Gå til innhold

Hoppe tau uten tau?


Strawberry19

Anbefalte innlegg

Hva tenker folk om å hoppe tau uten tau? Altså gjøre bevegelsene men uten tauet i hendene. Jeg har ikke uteområde å hoppe i, og inne er det dårlig med plass og vil ikke ødelegge taket eller gulvet med tauet 🤷🏼‍♀️ Har noen prøvd å hoppe tau uten tau? Har det samme effekt som med tau? Grunnen til at jeg nevner spesifikt hoppetau er at jeg hører, ser og leser så mye bra om det på Youtube og nettet ellers. Flere nevner at de har fått synlige resultater. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hva er galt med et passelig stort hoppetau i hendene da? Tar ikke mye plass. Er billig og utendørs kan man
hoppe ubegrenset. Gir god trim  når man finner ut av hvordan det skal gjøres og blir mere utholdende. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nok mye til å ødelegge tak og gulv med et hoppetau, men når vi jobber med hoppetau på crossfit og øver på rytme uten tau bruker vi å å slå hendene på hoftene. 

Forøvrig er nok ikke hoppetautrening noe mer magisk enn annen trening. Den mest effektive treningen er den man gjennomfører. 

Anonymkode: a0fbd...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde altså ikke spurt om det ikke lot seg gjøre å hoppe tau ordentlig 😄Jeg har merket litt forskjell siden jeg begynte på dette. Beina er tydelig forandret. Jeg holder noe i begge hendene for legge litt velt i hendene(må nok skaffe meg noen små vekter etterhvert). Jeg har merket og sett forskjell, men lurte på om det var placeboeffekt 🤷🏼‍♀️ Håper ikke det, men har gått ned 5 cm rundt magen i hvert fall, så jeg tror jeg fortsetter med det og håper på det beste. 

 

Flere har nevnt at hoppe tau er veldig effektivt og man forbrenner flere kalorier enn med løping like lenge. Jeg har lagt til andre typer trening i tillegg, så jeg vet ikke helt hva som har stått for endringene i kroppen 🤞🏻Vet noen forresten hvilken takhøyde det er best å ha minimum for å hoppe tau uten at tauet treffet taket? Sikkert et veldig rart og dumt spørsmål, men 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 13.9.2020 den 12.10, Strawberry19 skrev:

Jeg hadde altså ikke spurt om det ikke lot seg gjøre å hoppe tau ordentlig 😄Jeg har merket litt forskjell siden jeg begynte på dette. Beina er tydelig forandret. Jeg holder noe i begge hendene for legge litt velt i hendene(må nok skaffe meg noen små vekter etterhvert). Jeg har merket og sett forskjell, men lurte på om det var placeboeffekt 🤷🏼‍♀️ Håper ikke det, men har gått ned 5 cm rundt magen i hvert fall, så jeg tror jeg fortsetter med det og håper på det beste. 

 

Flere har nevnt at hoppe tau er veldig effektivt og man forbrenner flere kalorier enn med løping like lenge. Jeg har lagt til andre typer trening i tillegg, så jeg vet ikke helt hva som har stått for endringene i kroppen 🤞🏻Vet noen forresten hvilken takhøyde det er best å ha minimum for å hoppe tau uten at tauet treffet taket? Sikkert et veldig rart og dumt spørsmål, men 🤪

Taket trenger jo ikke være stort høyere enn at du akkurat får hoppetauet over hodet. Skaller du i taket når du hopper, så hopper du ekstremt høyt altså :fnise:

Anonymkode: f2580...4a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Taket trenger jo ikke være stort høyere enn at du akkurat får hoppetauet over hodet. Skaller du i taket når du hopper, så hopper du ekstremt høyt altså :fnise:

Anonymkode: f2580...4a9

Uten at tauet treffer taket står det da. Det er ikke nevnt et ord om skalling.

Anonymkode: 38c50...af4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uten at tauet treffer taket står det da. Det er ikke nevnt et ord om skalling.

Anonymkode: 38c50...af4

Saken er jo at takhøyden ikke har noe å si. Har du kun et tak på 2,40 så bruker du ikke et tre meter langt tau til å hoppe med - i hvert fall ikke i full lengde. 

Anonymkode: f2580...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/13/2020 at 1:10 PM, Strawberry19 said:

Jeg hadde altså ikke spurt om det ikke lot seg gjøre å hoppe tau ordentlig 😄Jeg har merket litt forskjell siden jeg begynte på dette. Beina er tydelig forandret. Jeg holder noe i begge hendene for legge litt velt i hendene(må nok skaffe meg noen små vekter etterhvert). Jeg har merket og sett forskjell, men lurte på om det var placeboeffekt 🤷🏼‍♀️ Håper ikke det, men har gått ned 5 cm rundt magen i hvert fall, så jeg tror jeg fortsetter med det og håper på det beste. 

 

Flere har nevnt at hoppe tau er veldig effektivt og man forbrenner flere kalorier enn med løping like lenge. Jeg har lagt til andre typer trening i tillegg, så jeg vet ikke helt hva som har stått for endringene i kroppen 🤞🏻Vet noen forresten hvilken takhøyde det er best å ha minimum for å hoppe tau uten at tauet treffet taket? Sikkert et veldig rart og dumt spørsmål, men 🤪

Så gøy å høre! Selv driver jeg med HIIT som involverer mange hoppeøvelser og det er ingen tvil om at det er effektivt. Kan jeg spørre hva ditt program er? Hvor lenge hopper du og hvor ofte? Og hvor lenge har du holdt på? 

Anonymkode: 83df1...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 21.9.2020 den 14.03):

Så gøy å høre! Selv driver jeg med HIIT som involverer mange hoppeøvelser og det er ingen tvil om at det er effektivt. Kan jeg spørre hva ditt program er? Hvor lenge hopper du og hvor ofte? Og hvor lenge har du holdt på? 

Anonymkode: 83df1...0c5

Jeg hadde glemt denne tråden helt 😅 

jeg har skaffet meg tau og hopper med tau, me har hørt på Youtube at det kan gå an å hoppe uten tau, litt som jumping jacks med bare håndbevegelsene. Men jeg liker hopping med tau, fordi man trener virkelig hele kroppen og hjernen ved å hoppe tau, og jeg har merket store forskjeller, enda større hvis jeg passet på matinntaket i tillegg. Jeg hopper da 10-20 min hoppetau pluss 10-20 min styrke/HIIT(?) av Chloe Ting på Youtube. Hun er super! Av å hoppe tau følger jeg Phoenox nation på Youtube; 60 sek hopping 10 sek hvile. Fire repetisjoner i hver runde, 2-4 runder. I en video er to runder og jeg har kommet frem til at jeg hopper kanskje litt under 1000 hopp i ti minuttene(en video), men for å være sikker på at jeg hopper over 1000 ganger tar jeg to og en halv runde. Etterfølges av en av Chloe Ting sine videoer for mage. Ser og merker store forskjeller, men som sagt mer om jeg følger med på hva jeg spiser. Men jeg er likevel kjempeglad for resultatene(jakka som stoppet nesten blodsirkulasjonen i armene for noen mnd siden kan nå tas på med en langermet skjorte under 😂🤪

Endret av Strawberry19
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg hopper masse uten tau. Hopper slik som masaiene, men veksler mellom lave vristhopp og høye. 

Anonymkode: a883c...6aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...