Gå til innhold

Verden må gå videre

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Vi kan ikke åpne mer nå.." Sier Statsministeren. Nå må politikerne tenke seg grundig om. Dette har gått veldig langt nå. 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/7Kn92W/frykter-coronaselvmord-skremt-over-antall-unge-som-snakker-om-selvmord

Anonymkode: 7ff08...17b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en pandemi i verden og da må man ha tiltak. Sånn er det bare. 

• Liker 2
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Vi kan ikke åpne mer nå.." Sier Statsministeren. Nå må politikerne tenke seg grundig om. Dette har gått veldig langt nå. 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/7Kn92W/frykter-coronaselvmord-skremt-over-antall-unge-som-snakker-om-selvmord

Anonymkode: 7ff08...17b

Så enig med deg. Regjeringen er blitt fullstendig blind for alt annet enn korona.

Anonymkode: 71f5d...319

• Liker 6
Skrevet
15 minutter siden, NorthernLight skrev:

Egentlig ikke. I norge er det ikke nødvendig med de strenge tiltakene vi har. Vil aldri dø så mange som for eks i spania og usa pga befolkning, hvordan vi bor osv

Anonymkode: a32ad...3f3

• Liker 5
Skrevet
17 minutter siden, NorthernLight skrev:

Ja, begravelsesbyråene i Norge står på randen av konkurs, og får koronastøtte for å klare seg gjennom krisen. Folk dør ikke lenger. 

Anonymkode: 5975b...8d6

• Liker 5
Skrevet

Jeg personlig tenker faktisk at vi er noen bortskjemte pyser alle sammen som klager over hvor fælt vi har det under epidemien.  I samme tidsperiode Snakket jeg med min farmor om hvordan livet var under og etter krigen, og hadde en samtale med en flykning om hvordan det var å rømme fra krig. Etter disse samtalene så kan man jo si at jeg endret mitt syn på all klagingen ifht korona. 

Anonymkode: e0553...08f

• Liker 3
Skrevet

Syns at enkelte tiltak er vel og bra, men det må gjøres unntak i visse situasjoner så det ikke går utover annen viktig helse hjelp. Psykisk helse og behandling kan ikke komme i andre, tredje eller fjerde rekke. Det må prioriteres på lik linje med de som faktisk har corona. I tillegg må feks gravide få svangerskapsomsorgen som de trenger, og kreft pasienter behandling. 

Det kunne vært fullt mulig å behandle pasienter som har bruk for det, selv om de var syke midt i en pandami med å innføre ekstra smitteverntiltak på sykehus og hos behandlere. Feks får du jo komme inn på sykehuset ved fødsel eller akutte situasjoner selv om du har corona eller er forkjølet, men du blir isolert. Derimot har du svangerskapsforgiftning feks eller står i fare for det, så kommer du ikke inn på noe sykehus om du har symptomer. Burde vært fullt mulig å følge opp disse pasientene med lignende tiltak, uten at smitten spres.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, begravelsesbyråene i Norge står på randen av konkurs, og får koronastøtte for å klare seg gjennom krisen. Folk dør ikke lenger. 

Anonymkode: 5975b...8d6

Du ser hvor mange som er døde av covid-19 i Sverige.. Tiltakene har reddet mange her..

• Liker 1
Skrevet

Merkelig at du bruker denne artikkelen til å kritisere tiltakene når det står at de først og fremst tar kontakt for – "De unge snakker til oss om angst for å få sykdommen". Dersom det ikke var tiltak og viruset fikk spre seg uhemmet i samfunnet så hadde jo ikke akkurat denne angsten gått ned. 

Det er en vanskelig og usikker situasjon for de fleste, men det er også en realitet at vi lever i en pandemi. Vi må jo bare deale med det så godt vi kan. Det er ikke første og siste krise vi opplever akkurat. 

Anonymkode: 0e291...359

• Liker 2
Skrevet
37 minutter siden, NorthernLight skrev:

Du ser hvor mange som er døde av covid-19 i Sverige.. Tiltakene har reddet mange her..

Har aldri brydd meg en døyt om de tiltakene. Slik som veldig mange andre. 

Anonymkode: ef3b3...778

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri brydd meg en døyt om de tiltakene. Slik som veldig mange andre. 

Anonymkode: ef3b3...778

Ikke du nei. Men pga at andre har brydd seg, har du ikke blitt smittet.

Anonymkode: 30d07...b01

• Liker 1
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg personlig tenker faktisk at vi er noen bortskjemte pyser alle sammen som klager over hvor fælt vi har det under epidemien.  I samme tidsperiode Snakket jeg med min farmor om hvordan livet var under og etter krigen, og hadde en samtale med en flykning om hvordan det var å rømme fra krig. Etter disse samtalene så kan man jo si at jeg endret mitt syn på all klagingen ifht korona. 

Anonymkode: e0553...08f

Man kan alltids finne noen som har det verre i alle situasjoner. Skal man på bakgrunn av det la være å engste seg? La være å synes at ting er kjipt, skummelt osv? Det finnes folk i Norge som er i risikogruppen, som har mistet jobben, som er ensomme, som ligger syk alene uten å få besøk, som er dødssyke, som har mistet noen til korona osvosv. Ta hensyn til andre og ikke kall alle for bortskjemte pyser. Du vet ikke noe om hva andre mennesker går gjennom. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig ikke. I norge er det ikke nødvendig med de strenge tiltakene vi har. Vil aldri dø så mange som for eks i spania og usa pga befolkning, hvordan vi bor osv

Anonymkode: a32ad...3f3

vi har ikke strenge tiltak. Folk må ta seg sammen. Makan til syting.

Anonymkode: 4c052...0c3

• Liker 1
  • Opprett ny...