AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #1 Skrevet 10. september 2020 Kan en katt bruke flere dager på kaste opp før de får opp en hårball? Katten min har kastet opp annenhver dag siden Fredag. Har ikke sett noen hårball. Han har god allmentilstand, spiser, drikker og leker bortsett fra oppkast. Har time hos veterinær i morgen.Hun syns ikke det hørtes farlig ut men ville se på han for sikkerthets skyld. Hun sa at hvis det er noe han har spist som ikke skal spises så kommer det ofte ut av seg selv. Men jeg er jo bekymret. Flere som har opplevd dette? Katten min er langhåret. Han er fire måneder. Anonymkode: 4cc5d...786
Mokkilokki Skrevet 10. september 2020 #2 Skrevet 10. september 2020 Det høres jo rart ut siden det er en kattunge. Du har ikke noe planter som den kan ha tygget på? Katter kan tygge på planter hvis de har irritasjon i magen og vil ha det opp igjen. Enten det så kan det være maten den spiser. Noen katter spiser så fort at de ikke klarer og fornøyde raskt nok og da kaster de opp igjen. Men det er bra du tar den med for en sjekk hos legen.
jordbær86 Skrevet 10. september 2020 #3 Skrevet 10. september 2020 2 minutter siden, Mokkilokki skrev: Det høres jo rart ut siden det er en kattunge. Du har ikke noe planter som den kan ha tygget på? Katter kan tygge på planter hvis de har irritasjon i magen og vil ha det opp igjen. Enten det så kan det være maten den spiser. Noen katter spiser så fort at de ikke klarer og fornøyde raskt nok og da kaster de opp igjen. Men det er bra du tar den med for en sjekk hos legen. Ja. Jeg har ingen planter i huset for de bare visner hos meg. Så vet ikke hva det kan være. Mulig han spiser litt fort. Får håpe det går bra.
jordbær86 Skrevet 10. september 2020 #4 Skrevet 10. september 2020 Akkurat nå, jordbær86 skrev: Ja. Jeg har ingen planter i huset for de bare visner hos meg. Så vet ikke hva det kan være. Mulig han spiser litt fort. Får håpe det går bra. Jeg skrev som anonym først.
Mokkilokki Skrevet 10. september 2020 #5 Skrevet 10. september 2020 Regner at pus går på do regelmessig. Katter er jo og nysgjerrige dyr som til tider kan tygge i seg ting de ikke skal. Som regel er det ok uskyldige ting som gjør at de spyr uten hårboller som kommer. Mine katter kasta og opp uten hårballer som regel var det enten vann eller litt mat i. Som regel ble jeg aldri klok på hvorfor.
jordbær86 Skrevet 10. september 2020 #6 Skrevet 10. september 2020 3 minutter siden, Mokkilokki skrev: Regner at pus går på do regelmessig. Katter er jo og nysgjerrige dyr som til tider kan tygge i seg ting de ikke skal. Som regel er det ok uskyldige ting som gjør at de spyr uten hårboller som kommer. Mine katter kasta og opp uten hårballer som regel var det enten vann eller litt mat i. Som regel ble jeg aldri klok på hvorfor. Han går på do som vanlig, og normal avføring. Skjønner. Ikke alltid lett å bli klok på hva det er for noe. Da ble jeg litt mer beroliget.
Mokkilokki Skrevet 10. september 2020 #7 Skrevet 10. september 2020 Det går sikkert helt fint med pus. Så lenge de er aktive, går på do og spiser så kan det bare være forbigående. Jeg fant spykladder på de utroligste plasser. Av og til tror jeg de gjorde det med vilje for å få oppmerksomhet. Katter kan være veldig utspekulerte. Det tar tid og lære og kjennet kjæledyret. Etterhvert vil du nok forstå mer både hva mjauingen betyr, hvilke settinger pus spyr. Lykke til i morgen
jordbær86 Skrevet 10. september 2020 #8 Skrevet 10. september 2020 2 minutter siden, Mokkilokki skrev: Det går sikkert helt fint med pus. Så lenge de er aktive, går på do og spiser så kan det bare være forbigående. Jeg fant spykladder på de utroligste plasser. Av og til tror jeg de gjorde det med vilje for å få oppmerksomhet. Katter kan være veldig utspekulerte. Det tar tid og lære og kjennet kjæledyret. Etterhvert vil du nok forstå mer både hva mjauingen betyr, hvilke settinger pus spyr. Lykke til i morgen Tusen takk for svar 😍 Og takk for det 😊 Satser på det går fint 😸👍 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #9 Skrevet 12. september 2020 Pus var helt frisk 😻 Bare litt grådig 😸 Anonymkode: 4cc5d...786
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå