Gå til innhold

Plutselig rask time sykehus ???

Fremhevede innlegg

Skrevet

Trenger litt synsing i kvelden ... siden dette ikke har noe med direkte sykdom eller lignende tenker jeg det er greit å spørre om. 

min far har hatt kreft. Er nå frisk. Han gikk til legen for litt siden med smerter i magen. Legen mente det ikle var noe men sendte ham til koloskopi. De fant ingenting og mente det bare bar smerter han skulle leve med. 

far fikk til legen igjen, og legen var ikke så sikker lenger. Han henviste far til sykehuset i Oslo. Han kom dit og fikk en dialog. Legen mente det ikke var noe galt og at far skulle leve med de smertene uten at de skulle gjøre noe. Men , de ville sende ham på en gastropi og mr for sikkerhetsskyld. Slik at det ville berolige ham. Samtidig rok de masse prøver.  De sa han ikke kom inn under reglene for behandling innen 4 uker, så hans ventetid på dette ville være minimum 3 mnd. 

Så skjer det noe rart. Bare en uke etter prøvene er tatt Ringer sykehuset og ber han komme på gastropi og mr i morgen. Uten noe forklaring. Han skulle jo vente minst tre mnd ... 

det betyr jo at far og oss rundt ham blir sittende våken i kveld / natt å gruble ... 

sykehuset fått ledig tid ? På to avdelinger ? Neppe. De hadde vel nevnt det på tlf. 

dette tyder vel på dårlige nyheter ang testene ? Vi er så oppgitt over at de ikke sa noe til ham når de ringte.  Så noen som jobber med slikt og vet prosedyren ? Lar de være å si noe grunnet ikke lov eller dårlige nyheter? De setter jo en pasient i et tankekjør uten like. 

Anonymkode: 9600c...c8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan skyldes mye avbestillinger pga korona og brått et ledig vindu. 

Trenger ikke være verre enn det. 

Anonymkode: b01fb...58c

• Liker 10
Skrevet

Vi fikk time til operasjon for å sette inn dren på barnet vårt dagen etter time hos spesialist. Altså time hos spesialist på tirsdag, de ringte på onsdag om time førstkommende fredag. 

Ventetid for operasjon er vanligvis 29 til 42 uker i følge helseNorge.no

På grunn av mye avbestillinger for tiden kan litt av hvert skje! Krysser fingrene for at alt er fint med faren din:) 

Anonymkode: 942a7...40f

• Liker 3
Skrevet

Kjenner ikke prosedyrene men var utsatt for noe liknende. En visitt hos ØNH pga. noe ufarlig men plagsomt bihuletrøbbel tilsa en måned eller to med nesespray, så en tur i CT og så evt. operasjon. To dager etter besøk hos ØNH ringte sykehuset og gav meg time i CT....

Tror kanskje Covid 19 avbestillinger gjør rare ting med tidsskjemaene i blant. 

Skjønner imidlertid bekymringen deres når det med ett er ledig tid på to undersøkelser OG din far har hatt kreft tidligere. 

• Liker 3
Skrevet

Skjønner godt dere blir bekymret. Men det kan være så enkelt som at de har ledig tid (avbestillinger/god kapasitet). Legen som mente det havnet i en annen prioritet vil nok ikke ha fullstendig oversikt over kapasitet. Han siktet nok mer til ventegaranti (feks pakkeforløp som er innen fire uker).

Anonymkode: cec02...3f4

• Liker 4
Skrevet

Takk for svar og synsing :) 

jeg synes de virkelig kunne tatt en kjapp prat med ham npr de ringte. Da visste han at enten kunne han roe ned elle vi kunne brukt tiden ril å snakke om fakta. 

Skrevet

De har ikke lov å gi dårlige nyheter som kreft PR tlf

Anonymkode: 9f7dd...9c1

Skrevet

Kommer litt an på hva de sa på telefon? Sa de han måtte komme? Eller at de hadde satt han opp på ledige timer imorgen? Der er ikke sikkert vedkommende på telefonen vet dette heller kanskje. Skjønner at det blir mye tanker rundt dette....men er kanskje bare vanlig rutine...

Anonymkode: a41ac...cf1

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg synes de virkelig kunne tatt en kjapp prat med ham npr de ringte. Da visste han at enten kunne han roe ned elle vi kunne brukt tiden ril å snakke om fakta. 

Hvem var det som ringte?

Skrevet

Sykepleiervenn sa nettopp at de igangsetter ordinær behandlingsplan nå, så avtaler/sjekk osv har økt og går litt om hverandre. 

Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kan skyldes mye avbestillinger pga korona og brått et ledig vindu. 

Trenger ikke være verre enn det. 

Anonymkode: b01fb...58c

Jeg skal til gastroskopi, og sa da en mnd før at hvis dere får noe ledig gjerne ring meg. De sa at det er nesten ikke vits, de har nesten ikke avbestillinger lengre. Ble henvist i desember, time i oktober. Så ja vil si det gikk overraskende raskt, og med begge deler da. 

Endret av Maaaddepaaadde
Skrevet

Jeg skulle operere ut en kul i brystet og fikk time for dagkirurgi en mnd senere. Men, så ringte de meg dagen etter og spurte om jeg kunne komme om tre dager for operasjon. De sa ikke noe mer enn det, og jeg ble litt forfjamset idet jeg pratet med de på tlf, så jeg spurte ikke om det var noen spesiell grunn til at de ville ha meg inn så raskt. Men, det viste seg bare at det var på grunn av en avbestilling. 

Anonymkode: 8ed5e...0fe

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper alt gikk fint i dag 🌸

Skrevet

Kan godt være at den som ringte ikke hadde innsyn i detaljene, eller kompetanse til å ta den praten hvis det skulle vært en grunn til at han kom inn raskere.

Anonymkode: cf70e...771

Skrevet

Sånt skjer fort. Det er ikke sikkert det er like labg ventetid på begge deler, slik at hvis man har fått ledige timer der hvor det er lang ventetid, kan de kanskje lett ordne de andre undersøkelsene samtidig. De kan også ha prioritert ham ved evt avbestillinger nettopp på grunn av at han ikke skal gå for lenge med bekymringer. Dette skjer hele tiden hos oss :)

Anonymkode: d3fc4...95d

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle operere ut en kul i brystet og fikk time for dagkirurgi en mnd senere. Men, så ringte de meg dagen etter og spurte om jeg kunne komme om tre dager for operasjon. De sa ikke noe mer enn det, og jeg ble litt forfjamset idet jeg pratet med de på tlf, så jeg spurte ikke om det var noen spesiell grunn til at de ville ha meg inn så raskt. Men, det viste seg bare at det var på grunn av en avbestilling. 

Anonymkode: 8ed5e...0fe

På sykehuset, med lang ventetid, er det et stort press med å fylle avbestilte timer. 

Anonymkode: d3fc4...95d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...