AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #1 Skrevet 11. september 2020 Kjæresten min kutta meg ut da han har det tungt om dagen. Jeg har grått hver dag i en uke da vi kom frem til at vi skulle ha en pause. Spiser veldig lite nesten for å straffe meg selv / pirker meg i huden slik at jeg får vondt. Har det skikkelig ille. Er ikke i jobb nå.. Vet ikke hva jeg veier nå, men har kansje gått en uke med bare 600-800 kalorier per dag. Tror jeg gjør det fordi jeg trekkes mot sultfølelsen og er opphengt i ideen om å bli tynn. Jeg har kontroll og fører alt jeg spiser og drikker i en app på telefonen. I dag har jeg spist 3 skiver med loff, og en skive kalkunpålegg på hver skive. Vann og sort kaffe. Liker følelsen av kontroll men føler meg også trøtt og sliten og så klart deprimert. Merker jo at dette er litt sykt, men jeg er nå helt besatt. Skal ned i vekt! Går til psykolog så jeg kan snakke med henne om dette etterhvert.. Anonymkode: 3503c...be8
powerpuffen Skrevet 11. september 2020 #2 Skrevet 11. september 2020 Du mener da virkelig ikke at du prøver å bli tynn for kjæresten din sin del ettersom disse tankene oppsto i etterkant av bruddet? Hvorfor skal du straffe deg selv på en slik måte? Du må oppsøke fastlegen din for dette. Det er overhodet ikke sunt, hverken fysisk eller psykisk slik du holder på nå.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #3 Skrevet 11. september 2020 1 minutt siden, Sprinkle skrev: Du mener da virkelig ikke at du prøver å bli tynn for kjæresten din sin del ettersom disse tankene oppsto i etterkant av bruddet? Hvorfor skal du straffe deg selv på en slik måte? Du må oppsøke fastlegen din for dette. Det er overhodet ikke sunt, hverken fysisk eller psykisk slik du holder på nå. Nei, det er min egen del, ellers så vet jeg ikke helt hvorfor jeg er så bestemt. Jeg ser jo at jeg er deprimert nå, men jeg føler også at jeg burde ned i vekt. Jeg tenker litt sånn at ja jeg bør virkelig gå ned i vekt, og er så pass nedfor at jeg føler jeg kan fint bare være sulten også. Er mye lei meg så det henger vel i sammen med bruddet. Anonymkode: 3503c...be8
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #4 Skrevet 11. september 2020 Kjenner meg igjen. Vet hvor vanskelig det er å ta vare på seg selv når man har kjærlighetssorg. Klem til deg ❤ Men husk at kroppen MÅ få nok mat, minstekravet er BMR. For meg er det 1550 kalorier daglig. Hvis du er bestemt på å gå ned i vekt nå, anbefaler jeg deg å heller gå tur eller trene! Dette er veldig usunt og vil påvirke psyken. Jeg følte at jeg måtte "straffe" meg selv da eksen dumpet meg, og havnet i en ond sirkel. Nektet å høre på alle gode råd fra mennesker som var glad i meg. Det er lov å grine og få ut alle tårene. Men på et tidspunkt må du ta vare på deg selv, ikke dyrke sorgen (lett å si, jeg nektet som sagt å gjøre det en stund). Gjør ting som er bra for deg, f.eks: sunn og nok mat, gå tur, treffe / ringe venninner, me time med ansiktsmaske og fotbad, se på favorittfilmen, kose deg med sjokolade. Kjøpe noen nye fine klær kanskje? Gå til frisøren? Man kan jo føle seg litt fresh da Anonymkode: d0db6...5be
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #5 Skrevet 11. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjenner meg igjen. Vet hvor vanskelig det er å ta vare på seg selv når man har kjærlighetssorg. Klem til deg ❤ Men husk at kroppen MÅ få nok mat, minstekravet er BMR. For meg er det 1550 kalorier daglig. Hvis du er bestemt på å gå ned i vekt nå, anbefaler jeg deg å heller gå tur eller trene! Dette er veldig usunt og vil påvirke psyken. Jeg følte at jeg måtte "straffe" meg selv da eksen dumpet meg, og havnet i en ond sirkel. Nektet å høre på alle gode råd fra mennesker som var glad i meg. Det er lov å grine og få ut alle tårene. Men på et tidspunkt må du ta vare på deg selv, ikke dyrke sorgen (lett å si, jeg nektet som sagt å gjøre det en stund). Gjør ting som er bra for deg, f.eks: sunn og nok mat, gå tur, treffe / ringe venninner, me time med ansiktsmaske og fotbad, se på favorittfilmen, kose deg med sjokolade. Kjøpe noen nye fine klær kanskje? Gå til frisøren? Man kan jo føle seg litt fresh da Anonymkode: d0db6...5be Takk for det. sjokolade ja..Jeg unner meg ikke noe sukker nå, utenom det i loff da. Jeg har ikke så mange mennesker rundt meg, er ikke i jobb så treffer heller ikke noen daglig. Det er ikke noen som merker det om jeg går ned i vekt, ingen som jeg har noe spesiell kontakt med utenom kjæresten som ikke lengre ringer, så klart. Jeg har kjøpt meg ny treningstights, jakke og tskjorte, som kommer i posten etterhvert. Jeg skal jobbe med hodet og humøret, så blir det sikkert bedre etterhvert. Anonymkode: 3503c...be8
Gjest Skrevet 12. september 2020 #6 Skrevet 12. september 2020 Kjære trådstarter, Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Med vennlig hilsen, Anki, mod
Fremhevede innlegg