AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #1 Skrevet 10. september 2020 Jeg har et barn som er annenhver helg hos sin far, hans kone og deres barn. I dag har mitt barn bursdag, og har ikke samværshelg med faren. Jeg hadde planlagt et bursdagsselskap i dag med mine foreldre, søster+barn og min kjæreste. Da barnet mitt kom hjem fra skolen i går, sa hun at stemor tok kontakt med henne for flere dager siden og inviterte henne til et felles bursdagsselskap i dag på hennes 11 års dag. Både stemor og tvillingene hun og min eks har sammen, har bursdag nå i september så da hadde hun tenkt at de kunne slå alle dagene sammen, og feire på mitt barns fødselsdag! Jeg fikk helt hakeslepp og ble lei meg og sint på stemor, men måtte prøve å skjule følelsene mine og spurte barnet mitt hva hun hadde svart på innbydelsen, og hun hadde sagt ja fordi hun husket ikke at jeg skulle ha selskap for henne. Så sa jenta mi at det gikk sikkert greit om vi hadde selskap med min familie på lørdag... Jeg er fryktelig såret og føler meg overkjørt og har lyst å ringe til stemoren og gi henne huden full, men samtidig så vet jeg at datteren min forguder henne. 👿😡😠 Anonymkode: bd86e...458 7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 10. september 2020 Get over it!!!! Ungen din er jo glad, så hvorfor lage en diger sak ut av det der?? Grow up! Anonymkode: 120a9...074 72
Populært innlegg Rosatoast Skrevet 10. september 2020 Populært innlegg #4 Skrevet 10. september 2020 Stemoren har absolutt ingen rett til å verken bestemme slikt, eller å ta den kontrollen over barnets "liv". Det er deg og faren, og i høyst grad deg - som barnet bor 80% hos. Jeg hadde virkelig klikka og satt hun på plass. Sånn gjør man ikke. 51
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 Populært innlegg #5 Skrevet 10. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Get over it!!!! Ungen din er jo glad, så hvorfor lage en diger sak ut av det der?? Grow up! Anonymkode: 120a9...074 Hun må jo tenke såpass langt at når datteren vår er hos meg på bursdagen sin, så har jeg muligens planer for bursdagsfeiring? Det normale er jo å ta kontakt med meg og spørre om det passer. Ts Anonymkode: bd86e...458 216
Kaisamaia Skrevet 10. september 2020 #6 Skrevet 10. september 2020 Daaa burde hun (eller aller helst faren) ha spurt deg først, ja. Og det er du jo nødt til å fortelle faren/henne nå. Når de åpenbart ikke skjønner det selv. 😬 42
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #7 Skrevet 10. september 2020 1 minutt siden, Rosatoast skrev: Stemoren har absolutt ingen rett til å verken bestemme slikt, eller å ta den kontrollen over barnets "liv". Det er deg og faren, og i høyst grad deg - som barnet bor 80% hos. Jeg hadde virkelig klikka og satt hun på plass. Sånn gjør man ikke. Jeg ringte faren men han tok ikke telefonen fordi han gidder ikke å snakke med meg når jeg er forbanna, og han forguder sin kone som bestemmer det meste i deres forhold. Jeg sendte en tekstmelding men den har jeg ikke fått svar på. Ts Anonymkode: bd86e...458 8
Rosatoast Skrevet 10. september 2020 #8 Skrevet 10. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg ringte faren men han tok ikke telefonen fordi han gidder ikke å snakke med meg når jeg er forbanna, og han forguder sin kone som bestemmer det meste i deres forhold. Jeg sendte en tekstmelding men den har jeg ikke fått svar på. Ts Anonymkode: bd86e...458 Han virker jo helt på trynet selv, dere må kunne kommunisere og organisere barnets liv sammen. Det er ikke kona hans som er moren til barnet. Kanskje få han med på familievernskontoret, for å få igang en skikkelig avtale dere imellom. For dette tror jeg kan bli mye verre med åra 17
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 Populært innlegg #9 Skrevet 10. september 2020 Fint at barnet ditt har et godt forhold til stemor da! Du kan jo ta en sivilisert samtale med henne der du forteller at du hadde planer for bursdagen og at hun burde avklart dette med deg. Men å klikke og gi henne huden full er vel ikke nødvendig. Anonymkode: 9ea7a...17d 79
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #10 Skrevet 10. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun må jo tenke såpass langt at når datteren vår er hos meg på bursdagen sin, så har jeg muligens planer for bursdagsfeiring? Det normale er jo å ta kontakt med meg og spørre om det passer. Ts Anonymkode: bd86e...458 Hu tok kontakt med dattera di. Anonymkode: 120a9...074 5
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #11 Skrevet 10. september 2020 1 minutt siden, Rosatoast skrev: Han virker jo helt på trynet selv, dere må kunne kommunisere og organisere barnets liv sammen. Det er ikke kona hans som er moren til barnet. Kanskje få han med på familievernskontoret, for å få igang en skikkelig avtale dere imellom. For dette tror jeg kan bli mye verre med åra Ja dette er ganske overraskende for det har ikke skjedd før, men stemor tar mye plass og bestemmer det meste. Han synes sikkert det var en god idé og tenkte ikke på meg. Ts Anonymkode: bd86e...458 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 Populært innlegg #12 Skrevet 10. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hu tok kontakt med dattera di. Anonymkode: 120a9...074 Jo men jeg er jentas mor og det er min samværshelg, og da må hun tenke såpass langt at jeg hadde lagt planer på hennes bursdag. Ts Anonymkode: bd86e...458 61
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #13 Skrevet 10. september 2020 Stemoren ønsker kun det beste for ungen din. Vær glad for at stemor bryr seg og inkluderer din unge. Det er ikke helg i dag. Vær glad for datteren din, og rull inn sutre leppa. Anonymkode: 1b852...d84 13
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 Populært innlegg #14 Skrevet 11. september 2020 Ts her Jeg er faktisk overrasket over at det er så mange her inne, som synes at det er flott at stemor tar over bursdagen til mitt barn når jenta ikke er hos de. Jeg tror ikke dere har opplevd det selv, derfor forstår dere ikke hvordan det føles. I fjor da jenta fylte ti år var hun hos faren på bursdagen sin. Jeg spurte da om lov til å stikke innom 5 minutt for å gi jenta en bursdagsklem og gi henne en liten pakke hun kunne åpne oss faren. Det kunne jeg ikke fordi de var så trøtte på grunn av våkne babyer om natten. Jeg sa jeg trengte ikke å komme inn engang, jeg kunne stå ute på trappen med datteren min, men nei det passet ikke så bra, fortalte stemoren. Jeg sa ingenting til det derfor synes jeg det er faen så frekt å ta seg til rette, sånn som hun har gjort nå. Exmannen min står bare som et nek bak henne og nikker og er enig at hun sier og gjør. Ts Anonymkode: bd86e...458 105
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #15 Skrevet 11. september 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stemoren ønsker kun det beste for ungen din. Vær glad for at stemor bryr seg og inkluderer din unge. Det er ikke helg i dag. Vær glad for datteren din, og rull inn sutre leppa. Anonymkode: 1b852...d84 Jeg har jo ikke samværshelger, jeg har datteren min 80% Anonymkode: bd86e...458 14
Populært innlegg Kaisamaia Skrevet 11. september 2020 Populært innlegg #16 Skrevet 11. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ts her Jeg er faktisk overrasket over at det er så mange her inne, som synes at det er flott at stemor tar over bursdagen til mitt barn når jenta ikke er hos de. Jeg tror ikke dere har opplevd det selv, derfor forstår dere ikke hvordan det føles. I fjor da jenta fylte ti år var hun hos faren på bursdagen sin. Jeg spurte da om lov til å stikke innom 5 minutt for å gi jenta en bursdagsklem og gi henne en liten pakke hun kunne åpne oss faren. Det kunne jeg ikke fordi de var så trøtte på grunn av våkne babyer om natten. Jeg sa jeg trengte ikke å komme inn engang, jeg kunne stå ute på trappen med datteren min, men nei det passet ikke så bra, fortalte stemoren. Jeg sa ingenting til det derfor synes jeg det er faen så frekt å ta seg til rette, sånn som hun har gjort nå. Exmannen min står bare som et nek bak henne og nikker og er enig at hun sier og gjør. Ts Anonymkode: bd86e...458 Det er jeg også overrasket over. Jeg har ikke opplevd det selv, men klarer godt å se for meg hvor ugreit det der må føles. ❤️ 56
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #17 Skrevet 11. september 2020 1 minutt siden, Kaisamaia skrev: Det er jeg også overrasket over. Jeg har ikke opplevd det selv, men klarer godt å se for meg hvor ugreit det der må føles. ❤️ Kanskje mange stemødre pålogget her inne i natt.. Ts Anonymkode: bd86e...458 30
Populært innlegg Chiyo Skrevet 11. september 2020 Populært innlegg #18 Skrevet 11. september 2020 Jeg hadde ringt til stemor og spurt hvorfor hun ikke spurte meg om min 11-åring kunne delta på denne bursdagsfeiringen. Jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke ringte deg da det er du som har barnet i ukedagene, og hvorfor hun ikke forventet at du hadde planer for barnet ditt på bursdagen hennes. Det virker veldig spesielt å ringe barnet og ikke mor, spesielt når barnet er så pass ungt. 64
Kaisamaia Skrevet 11. september 2020 #19 Skrevet 11. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje mange stemødre pålogget her inne i natt.. Ts Anonymkode: bd86e...458 Ja, eller litt trangsynte stemødre.🙉 Er stemor selv, jeg, og jeg klarer ikke å se for meg at jeg hadde klart å gjøre noe så fjernt.. Alle er ulike, men det der høres jo helt merkelig ut. 23
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #20 Skrevet 11. september 2020 Jeg skjønner deg 100%, jeg sliter med det samme her. En stemor som styrer alt, overkjører og far er en tøffel som nikker i vei til alt hun sier og gjør. Jeg kan fortelle mye om hva hun har sagt og gjort, jeg prøvde å kalle inn til fvk, men det nektet hun. Jeg har ingen tips til deg, etter 12 år har jeg ennå ikke løst dette dilemmaet. De som svarer her har ikke opplevd dette, og ikke kjent på slike følelser som følger med, så deres svar hadde jeg ikke tatt meg nær av, de enten vet ikke bedre, eller de er ute etter å tråkke litt på ts, noe som er vanlig. Anonymkode: 0a019...d1c 17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå