Gå til innhold

Liker du egentlig mennesker.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg personlig har ett mye større hjerte for alle dyr. Jeg liker egentlig ikke så mange mennesker. Hva med deg?

Anonymkode: 52c48...b96

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nah, synes mennesker er blitt veldig slittsomme.

Bedre å ha de litt på avstand da .Finnes noen ålreite såklart.

Anonymkode: 3c6c5...dd7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine nærmeste liker jeg. Men jeg liker ikke overfloden av alle ukjente som er overalt. Det finnes så mye fordommer, stigmatisering og elendighet i mennesker at jeg skulle helst sett at jeg ikke hadde så mange rundt meg. Mas og tjas. Sosiale regler og normer. Vær ditt, se slik ut, gjør datt. Støy. Personlighetsforstyrrelser. Flokkmentalitet. Kniving om suksess.  

Kunne fint klart meg uten folk, og skyr egentlig unna større folkemengder automatisk. 

Anonymkode: 90f6a...8e9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mine nærmeste liker jeg. Men jeg liker ikke overfloden av alle ukjente som er overalt. Det finnes så mye fordommer, stigmatisering og elendighet i mennesker at jeg skulle helst sett at jeg ikke hadde så mange rundt meg. Mas og tjas. Sosiale regler og normer. Vær ditt, se slik ut, gjør datt. Støy. Personlighetsforstyrrelser. Flokkmentalitet. Kniving om suksess.  

Kunne fint klart meg uten folk, og skyr egentlig unna større folkemengder automatisk. 

Enig , sånn gjør jeg det også. Synes nesten det er skumlere å være blant masse folkemengder enn alene på et sted langt unna folk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker mennesker så lenge det ikke er så mange av dem, og de er voksne.

Anonymkode: 0135b...4c2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Generelt ikke nei. 

Behandler alle jeg møter høflig og med respekt, men trives definitivt best uten mye kontakt med andre. Har derimot samboer, som har forståelse for at jeg har stort behov for egentid, og som gir meg beskjed i god tid om han skal ha besøk,  så jeg kan velge selv om jeg vil være hjemme eller ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker mennesker så lenge det ikke er så mange av dem, og de er voksne.

Anonymkode: 0135b...4c2

Hehe, føler dette er en typisk norsk greie. Vi liker ikke folkemengder lol.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg likte dem bedre. Blir fort irritert av folkemengder. Så lenge de oppfører seg går det greit, men sett nok av voksne som oppfører seg som store barn når jeg har jobbet i butikk og på serveringssteder. De blander seg når jeg snakker med kunden som bestiller, og så kjefter de selvfølgelig på oss bak kassa, tør jo ikke på den foran seg vettu..

Anonymkode: 6ce35...707

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker dyr bedre. Glad i familie og de nærmeste, men det tror jeg ligger skrudd inn i oss. Liksom at jeg alltid vil være glad i feks broren min, uansett hva han gjør.. en kjæreste kan du jo fort gå fra å elske til å hate. Men nær familie, tror det er noe genetisk der som gjør at vi er trofaste og joviale uansett hva.

Men dyr ER bedre. Finere er de også. Kan alltid regne med dem.

Mennesker er så...kompliserte. de sliter deg ut 

Anonymkode: 7b787...897

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, føler dette er en typisk norsk greie. Vi liker ikke folkemengder lol.

Jeg tror det har blitt en norsk greie fordi nordmenn liker ikke hverandres oppførsel. Man bruker hverandre som målebånd om livet. Kukstørrelse, penger, jobb, suksess, allmenntilstand, omgangskrets...til og med små materielle ting.... Om å gjøre å være størst og best. Nordmenn er blitt fryktelig egoistiske, og kan knapt se lenger enn sin egen nese. At noen sliter i samfunnet enten med økonomi og/eller helse driter andre i, så lenge dem får den lederjobben og mottar høyere lønn. Attpåtil jo mer suksess man får jo mindre sympati har man for dem som sliter. 

Siste 20 årene har endret nordmenns kultur og normer. I fryktelig negativ retning. Jammen ikke rart det er blitt så mye ensomhet, singelhet, fordommer, stigmatiseringer og elendighet innad i folkegruppen. Man hater rett og slett hverandre, selv om man prøver å skjule det. Derav finnes det liten eller ingen tillit til hverandre i samfunnet. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, S4050-R40B skrev:

Generelt ikke nei. 

Behandler alle jeg møter høflig og med respekt, men trives definitivt best uten mye kontakt med andre. Har derimot samboer, som har forståelse for at jeg har stort behov for egentid, og som gir meg beskjed i god tid om han skal ha besøk,  så jeg kan velge selv om jeg vil være hjemme eller ikke.

Så heldig du er. Samboer driter i meg og sier jeg må bli kvitt særheten min på dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det har blitt en norsk greie fordi nordmenn liker ikke hverandres oppførsel. Man bruker hverandre som målebånd om livet. Kukstørrelse, penger, jobb, suksess, allmenntilstand, omgangskrets...til og med små materielle ting.... Om å gjøre å være størst og best. Nordmenn er blitt fryktelig egoistiske, og kan knapt se lenger enn sin egen nese. At noen sliter i samfunnet enten med økonomi og/eller helse driter andre i, så lenge dem får den lederjobben og mottar høyere lønn. Attpåtil jo mer suksess man får jo mindre sympati har man for dem som sliter. 

Siste 20 årene har endret nordmenns kultur og normer. I fryktelig negativ retning. Jammen ikke rart det er blitt så mye ensomhet, singelhet, fordommer, stigmatiseringer og elendighet innad i folkegruppen. Man hater rett og slett hverandre, selv om man prøver å skjule det. Derav finnes det liten eller ingen tillit til hverandre i samfunnet. 

Amen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så heldig du er. Samboer driter i meg og sier jeg må bli kvitt særheten min på dette. 

Var veldig tydelig på min "særhet" angående dette helt fra vi ble kjent. Hadde han sagt at det er noe jeg må bli kvitt så hadde vi ikke vært samboere lenge. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig! Det har skjedd noe etter at noen fikk for mye penger mellom henda. Lurer på hvordan det blir når krybba går tom.

Anonymkode: af4e7...849

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker mange, og har ikke lett for å mislike folk når vi blir kjent. Men ellers tenker jeg vel heller at mennesker som vesener er mer fascinerende enn bare hyggelige, for å si det sånn. Og så kan jeg fort bli irritert og oppgitt på late mennesker som ikke gidder å tenke gjennom ting. Har lite tålmodighet med dumme mennesker.

Jeg liker dyr, men de gir jo ikke det samme som mennesker. Koser meg masse med dyr, men liker utfordringer og samtaler. Så da foretrekker jeg mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør ikke dette, sammenligner ikke de tingene og synes det er lite interessant forøvrig hva folk har av materielle goder.

Hvem vil du se er de minst slik du beskriver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig! Det har skjedd noe etter at noen fikk for mye penger mellom henda. Lurer på hvordan det blir når krybba går tom.

Anonymkode: af4e7...849

Norge er ett av de minst attraktive landene hvis vi ser bort fra godene og lønnsnivået her. Vi har kulde nesten hele året og det er ingenting som skjer her. Folk liker å Hilde seg til det vanlige trygge.

Jeg har så lyst å finne meg noe i utlandet. Der er jeg heller ikke deprimert da du får sol og dagslys hele året. Folk har også sterkere kultur i utlandet. Vi i Norge er ingenting, vi har bare helgefylla vi er kjent for. Ellers er vi unnavikere for innvandrerne. Alt skal skje gjennom ord så temperament har vi ikke heller. Kanskje i nord da. 

Anonymkode: 6ce35...707

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...