Gå til innhold

Hvor skal jeg bo?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har sett en del tråder om hvilke steder folk bør bosette seg så jeg tenkte å høre deres mening for jeg er i villrede. Jeg er fra Oslo, jeg elsker Oslo vil egentlig aldri ut av Oslo. Men jeg har ikke råd til å kjøpe her, og spesielt ikke på en lang stund med de leieprisene som er. Syntes også at leiemarkedet er ustabilt på den siden av byen jeg liker meg i og med en 2åring så syntes jeg det rett og slett er litt stressende å ikke vite hvor vi bor om to år når det kommer til barnehage, sosialisering og skolestart. 

Jeg er student, og masteren skal jeg starte på til neste høst, men er ferdig med bacheloren nå i oktober og holder dermed på å søke jobber. Masteren vil være i Oslo. 

Så har dere noen tips til hvor man kan bo med ok leiepriser, helst sånn at man slipper å leie i kjelleren til noen til under 10 000 i måneden, som ikke har så altfor lang avstand til Oslo. Og som er et sted en fra Oslo som også elsker byen ikke kommer til å oppleve å ha det for "fælt" Vil gjerne at det skal være mulig å få kjøpt et sted i løpet av noen år som er realistisk for en som er nyutdannet? 

Anonymkode: bfa7f...795

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke peiling på leie-priser, men det går i alle fall ganske kjapt å komme seg inn til Oslo med tog selv om du flytter så langt som til  Kløfta/ Jessheim eller Sørumsand/  Årnes  (Alle disse stedene ligger langs gardermo-banen og Kongsvinger-banen, og har både butikker, spisesteder og minst en pub + enda mer 😄)   Vil du ikke så langt ut fra Oslo er det massevis av folkerike steder mellom Oslo og Lillestrøm (Fjellhamar, Lørenskog, Strømmen, Løvenstad og Blystadlia for å nevne noen).

Anonymkode: b5c08...be8

Skrevet

Hva med Eidsvoll/Råholt/Dal? Harestua? Sørumsand?

Nannestad og Gjerdrum har ikke tog, men mange der pendler til Oslo. Man må vel ikke kanskje ikke inn på skolen når man skriver master?

Anonymkode: 9eef7...ee6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...