Gå til innhold

Tror dere Sverige stenger denne uka...?

Fremhevede innlegg

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du på antall smittede eller økonomiske.For det står MYE dårligere til på begge punkter i Sverige, så jeg tror ikke du vet helt hva du prater om 

Anonymkode: 1ef59...d0c

Jeg tenker vi vil se at Sverige har immunitet først, Sverige vil ha færrest døde, Sverige vil ha kommet best ut av det med økonomi. 

Antall smittede betyr null.. Smitten her øker men antall innlagte øker ikke og antall døde øker ikke. 20 smittede per 100k er ingenting. Smitt alle 100k så blir vi ferdige med det. 

og ja, om 1-5% av befolkningen dør så er det helt akseptabelt. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 10.9.2020 den 13.07, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker vanligvis medisinsk utstyr som kjøpes i Sverige, men har nå måttet gå uten behandling siden mars, noe som går hardt utover helsa. Men nå har jeg endelig mulighet til å bestille det og komme meg over til Värmland for å hente i neste uke en gang. Dersom grensa ikke stenges, da... Tror dere det skjer? 

Anonymkode: be392...763

Grensa er ikke og har aldri vært stengt. 
Men det har vært perioder hvor det å reise over grensen til Sverige har ført til at man må i karantene. 

Anonymkode: 854d1...ca6

• Liker 1
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grensa er ikke og har aldri vært stengt. 
Men det har vært perioder hvor det å reise over grensen til Sverige har ført til at man må i karantene. 

Anonymkode: 854d1...ca6

Jeg vet det, men jeg tror du forsto hva jeg mente. Uansett har jeg bestilt og har ikke annet å gjøre enn å krysse fingrene for at det rekker fram før reiserestriksjonene eventuelt endrer seg igjen. Antar det ikke skal ta så mange dagene, så oddsmessig skal det ordne seg for en periode igjen 😊

Anonymkode: be392...763

Skrevet
På 12.9.2020 den 16.13, AndreasBR skrev:

Jeg tenker vi vil se at Sverige har immunitet først, Sverige vil ha færrest døde, Sverige vil ha kommet best ut av det med økonomi. 

Antall smittede betyr null.. Smitten her øker men antall innlagte øker ikke og antall døde øker ikke. 20 smittede per 100k er ingenting. Smitt alle 100k så blir vi ferdige med det. 

og ja, om 1-5% av befolkningen dør så er det helt akseptabelt. 

Sverige har per nå ca 5800 dødsfall relatert til Corona,  vi har 265..  dvs utifra folketall har likevel Sverige 10 ganger så mye som oss. Nå sier du jo selv at selv om smitten øker så øker ikke antall innlagte eller døde... hvordan skal vi da kunne ta de igjen i antall døde?

immunitet er jeg enig i, men med vaksine på vei er det ikke sikkert at naturlig immunitet er så viktig.  Økonomisk kan jo slå begge veier,  men enn så lenge kommer jo Norge best ut

Skrevet
På 14.9.2020 den 6.42, Pasha skrev:

men med vaksine på vei er det ikke sikkert at naturlig immunitet er så viktig

🤣🤣 Ja lykke til med bivirkninger. Jeg kommer _ALDRI_ ta en slik vaksine, kanskje om 10 år om det er NULL bivirkninger. 

• Opprett ny...