PhilosopherSe7en Skrevet 11. september 2020 #1 Del Skrevet 11. september 2020 (endret) Har planer om å kjøpe ny seng. Om det blir ramme eller kontinental har jeg ikke bestemt meg for enda, er strengt tatt ikke så veldig nøye. Har vært rundt over alt å prøvd ulike senger, men de fleste senger er god å legge seg i, men er hvordan den er å våkne i som er viktigst for meg. Jeg sover godt på sofaen, på luftmadrass og stort sett over alt. Eneste stedet jeg ikke sover godt er i egen seng fra Ikea med Sultan madrass og Tussøy overmadrass. Mistenker at det er overmadrassen som er problemet. Den er knallhard å legge seg i på kaldt rom, men går seg til etter hvert. Jeg kunne alltids kjøpt ny overmadrass først for å se om det hjelper, men da risikerer jeg å sløse bort penger på en overmadrass som jeg ikke får brukt igjen senere grunnet ikea sine 160 senger. Så jeg lurer egentlig på hvilken seng du har og om du er fornøyd med den. Holder den fasongen på madrassen så en ikke våkner i nedoverbakke grunnet søkk i madrassen? Endret 11. september 2020 av PhilosopherSe7en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #2 Del Skrevet 11. september 2020 Jeg kjøpte en fra Bohus sitt eget merke. Stod mellom den og en Jensen. Men Bohus sin hadde latex overmadrass og var mer rabattert. Kontinental på 180 til 13.000. Jeg er fornøyd og overnattingsgjester har også sagt den er god å ligge i! Anonymkode: 69b3e...a93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #3 Del Skrevet 11. september 2020 Min erfaring er at det ikke hjelper å bare bytte overmadrass. Prøveligg senger så finner du ut hva som passer for deg. Da får du også kyndig kompetanse som kan bistå i å finne en overmadrass som holder fasongen. Jeg har en Jensen seng med overmadrass også fra Jensen og det har etter 1,5 år kommet et søkk. Anonymkode: 1cb03...77b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PhilosopherSe7en Skrevet 11. september 2020 Forfatter #4 Del Skrevet 11. september 2020 Har satt av 25 000 til ny seng. Tanken er at den skal holde de neste 15 årene. Så jeg er ikke så opptatt av pris så lenge det er innenfor budsjettet. Viktigste for meg er å finne den beste sengen innenfor mitt budsjett. Jensen Ambasadør, Nova Max, Opal med SoftLine 2 madrass er akkurat innenfor budsjettet mitt, men det er jo også en hel haug med andre modeller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PhilosopherSe7en Skrevet 11. september 2020 Forfatter #5 Del Skrevet 11. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Min erfaring er at det ikke hjelper å bare bytte overmadrass. Prøveligg senger så finner du ut hva som passer for deg. Da får du også kyndig kompetanse som kan bistå i å finne en overmadrass som holder fasongen. Jeg har en Jensen seng med overmadrass også fra Jensen og det har etter 1,5 år kommet et søkk. Anonymkode: 1cb03...77b Hvilken jensen seng har du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PhilosopherSe7en Skrevet 11. september 2020 Forfatter #6 Del Skrevet 11. september 2020 Denne fra Svane virker jo å være et godt tilbud. https://www.mobelringen.no/svaner-zoul-kontinentalseng#257=2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #7 Del Skrevet 11. september 2020 Jeg kjøpte tidligere denne uka en Jensen Nova Max 150-seng på Skeidar. Betalte rundt 13.000 kr for senga og 5000 kr for hodegavl. Anonymkode: 8b48a...10b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #8 Del Skrevet 11. september 2020 21 minutter siden, PhilosopherSe7en skrev: Hvilken jensen seng har du? Jeg har Jensen Opal med Softline 2 overmadrass. Beste investeringen jeg har gjort, jeg ligger godt i "søkket" mitt men det er litt verre hvis jeg har overnattingsbesøk. Anonymkode: 1cb03...77b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PhilosopherSe7en Skrevet 11. september 2020 Forfatter #9 Del Skrevet 11. september 2020 10 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kjøpte tidligere denne uka en Jensen Nova Max 150-seng på Skeidar. Betalte rundt 13.000 kr for senga og 5000 kr for hodegavl. Anonymkode: 8b48a...10b Har du fått den også? Vanskelig å bli klok på prisene deres. Samme seng, samme overmadrass men 6000 i forskjell på pris. https://www.skeidar.no/produkter/mobler/madrass-og-senger/kontinentalsenger/nova-max-19-kontinentalseng-107118/ https://www.skeidar.no/produkter/mobler/madrass-og-senger/kontinentalsenger/nova-max-19-kontinentalseng/?VariationId=V_5637227095 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PhilosopherSe7en Skrevet 11. september 2020 Forfatter #10 Del Skrevet 11. