Gå til innhold

Narsistisk pf

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor ofte og hvor mye av manipulasjon og løgn skal en person bedrive, for at han blir ansett som en Nars?

De fleste tar noen løgn eller manipulerer innemellom, eller? Jeg er absolutt ikke slik.. Men partner derimot.

Viser Nars følelser fysisk og verbalt til sine barn?

Kan en bestemme over en narsissist? F.eks du skal være med på foreldremøte og personen blir med..

Evner de å lytte? Evner de å spørre før de ber om noe? F.eks kan du..?

F.eks manipulasjon kun innemellom, ikke fast eller hver mnd. Løgn for å komme seg unna, noe oftere. Stor arroganse, dvs sjelden innrømmelser, nekter. 

Elsker speil (klemme kviser etc) 

Litt Konkurranse menneske og eplekjekk-  jeg var/er best i en humoristisk tone. Men kun med nærmeste familie, tror ikke selvtilitt til annet.

Sett litt på youtube video om emnet, bla Sweeney.

Men hvordan skille de fra en som oppfører seg dårlig innemellom til å være en Nars?

Anonymkode: 54ea1...8b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Narsisisster er forskjellige. Du har de utadvendte, som er veldig lette å kjenne igjen de røde flaggene på (om man har opplevd de før) Så har du de innadvendte som nesten er umulig å merke det på før man er fanget i et forhold. 

Det handler ikke om hvor ofte og hvor mye noen gjør noe, før de kan omtales som en narsissist, kun lege/psykolog kan stille den diagnosen. De færreste får den diagnosen, for det er jo ikke noe galt med de... bare alle rundt de.

Narsisisster viser følelser (som de ikke har) når de vet det er «riktig» å vise følelser, for å få noe ut av det de vil oppnå. 

Alle mennesker har trekk av dette, det er først når man oppdager at et menneske er tvers igjennom ondt man kan vite at de ikke er som andre.

Min eks hadde alle røde flagg. Jeg hadde aldri møtt et sånt menneske før, så jeg så overhode ikke flaggene.

Da vi møttes, var jeg etter en uke verdens beste (rødt flagg), han ville bli sammen med en gang (rødt flagg), han elsket meg etter to uker (rødt flagg), han ville gifte seg å få barn etter et par mnd (rødt, rødt, rødt flagg) 

Han gjorde alt for meg, jeg hadde aldri følt meg så elsket og så godt tatt vare på før. Han ble mitt alt! Og den dagen han så jeg var hans, virkelig alt, og kunne gjøre alt for han, snudde alt. Dette tok nesten to år. Når jeg ser tilbake nå, ser jeg at det startet fra begynnelsen, men etter to år skjulte han ikke hvem han var.

Jeg hadde mistet mye venner, fordi han ikke likte de, jeg hadde lite kontakt med familien min, lite kontakt med noe som helst. 

Han repeterte hvor heldig jeg var som hadde han, ingen andre hadde holdt ut med en som meg, jeg fikk daglig høre at jeg var syk, bipolar, burde vært lagt inn... han fikk meg til å gråte hver dag (han elsket det) for så å stå å le over meg... si «ahhh krokodilletårer, hvem synes synd på en som deg?» osv osv...

Livet ble et helvete.

Men, når en narsissist føler de kan miste den de har tak på, snur de en stund... varter opp, full av kjærlighet, oppmerksomhet osv... for så å snu igjen.

Når den de er sammen med «ser» hvem de er, begynner de å lete etter en ny å være sammen med. Når de finner det går de på dagen, og ser seg aldri tilbake (med mindre de mister den nye, da går de alltid tilbake)

De kan ikke elske, de elsker ikke en gang seg selv, og de kan ikke forandre seg. 

Anonymkode: 1aca9...8d5

• Liker 2
Skrevet

Dytter 

Anonymkode: 54ea1...8b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...