å følge med på kamper som kamerun-san marino og lignende :)

Anonymkode: ae890...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke vinlotteri. Du vet aldri hvem som har alkoholproblemer, og på flere steder er det ikke lov. 

Anonymkode: 37e6f...df6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stund til da - men adventskalender i desember. Alle trekker en lapp med et navn og en dato, og skal ordne adventskalendergave til den personen på den datoen. Pris feks kr 100-150. Kan være hemmelig eller ikke hemmelig giver (vi pleier ha hemmelig giver). 

Anonymkode: a015c...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en hyggelig jule-lunsj-pakkelek en gang.

Alle skulle ta med seg to gaver hver, til maks 50 kr per stk.

 

Gavene skulle være pakket inn.

Alle gavene blir lagt på bordet.

Så triller man en terning, og bestemmer på forhånd om man skal gjøre akkurat det med terning i hvor mange minutt.

Den som får en 6'er kan velge seg en pakke (uten å åpne opp). 

Man fortsetter å trille terning, og følger klokka, slik at alle gjør det hver sin tur så mange ganger tidsrammen tillater det. 

Når alle pakkene på bordet er tatt, og man fremdeles har tid igjen, så står man enn så lenge fremdeles fritt til å ta fra de gavene som andre har tatt.

Når tiden er ute, så pakkes de opp.

Enda er det ikke slik at man er sikret de gavene man sitter med.

Man bestemmer seg for nye x antall minutter, og fortsetter med å kaste terningen på tur slik som tidligere. Nå kan man som sagt forsyne seg med gavene som andre "har tatt". 

Når tiden er ute for denne gang, så får man beholde de gavene man har klart å få. 

Alle sitter selvsagt rundt bordet mens man holder på med dette, og er det for lang fysisk avstand mellom der person 1 sitter, og tingen vedkommende rettmessig vil ha, så skal den aktuelle personen være behjelpelig med å gi vedkommende den tingen. :) 

Anonymkode: d0801...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 14.9.2020 den 6.14, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke så sikker på at dere kan ha vinlotteri, i alle fall kan det hende den må være alkoholfri ;)   Vi hadde vinlotteri før i tiden, men det er mange år siden det ble forbudt (jobber i helsevesenet, kommunalt).

Herlighet, det tenkte jeg ikke på en gang - men når du sier det overrasker det meg ikke om det faktisk er sånn. Hva jeg synes om det er jo en annen sak... kjære vene, vi er jo tross alt voksne mennesker 🤪  Menmen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...