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har Jensen Opal med Softline 2 overmadrass. Beste investeringen jeg har gjort, jeg ligger godt i "søkket" mitt men det er litt verre hvis jeg har overnattingsbesøk. Anonymkode: 1cb03...77b Softline 2 er vel den mykeste av de? Har sett op Opal med Softline 3, akkurat 25 000. Ambassadør med samme overmadrass er vel 3000 billigere denne uken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #11 Del Skrevet 11. september 2020 3 minutter siden, PhilosopherSe7en skrev: Softline 2 er vel den mykeste av de? Har sett op Opal med Softline 3, akkurat 25 000. Ambassadør med samme overmadrass er vel 3000 billigere denne uken. Antakeligvis, jeg liker det litt mykt. Veeldig god seng! Anonymkode: 1cb03...77b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #12 Del Skrevet 11. september 2020 11 minutter siden, PhilosopherSe7en skrev: Har du fått den også? Vanskelig å bli klok på prisene deres. Samme seng, samme overmadrass men 6000 i forskjell på pris. https://www.skeidar.no/produkter/mobler/madrass-og-senger/kontinentalsenger/nova-max-19-kontinentalseng-107118/ https://www.skeidar.no/produkter/mobler/madrass-og-senger/kontinentalsenger/nova-max-19-kontinentalseng/?VariationId=V_5637227095 Nei, får senga først om fire uker. Tror det var tilbud på den frem til 8/9. På salgskvitteringen står det i hvert fall opprinnelig pris 21.000. Veldig merkelig at de har to forskjellige priser på samme seng ja. Ser at Skeidar nå har en Wonderland-seng nedsatt med 50%, fra 38.000 til 19.000 (16.000 for 150). Kanskje det er en seng å vurdere? https://www.skeidar.no/produkter/mobler/madrass-og-senger/kontinentalsenger/phoenix-kontinentalseng/ Anonymkode: 8b48a...10b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PhilosopherSe7en Skrevet 11. september 2020 Forfatter #13 Del Skrevet 11. september 2020 Står ikke mye om sengene på siden deres. Helt latterlige rabatter de kan gi på senger synes jeg. 50% avslag hos både skeidar og møbelringen. Ikke lett å vite hva en skal velge. Får ta en siste runde i morgen å se på senger. Neste uke er det uansett noen andre modeller som er på tilbud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 11. september 2020 #14 Del Skrevet 11. september 2020 Har Svane Zense og er kjempefornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PhilosopherSe7en Skrevet 11. september 2020 Forfatter #15 Del Skrevet 11. september 2020 3 minutter siden, Illuminatum said: Har Svane Zense og er kjempefornøyd Virker som en god seng, men selv med 40% avslag som de gir nå så koster den over 30 000 og er dermed utenfor mitt budsjett dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 11. september 2020 #16 Del Skrevet 11. september 2020 1 time siden, PhilosopherSe7en skrev: Har satt av 25 000 til ny seng. Tanken er at den skal holde de neste 15 årene. Så jeg er ikke så opptatt av pris så lenge det er innenfor budsjettet. Viktigste for meg er å finne den beste sengen innenfor mitt budsjett. Jensen Ambasadør, Nova Max, Opal med SoftLine 2 madrass er akkurat innenfor budsjettet mitt, men det er jo også en hel haug med andre modeller. Jensen Ambassadør er god. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PhilosopherSe7en Skrevet 11. september 2020 Forfatter #17 Del Skrevet 11. september 2020 1 minutt siden, cerruti said: Jensen Ambassadør er god. Sett en del klage på at den er for myk selv med hard fasthet på madrass, så er litt skeptisk til den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PhilosopherSe7en Skrevet 12. september 2020 Forfatter #18 Del Skrevet 12. september 2020 Svane, Wonderland og Jensen har tilsynelatende samme senger under ulike navn. Skeidar, Møbelringen, Fagmøbler og Bohus får egne modeller av sengene, samt det kommer modeller som er beregnet til "frie forhandlere". De ulike butikkene opererer med prisgaranti på disse sengene, men det er jo totalt bortkastet den tid de er eneste som kan føre modellen de gir prisgaranti på. Hadde vært greit om noen hadde kontroll på hva tilsvarende modeller heter hos de ulike kjedene slik at det er mulig å gjøre en skikkelig sammenligning på pris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #19 Del Skrevet 12. september 2020 Tror det er en Wonderland jeg har, kostet 18000kr med 50% rabatt. Den er knallgod og vel verdt pengene. Anonymkode: 8ff26...cb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palma Skrevet 12. september 2020 #20 Del Skrevet 12. september 2020 Vi fikk Odel Tind i hus i går. Med faste madrasser. Dyr men veldig god seng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå