Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det ikke skal være mulig å ha flere heltidsstillinger i helsevesenet som i andre yrker. Fristende å tro at dette er fordi det er en typisk kvinnedominert arbeidsplass...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror at det er fordi man må få turnuser til å gå opp i opp.

Gjest Violetta
Skrevet

Ja men det bør da likevel være mulig å få til fulle stillinger. Ser jo utlysninger i helsevesenet på 33.3%, 11% osv... :roll:

Gjest Gjest_Magdalena_*
Skrevet

Til Malama og andre

Det er ingen regel som sier at 80% stilling = fri en dag i uka. Det varierer naturligvis fra bransje til bransje. Poenget er ofte hva som passer best for arbeidsgiver. Jobber du i en barnehage er det ofte onskelig at du jobber hele dager og tar lengre vakter. Det samme gjelder deler av helsesektoren. Dermed kan du faktisk ha over 80% stilling og fri en dag der. Andre steder passer det bedre at den ansatte er til stede hver dag, men kortere tid. Skolen, som jeg kjenner best som arbeidsplass har ingen generell regel, men min erfaring er at arbeidsgiver prøver å være fleksibel. Men du har absolutt ikke "krav" på en fridag om du går i 60 eller 80% stilling. Selv jobber jeg 100%. Det oppleves som litt mye, da jeg har barn hjemme. Kunne godt tenke meg å jobbe 70 - 80%, men forutsetningen måtte da være å ha fri en dag i uka, noe som ikke kan loves. Derfor kan jeg like godt stå på i 100.

Skrevet

Jeg jobber 80% (i helsevesenet, selvfølgelig). Skulle gjerne jobbet full stilling, men det fikk jeg ikke. Så tar jeg jo ekstravakter så det blir 100 % (akkurat etter planen deres)

Skrevet

Har mammapermisjon frå min 40 % stilling. Så liten stilling fordi eg var student. Når permisjonen min går ut (om under 1 mnd) går eg rett inn i ein 100 % stilling.

Gjest Gjesta
Skrevet

I år har jeg jobbet ca 80 %. Det synes jeg er greit. Jeg setter pris på å ha litt fri også. Jeg har hund , så vil ha litt tid til han også. Synes jeg har masse å gjøre hver uke , så jeg vet ikke om det hadde gått med 100% stilling heller. Jeg setter stor pris på den ekstra fri dagen i uken :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...