keso Skrevet 11. september 2020 #21 Skrevet 11. september 2020 1 minutt siden, Tuttifrutt skrev: Jo? Kan jeg da spørre hvorfor du mener at de kanskje ikke kan dette?
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #22 Skrevet 11. september 2020 Nei de bør ikke det Anonymkode: 9820b...6d8 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #24 Skrevet 11. september 2020 Har dere prøvd å gå i andre sine sko? Jeg syns det er veldig ekkelt. Former på helt feile plasser... Når det er sagt arver minsten her skisko og støvler (blir lite brukt). Da putter jeg nye ullsåler oppi... Anonymkode: c9f44...1f4 6
Danseskjørt Skrevet 11. september 2020 Forfatter #25 Skrevet 11. september 2020 2 timer siden, keso skrev: Kan jeg da spørre hvorfor du mener at de kanskje ikke kan dette? Fordi skoene har blitt tilpasset forrige eiers fot, noe som ikke er bra for ryggen til den som arver skoene. Men er dette bare en myte for at skobutikken skal selge mer sko? 1
Hockeypulver Skrevet 11. september 2020 #26 Skrevet 11. september 2020 Så lenge skoen er lite/pent brukt så går det fint å arve. Når barn er små blir som oftest sko brukt lite før de vokser ut av det og da er det ikke vits å kaste skoene. Godt brukte sko skal ikke arves.
keso Skrevet 11. september 2020 #27 Skrevet 11. september 2020 Akkurat nå, Tuttifrutt skrev: Fordi skoene har blitt tilpasset forrige eiers fot, noe som ikke er bra for ryggen til den som arver skoene. Men er dette bare en myte for at skobutikken skal selge mer sko? Tja, idag sliter vel flere med plager av ymse slag, deriblant ryggplager i ung alder (er mitt inntrykk) enn hva man hadde for en god del år siden - den gangen da flere arvet ting fra sine søsken. Nå sitter vel de unge mer også, så utfordring er mer sammensatt, men har det å arve sko vært en stor utfordring, så ville flere hatt disse problemene før. 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #28 Skrevet 11. september 2020 Nei, skoene former seg etter føttene og sålen blir tråkket ned. Barn bør ha gode og stabile sko som passer deres føtter. Anonymkode: feefa...e69
Mango Skrevet 11. september 2020 #29 Skrevet 11. september 2020 https://www.skoringen.no/barn/barnas-univers/kan-barn-gaa-i-brukte-sko
mammahjarte Skrevet 11. september 2020 #30 Skrevet 11. september 2020 Spørst på skoen og formålet med den. Masse fint i str.20 som ikkje er noko særlig brukt. Mens støvler brukt ein sesong i barnehagen i str.23 ville eg aldri latt barnet brukt. Generellt kjøper eg alle sko nye.
Zienna Skrevet 11. september 2020 #31 Skrevet 11. september 2020 52 minutter siden, Mango skrev: https://www.skoringen.no/barn/barnas-univers/kan-barn-gaa-i-brukte-sko Selvfølgelig mener Skoringen dette. Tross alt lever de jo av å selge sko, og er slett ikke interessert i at foreldre skal kjøpe brukt. 2
Zienna Skrevet 11. september 2020 #32 Skrevet 11. september 2020 Selvfølgelig kan barna arve sko. Det viktige er at skoene er passelige.Men det gjelder jo uansett om det er brukt eller nytt.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #33 Skrevet 11. september 2020 1 time siden, Mango skrev: https://www.skoringen.no/barn/barnas-univers/kan-barn-gaa-i-brukte-sko Det ville forundret meg om en skobutikk mente noe annet 😅 Anonymkode: d5486...658 1
Sunnys Skrevet 11. september 2020 #34 Skrevet 11. september 2020 «Bør» ikke, da foten skal forme seg skoen.. men du kan fint gjøre det. Her arver indre av største. Typ- finsko, støvler, gymsko som er lite brukt o.l men ikke joggesko, da de er utslitte for de vokser ut av de selv. Kommer an på om skoene er i fin stand.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #35 Skrevet 12. september 2020 6 timer siden, mammahjarte skrev: Mens støvler brukt ein sesong i barnehagen i str.23 ville eg aldri latt barnet brukt. Her arver yngste støvler også, men det er vel de skoene som blir minst brukt gjennom en hel sesong 😂 Slitte og godt brukte sko skal ikke arves. Anonymkode: 08e8e...4f6 1
Mango Skrevet 12. september 2020 #36 Skrevet 12. september 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det ville forundret meg om en skobutikk mente noe annet 😅 Anonymkode: d5486...658 https://www.babyverden.no/baby/hvor-store-sko-skal-du-kjope/ Skjønner at man tenker det, men nå jobber jo også disse med sko og skal ha kunnskap om dette. Skal man følge prinsippet ditt, kan man ikke tro på råd fra noen som selger ett produkt.
Mt3 Skrevet 12. september 2020 #37 Skrevet 12. september 2020 10 minutter siden, Mango skrev: https://www.babyverden.no/baby/hvor-store-sko-skal-du-kjope/ Skjønner at man tenker det, men nå jobber jo også disse med sko og skal ha kunnskap om dette. Skal man følge prinsippet ditt, kan man ikke tro på råd fra noen som selger ett produkt. Så klart skal en ikke arve sko som har blitt brukt så mye at sålen har formet seg etter foten på den som har brukt de. Men nå har jo barn ofte flere par med sko og da er det ofte ett par som blir favoritt og de andre blir da minimalt brukt og kan da arves. 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #38 Skrevet 12. september 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er faktisk undersøkt, og det er ikke skadelig å Arve sko så lenge de er i god stand. Bare Google det om dere ikke tror meg 😉 Anonymkode: 96e2a...f35 Jeg er 45 år, og da jeg hadde barn arvet de sko av hverandre + søskenbarn med største selvfølgelighet. Det var veldig mange som fortalte meg at dette ikke var bra og at det kunne være til skade for barna, så det er flott at google viser at sunn fornuft og evne til å bruke hodet selv kan være lurt 😉 Både jeg, og mine foreldre (og helt sikkert alle tidligere generasjoner) var av økonomiske årsaker nødt for å bruke både klær og sko til de var utslitt uten at det har fått noen følger. Nå for tiden har folk så mye penger at de er et lett bytte for handelsnæringen, og småbarnsmødre er det enkleste byttet.... 😜 Anonymkode: ad1d8...a0d
gjest:) Skrevet 13. september 2020 #39 Skrevet 13. september 2020 On 9/11/2020 at 5:03 PM, Tuttifrutt said: Litt synd å kaste fine sko, når søsken kan arve.. Ja! https://info.vikingfootwear.com/no/barnesko/arvet-barnesko-slik-avgjor-du-om-barnet-ditt-kan-bruke-dem?hs_amp=true
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #40 Skrevet 13. september 2020 Lillebror her har arvet støvler, goretexsko og vintersko fra storebror mens de var i barnehagealder. Var som oftest innom 2 størrelse ila en sesong, så skoene rakk aldri å bli særlig slitt på de få mnd de ble brukt før de var for små. De fleste joggesko og sandaler fikk større slitasje og ble kastet. Anonymkode: 6a41d...302 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå