Gå til innhold

Hvilket av disse navnene liker du best?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Pene navn begge. Ville valgt Sonja, da Nora uansett kommer til å erstattes med et kallenavn for å skille henne fra de 9 andre Nora i klassen

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke hverken Nora eller Sonja. Sonja kan være ok på voksne damer, men ikke på barn.

Anonymkode: e7c72...5b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Liker ikke hverken Nora eller Sonja. Sonja kan være ok på voksne damer, men ikke på barn.

Sonja kommer til å bli et vanlig barnenavn framover, slik andre «gamle» navn har blitt. Navnetradisjoner går i bølger. Ungene nå heter jo igjen Ole, Peder, Sigurd, Harald, Oline, Klara og Hanna. Dette var gammeldagse navn for 30 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Geirfuglen skrev:

Sonja kommer til å bli et vanlig barnenavn framover, slik andre «gamle» navn har blitt. Navnetradisjoner går i bølger. Ungene nå heter jo igjen Ole, Peder, Sigurd, Harald, Oline, Klara og Hanna. Dette var gammeldagse navn for 30 år siden.

Ja, det er sant. Jeg synes likevel ikke Sonja passer på et lite barn. Men det er min mening da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Geirfuglen
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er sant. Jeg synes likevel ikke Sonja passer på et lite barn. Men det er min mening da.

Det er bare vane 😊 Ungen vår har et navn som var hyppigst brukt i 1880-årene. En i familien syntes det var rart, og foreslo Helge. Mer moderne ifølge henne. Jeg..Eh.. For meg er det mer gammelmannsnavn enn et navn fra 1880. Nå er jo oldeforeldrenavn visstnok trendy igjen, så Sonja blir nok absolutt populært framover. Jeg kjenner en liten ettåring som heter det, så for meg er det mest et barnenavn 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dere norsk-pakistanere? Dersom ikke, ville jeg ikke gått for noen av disse navnene. Om du ønsker noe ibsensk (Nora), hva med Hedda?

Anonymkode: 4bc0f...221

Sonja er da ikke pakistansk! Om det er i bruk blant innvandrere tipper jeg de heller er østeuropeiske i så fall, navnet er opprinnelig russisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonja er finest. Nora er totalt oppbrukt nå, annenhver jente omtrent heter jo det.

Anonymkode: a8f61...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge er veldig fine navn! Sonja er mer uvanlig så jeg ville kanskje valgt det. 

Hva enn du gjør så ikke kall henne Noora, Norah (om ikke dere er fra et annet land hvor det er vanlig) eller Noorah....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge er fine navn syns jeg. Sonja er mer uvanlig enn Nora akkurat nå, så ville kanskje valgt det av de to. Vet en seksåring som heter Sonja her jeg bor, dessuten ei i 50- og ei i 60-årene. Syns navnet passer til både ung og voksen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.9.2020 den 22.10, AnonymBruker skrev:

Vi står mellom to navn, og klarer ikke velge. Hvilket liker du best, Nora eller Sonja? 😊

Anonymkode: 882de...659

Nora ligger på topplistene over hva flest heter, så det er jo litt kjedelig og lite unikt. Hvis du vil at ørten andre barn skal hete det samme som ditt så gå for det. Hvis ikke hadde jeg valgt Sonja.

Anonymkode: 7ef9e...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...