AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #1 Skrevet 11. september 2020 Tror det er stille refluks jeg sliter med. Hadde nye halsbrann i en periode men så gikk det over til med «luft» som sitter fast i brystet/halsen osv og som gir en følelse av tungt å puste. Vet at det er mye magesyre nedi der et sted (sett på undersøkelse, ikke gastroskopi). Har fått somac av legen, men føler ikle det hjelper så mye. Symptomene kommer og går uavhengig om jeg tar den eller ikke. noen som har tips til andre tabletter å prøve? Eller erfaringer med stille refluks? Anonymkode: 3118e...775
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #2 Skrevet 13. oktober 2020 Dytter denne Anonymkode: 3118e...775
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #3 Skrevet 17. februar 2022 Jeg har det helt likt for tiden.. helt grusomt for det trykker så sinnsykt i brystet, får en følelse av at jeg skal svime av eller ikke får puste.. men jeg får jo pustet helt fint ut og inn når jeg tar et ordentlig åndedrag. Lukkemuskelen er jo en muskel, og tror nok brystmusklene også blir litt påvirket. Får så sinnsykt vondt i huet av dette også. Når du føler det sitter luft i mellomgulvet/halsen, så prøv å banke deg selv litt forsiktig på brystet.. det hjelper her iblandt. Jeg raper ekstremt mye, og når den ikke kommer opp så føles det "tett" på en måte.. ikke no gøy å ha det sånn.. Skal til legen selv imorgen for å få hjelp med dette. I mitt tilfelle kommer det av graviditetshormoner.. jeg måtte gjennom en abort forrige uke, og har siden fortsatt hatt dette, etter at halsbrannen ga seg. Jeg har også hovne slimhinner og mye slim i hals/bryst.. når jeg får det opp så har det sur og varm smak.. så jeg vet det er magesyra som gir meg så mye luft tror jeg.. Jeg leste noe om at man skal unngå koffein, alkohol, syrlige drikker (juice osv), brus og røyk.. for det gjør visstnok vondt verre. Prøver å holde meg unna boller og slikt også, som gir mye luft.. og sterk mat/krydder.. Har ikke så mye råd å gi, men du er ikke alene om dette! Har du blitt kvitt det nå? Mtp at dette er en gammel tråd. Hva hjalp deg isåfall om du er bedre? Anonymkode: bcd22...b6b
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #4 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har det helt likt for tiden.. helt grusomt for det trykker så sinnsykt i brystet, får en følelse av at jeg skal svime av eller ikke får puste.. men jeg får jo pustet helt fint ut og inn når jeg tar et ordentlig åndedrag. Lukkemuskelen er jo en muskel, og tror nok brystmusklene også blir litt påvirket. Får så sinnsykt vondt i huet av dette også. Når du føler det sitter luft i mellomgulvet/halsen, så prøv å banke deg selv litt forsiktig på brystet.. det hjelper her iblandt. Jeg raper ekstremt mye, og når den ikke kommer opp så føles det "tett" på en måte.. ikke no gøy å ha det sånn.. Skal til legen selv imorgen for å få hjelp med dette. I mitt tilfelle kommer det av graviditetshormoner.. jeg måtte gjennom en abort forrige uke, og har siden fortsatt hatt dette, etter at halsbrannen ga seg. Jeg har også hovne slimhinner og mye slim i hals/bryst.. når jeg får det opp så har det sur og varm smak.. så jeg vet det er magesyra som gir meg så mye luft tror jeg.. Jeg leste noe om at man skal unngå koffein, alkohol, syrlige drikker (juice osv), brus og røyk.. for det gjør visstnok vondt verre. Prøver å holde meg unna boller og slikt også, som gir mye luft.. og sterk mat/krydder.. Har ikke så mye råd å gi, men du er ikke alene om dette! Har du blitt kvitt det nå? Mtp at dette er en gammel tråd. Hva hjalp deg isåfall om du er bedre? Anonymkode: bcd22...b6b Interessant at dette kan komme av gravidtitetshormoner, for jeg har følt at det blir verre for meg i forb med mensen. Og sliter generelt med mange plager ifb med mens som ligner gravidplager. Så t det kan være hormonelt er jo interessant Anonymkode: 3118e...775
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #5 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Interessant at dette kan komme av gravidtitetshormoner, for jeg har følt at det blir verre for meg i forb med mensen. Og sliter generelt med mange plager ifb med mens som ligner gravidplager. Så t det kan være hormonelt er jo interessant Anonymkode: 3118e...775 Ja dette med lukkemuskelen kommer fra progesteron mener jeg å huske... husker ikke om det var hcg eller progesteron.. men det påvirker iallefall tarmene spesielt, og da også lukkemuskelen. Usikker på hvilke hormoner som kommer under mens, men mulig det kan være det som gir deg plager! Kroppen henger så merkelig kobla sammen! Anonymkode: bcd22...b6b
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #6 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Interessant at dette kan komme av gravidtitetshormoner, for jeg har følt at det blir verre for meg i forb med mensen. Og sliter generelt med mange plager ifb med mens som ligner gravidplager. Så t det kan være hormonelt er jo interessant Anonymkode: 3118e...775 "I menstruasjonssyklusens første halvdel produseres økende mengder LH og østrogen. Nivåene av disse hormonene når en topp like før eggløsning. Denne perioden er for mange forbundet med økt energi og velvære. Etter eggløsning synker nivået av østrogen samtidig som det begynner å produseres progesteron.". Interessant! Progesteron produseres visst også under mensen. Har du samme problemer med refluks under mensen? Da har det kanskje en sammenheng! Anonymkode: bcd22...b6b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå