pondusa Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #2821 Del Skrevet 2. oktober 2009 I dag har vi vært på sykehuset med lillemann, han skulle få renske opp i ørene. Venstre øre var visst helt fint, var bare litt luft bak tromhinnen. Høyre derimot, var helt tett. Så her fjernet de masse tykk væske pluss en propp av ørevoks. ØNH-legen trodde umulig han kunne ha hørt noe på det øret i det siste. Spent på om det kommer noe babling eller noen ord nå? Ønsker jo at han skal kunne si "mamma" eller "pappa" en dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter #2822 Del Skrevet 9. oktober 2009 Hmmm, alt var veldig nytt her inne plutselig. Må bruke litt tid på å bli kjent på nytt igjen føler jeg. Men jeg tror jeg liker den nye looken ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #2823 Del Skrevet 11. oktober 2009 Vi fikk en dvd med Drømmehagen da jeg meldte lillemann inn i bokklubben, og nå sitter han helt frelst foran tv`n. Lille goingen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter #2824 Del Skrevet 29. oktober 2009 Lillemann er fortsatt like hektet på Drømmehagen. Er så morsomt å se han der han sitter å veiver med armer. Har ikke blitt noe babling eller ord etter vi var på ønh og fikk dren, så jeg mistenker at det er noe annet som gjør at han ikke prater. Vi har satt i gang utredning etter besøk hos fastlege og barnelege, så i første omgang skal vi til BUP i november og så har vi henvist til PPT. Jeg trenger å få noen svar nå kjenner jeg. Men han er jo verdens herligste da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 7. april 2010 #2825 Del Skrevet 7. april 2010 Lillemann er fortsatt like hektet på Drømmehagen. Er så morsomt å se han der han sitter å veiver med armer. Har ikke blitt noe babling eller ord etter vi var på ønh og fikk dren, så jeg mistenker at det er noe annet som gjør at han ikke prater. Vi har satt i gang utredning etter besøk hos fastlege og barnelege, så i første omgang skal vi til BUP i november og så har vi henvist til PPT. Jeg trenger å få noen svar nå kjenner jeg. Men han er jo verdens herligste da. Hvordan går det med dere? Tenker så mye på dere...Prøver å blåse litt liv i Toddler pjatten igjen, være med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 17. juni 2010 Forfatter #2826 Del Skrevet 17. juni 2010 Hei Nicky B. Har vært fraværende en stund og det er nok mest fordi alt som skjer hjemme hos oss. Men nå prøver vi å se fremover, så jeg tenkte jeg skulle prøve å bli mer aktiv etterhvert. Her har minstemann i huset rukket å bli 2 år og 1 mnd, og han er verdens deiligste lille gutt. Henger fortsatt etter på alle områder, så han kan fortsatt ikke gå uten støtte og han prater ikke. Lager bare masse lyder. Er fortsatt litt sårt å se alle de andre 2åringene i bhg som løper rundt og mange prater som en foss, men vi må bare glede oss over de små fremskrittene han gjør og være stolt over det. Han er jo verdens beste lillebror. Vi har hatt et travelt år med farting hit og dit pga han, og nå skal vi på 3dagers klinikkopphold ved barnehabilitering. Håper vi kan få noen gode svar der. Lillemann vil også få spes.ped mange timer i uka i bhg til høsten og bhg blir styrket med ekstra assistent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 19. juni 2010 Forfatter #2827 Del Skrevet 19. juni 2010 (endret) etter å ha sett kronprinsessebryllup hele dagen. Den talen til prins Daniel var virkelig kronen på verket. Er stille i huset for tiden. Sambo er på jobb og mellomstemann er på ferie hos bestemor & bestefar. Snuppa er ferdig med 1.klasse på tirsdag, så på onsdag blir hun hentet av bestemor. Da blir det bare meg og lillemann hjemme halvannen uke før pappsen kommer hjem og vi tre drar til Bodø på barnehaben. Endret 19. juni 2010 av pondusa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 20. juni 2010 Forfatter #2828 Del Skrevet 20. juni 2010 Og regnet bare høljer ned, dette været minner mer om september enn det gjør om juni... Vi har ingen store planer for dagen, lite som frister i slikt vær. Lillemann er kjempeopptatt av båter for tiden, så kanskje vi tar turen ned på hurtigruta og en kopp kaffe der etterpå. Den ligger til kai her mellom 12.15 og 13.30. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 21. juni 2010 Forfatter #2829 Del Skrevet 21. juni 2010 Var en spent snuppe som la seg i kveld. I morgen er det siste skoledag i 1.klasse og de var lovet en overraskelse av lærerne. Helt villt å tenke på at den lille store snuppa mi er blitt så stor. Syns nettopp vi tok henne med hjem fra sykehuset jo. Det er visst sant som folk sier, det er når ungene begynner på skolen du merker at årene flyr forbi. Og mellomstemann vokser også, nå skal vi plutselig på skole innskrivning når det blir høst. Heldigvis har jeg lillemann som er skikkelig mammagutt og synes det beste i verden er å kroe seg sammen på fanget mitt og bare kose. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epica Skrevet 22. juni 2010 #2830 Del Skrevet 22. juni 2010 Lenge siden jeg har vært her også Oi så store ungene har blitt da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 22. juni 2010 Forfatter #2831 Del Skrevet 22. juni 2010 Hei Epica. Ja tiden den flyr. Men det er deilig nå som de begynner å bli så store også. De står opp alene i helgene og ofte tar de med seg lillebroren slik at mamman kan slumre litt i senga med dørene åpne. Nå er sekken til snuppa pakket, i morgen reiser også hun utover til bestemor og bestefar (svigers). Nå gleder hun seg til å treffe Pondus igjen, slik at de kan leke sammen. Det blir bare meg og lillemann hjemme, og det skal faktisk bli litt godt det også. Vi skal farte litt rundt og bare kose oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 23. juni 2010 Forfatter #2832 Del Skrevet 23. juni 2010 Da er snuppe reist til bestemor og bestefar. Ble stille her i huset ja. Jeg og lillemannen dro på et lite besøk i ettermiddag, og så dro vi på hytta til barnas oldemor for grilling sammen med mamma & pappa, søs m/fam og tante m/barn. Det var veldig trivelig. Nå har jeg sittet et par timer foran strikkemaskinen, så nå ligger 3 stk skjerf i vaskemaskinen. Skal bare blokke dem så de blir pene, så skal ett selges, ett gies bort og det siste skal jeg ha selv. Blir nok mer strikking, for jeg har minst 4 bestillinger til på skjerf. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 26. juni 2010 #2833 Del Skrevet 26. juni 2010 Den strikkemaskinen altså! Jeg er supernysgjerrig på å prøve noe sånt, er bare nødt! Virker som en helt genial maskin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 26. juni 2010 #2834 Del Skrevet 26. juni 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 26. juni 2010 #2835 Del Skrevet 26. juni 2010 Så koselig å se litt oppdateringer fra dere igjen! Håper oppholdet på barnehaben gir dere alle svarene dere trenger og at dere får en super sommer! Husk å ta litt vare på deg selv midt oppe i alt og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 27. juni 2010 Forfatter #2836 Del Skrevet 27. juni 2010 Supra, Suzy og Nicky: Strikkemaskinen er gøy, Supra. Nå har jeg strikket ferdig to stykker som skal syes sammen til en barne ullbukse. Selve strikkingen var jo gjort i en fei, og sammensying tar jo ikke all verden med tid. Får se om jeg får gjort det i dag. Har dessuten begynt på en kragejakke fra nøstebarn, jeg elsker den boken, men jakken strikkes for hånd da. Det merkes at storungene er reist på ferie, er stille i huset med bare meg og lillemann. Men vi koser oss og drar litt rundt på besøk. Har vært å sagt hadet til mamma og pappa, de drar til USA i dag på 3 ukers ferie. Er ikke lite misunnelig nei... I morgen er det 2års kontroll med både hs og lege. Regner med vi får snakket litt der om hva har skjedd siden sist. Helsestasjonen var litt sånn vent å se både på 15mnd og 18mnd ktrl, så jeg håper de har forandret mening nå. Skal iallefall prate med dem om at det opprettes a.gruppe for lillemann til høsten og spørre hvem som skal ta initiativ til IP for han. Siden vi skal på barnehaben neste tirsdag (6.juli) blir det nok litt snakk om det. Hva er greit å spørre de i Bodø om f.eks. Nå har lillemann funnet drømmehagen på tv og småbilene i en kasse, så da nyter jeg en kopp kaffe og en kjapp oppdatering her. Tror vi skal dra ned på h.ruta senere å drikke kaffe, lillebroren min er lærling på den som kommer inn i dag. Og siden den ligger til kai fra 12.20-13.30 er det fint å dra ombord. Ha en flott søndag alle sammen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 27. juni 2010 #2837 Del Skrevet 27. juni 2010 Ha en flott søndag du også! Mulig jeg spør dumt, men hva er en a.gruppe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 27. juni 2010 Forfatter #2838 Del Skrevet 27. juni 2010 Ingen spørsmål er dumme. Det er en ansvarsgruppe rundt lillemann. Der sitter alle som har noe mad han å gjøre (lege, fysio, spes.ped, helsesøster, bhg) og de møtes for oppsummering to ganger i året. Vi skal opprette en slik gruppe nå i aug. Det er så greit for alle parter at alle vet hva som skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 27. juni 2010 #2839 Del Skrevet 27. juni 2010 Innom på gjenvisitt. Kaffe på Hurtigruta høres ut som en fin søndagsplan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 27. juni 2010 Forfatter #2840 Del Skrevet 27. juni 2010 Nå har vi snakket med lillebror og alt var duket for kaffe. Mamma og pappa skulle også komme før de satte seg i bilen mot værnes og USA. Da får vi sagt hadet en gang til da. Nå er det bare et kjapt bleieskift så drar vi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå