AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #1 Skrevet 11. september 2020 Trenger råd for daglig spenningshodepine. Mye spenninger i nakke og kjeve tross trening mange ganger i uka. Skal prøve bittskinne nå. Kan noen gi råd om hva som funker? Prøvd det meste som kan utprøves. Ødelegger livskvalitet. Ingen skader etc som gjør det. På forhånd takk❤️ Anonymkode: 48c07...01a
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #2 Skrevet 11. september 2020 Jeg bruker en nakkevarmer og synes det hjelper godt på hodepine som kommer av stramme nakke-og skuldermuskler. Anonymkode: 741cb...c8f
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #3 Skrevet 11. september 2020 Mange som skryter av akupunktur med den type hodepine. Og ikke minst få tak i en skinne å sove med om natta. Anonymkode: cd2ac...260
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #4 Skrevet 11. september 2020 Du kan også lage de selv, noe jeg skal gjøre en gang jeg husker det. Sy din egen rispose Anonymkode: 741cb...c8f
Blueberrymuffin Skrevet 11. september 2020 #5 Skrevet 11. september 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Trenger råd for daglig spenningshodepine. Mye spenninger i nakke og kjeve tross trening mange ganger i uka. Skal prøve bittskinne nå. Kan noen gi råd om hva som funker? Prøvd det meste som kan utprøves. Ødelegger livskvalitet. Ingen skader etc som gjør det. På forhånd takk❤️ Anonymkode: 48c07...01a Har du gått til legen med dette og fått utredning? Hvis ikke ville jeg gjort det, det er viktig å kunne kartlegge hva som forårsaker hodepinen. Spenning i nakke kan komme av stress, overvbelastning, men det kan også skyldes andre årsaker. Selv hadde jeg konstant hosepine, og trodde det var muskulært. Gikk til legen og fant ut at jeg tydeligvis hadde høyt blodtrykk som var den utløsende faktoren i mitt tilfelle. Poenget er, gå til legen. Dropp kjerringsråd, akupunktur, fancy puter og alt annet som ikke har noe dokumentert effekt. Er dette noe som plager deg i stor grad så er mitt tips å ta dette videre med fastlege.. 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #6 Skrevet 11. september 2020 Har hatt kronisk hodepine i 7 år. Eneste som har hjulpet meg er ibux, paracet, sarotex, yinyoga og naprapat. Men naprapat er dyrt og jeg er ikke flink til å gjøre hjemmeøvelsene. Leger har ikke hjulpet, ikke nevrolog heller. Anonymkode: 8efc2...46f
Kalevala Skrevet 12. september 2020 #7 Skrevet 12. september 2020 Kan det hende at hodepinen din er migrene? Veldig mange har migrene, selv om de tror det er spenningshodepine. Ta PIN-testen her: https://hodepinenorge.no/hodepine/migrene/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå