AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #1 Skrevet 11. september 2020 Hei! Etter en lang periode hvor jeg har vært ufattelig sliten, har jeg fått påvist lavt jernnivå, var på 4. Og noe lav blodprosent. Har selvfølgelig begynt å ta jerntabletter, men er det koen som har noen tips til mat med høyt jerninnhold? Som også er enkelt å tilberede, da jeg ikke har noe som helst energi til matlaging om dagen. Anonymkode: 58358...2f1
Arx Skrevet 11. september 2020 #2 Skrevet 11. september 2020 Lever er genialt. Gidder/orker du ikke lage noe kan det etes rått, jeg svelger små frosne biter ned med juice.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #3 Skrevet 11. september 2020 Hvis du ikke er like tøff som Daenerys over her, så er også helt vanlig leverpostei et alternativ, og blodpudding, og overraskende, blåskjell og sesamfrø. Det er lurt å passe på C-vitamininntaket også, fordi det letter opptaket av jern. Anonymkode: ebece...6c8
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #4 Skrevet 11. september 2020 Grovt brød, frø og kjerner, belgvekster, nøtter. Spis/drikk noe med c-vitamin til så øker jernopptaket. Unngå koffein, te etc. til måltider. Melk/melkeprodukter hemmer også jernopptaket så lurt å ikke inkludere melkeprodukter til hvert måltid. Anonymkode: 5b340...89b 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #5 Skrevet 12. september 2020 Leverpostei. Anonymkode: 91aeb...0ef
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå