Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så mye rabalder for så lite.

Hi, hi, ja, det kan du si. Synes egentlig ikke det er rabalder, men synes det er sårt at noe sånt skal ha noe å si. Så synes jeg det er interessant med oss mennesker hvor forskjellig man tenker. Også på slike bagateller som jo ikke burde være til noe som skapte dumme følelser hos noen. Men slik er det, vel. Det er ikke alltid menneskene har det så enkelt inni seg. For det er jo snakk om følelser.

Min hensikt er selvfølgelig ikke å såre noen. Det passer bare mye bedre for meg å ta tidligtoget.

Hun mener sikkert ikke å såre, og hun sårer meg ikke, men hun gir utrykk for at jeg sårer henne hvis jeg ikke er der den siste dagen.

Hvis det betyr så mye for henne at jeg er der den siste dagen, så skal jeg det. Men selv har jeg ikke lyst til det.

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du vil reise hjem tidlig så er du selvfølgelig i din fulle rett til det. Samtidig så lager du jo litt oppbruddsstemning som påvirker de andre, så forstår at vertinnen ikke ønsker det. Personlig hadde jeg tenkt at å komme sent hjem en gang går fint, får heller tåle litt trøtthet om mandagen og legge meg tidlig den dagen. Syns det er rimelig sært av deg å ville holde avstand til Lise fremover fordi ikke er enig med henne, hva med å heller være glad for å ha venner som vil ha deg med, og sette pris på at du er ønsket? Det er ikke gitt at det er tilfellet noen år frem i tid.

Anonymkode: a0fbf...7b9

Jeg setter pris på at jeg er ønsket, absolutt. 

Om jeg tar toget så sent hjem, kan jeg ikke bli hentet, får ikke gjort unna noe jeg har veldig lyst til, får ikke spist middag med kjæresten, blir veldig trøtt.

Nå ser det ut som det blir restriksjoner på togene, og vi må sitte fra hverandre uansett. Er ikke sikker. Dette ble og nevnt, men Lise mener fortsatt at jeg skal ta siste toget hjem med alle de andre.

Anonymkode: 51839...4c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke snakke for TS, men for min del handler det om manglende respekt.

TS var villig til å inngå et kompromiss (være med, men reise tidligere), men Lise krever "alt".
Det er ikke alltid vi vil eller kan gi alt, av og til er "litt" det vi kan gi, og burde da ikke "litt" være bedre enn "ingenting"?

Anonymkode: 081d7...89b

Ja, det er at hun ikke respekterer at jeg vil hjem tidligere. 

Selvfølgelig setter jeg pris på at jeg er ønsket. Jeg er tilstede for henne og hjelper henne meget fra før. Det er selvsagt noe jeg mer enn gjerne vil gjøre for gode venninner. Setter stor pris på gode venninner.

Vil mer enn gjerne være med på hytteturen, bare reise hjem igjen tidligere.

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hvor gamle dere er, det er litt avgjørende. Tenker uansett at det høres ut som en eiertrang hos venninnen din. Litt vanskelige å riste av seg, men det må man på et eller annet tidspunkt uansett. Så hvorfor ikke begynne med det samme, i det små, og se om hun lærer.

Anonymkode: 601b0...718

Hm, du er kanskje inne på noe. Hun er egentlig litt krevende. Samtidig sprudlende, latterfull og initiativrik. Litt bestemt og ego, synes jeg litt. Men vi alle har vel våre sider, og gjør vel så godt vi kan.

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig med deg.

Jeg er selv a-menneske. Og jeg har forpliktelser i forhold til hus og familie. Så det å komme hjem over midnatt en søndag er ikke et alternativ, da kommer jeg ekstremt skjevt inn i uka. I tillegg føler jeg at reisedag alltid er ventedag, så liker å dra tidlig. 

Anonymkode: b8669...0a0

Jeg føler det samme som deg. Men jeg har ikke familieforpliktelser å skylde på (man andre forpliktelser som hun ikke synes er grunn god nok). 

Jeg synes at alle grunner burde være respektert. At det ikke passer, burde være god nok grunn til å respektere, mener jeg. Jeg synes ikke at folk skulle behøve å komme med forklaringer og forsvare seg med hvilken grunn. Man må respektere et nei for et nei, bare man snakker høflig og er grei. Det er ofte mange personlige grunner til at det ikke "passer".

• Liker 1
Skrevet

Kanskje hun er irritert på at du "lurer" deg unna vaksingen og ryddingen før hjemreisen? 🙂

Nei, jeg skjønner virkelig ikke dette. Hun sa det kanskje ikke så "strengt" som du oppfattet det. Kanskje det bare var en reaksjon på at du skulle dra så tidlig, at hun gjerne ville hatt deg der lenger? Og så kom det ut litt feil?

Du er et voksent menneske, og fri til å bestemme. Sålenge ikke hjemreisen din er til hinder for andre, f.eks. at noen må kjøre deg til stasjonen mens det egentlig var planlagt en felles tur, bør du bare overse kommentaren, og si at du gleder deg til turen, men drar hjem tidlig på søndag. :)

Anonymkode: c577c...b3b

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje hun er irritert på at du "lurer" deg unna vaksingen og ryddingen før hjemreisen? 🙂

Nei, det vet jeg med sikkerhet at det ikke er. Jeg er alltid en som rydder og vil vaske. Og jeg skal lage middag og desserter som jeg skal ha med meg til noen av dagene. 

Nei, jeg skjønner virkelig ikke dette. Hun sa det kanskje ikke så "strengt" som du oppfattet det. Kanskje det bare var en reaksjon på at du skulle dra så tidlig, at hun gjerne ville hatt deg der lenger? Og så kom det ut litt feil?

Nei, hun sa det ikke strengt, men hun sa de ordene. Men jeg sa tydelig at jeg ikke vil være med etter at hun sa flere ganger at jeg kunne da godt tøye meg og reise med dem. Jeg sa at de måtte kose seg. Hun fortsatte med et smil tross alt, men ville ikke høre på meg, og avsluttet med at tenk deg om, jeg har billettene.

Du er et voksent menneske, og fri til å bestemme. Sålenge ikke hjemreisen din er til hinder for andre, f.eks. at noen må kjøre deg til stasjonen mens det egentlig var planlagt en felles tur, bør du bare overse kommentaren, og si at du gleder deg til turen, men drar hjem tidlig på søndag. :)

Det er faktisk til under for kjæresten at jeg kommer så sent, men det synes ikke Lise at jeg burde ta hensyn til. Altså mener hun at jeg heller burde ta hensyn til henne på denne turen. 

Ja, jeg er jo fri til å bestemme selv, men synes det er dumt at noen skal bli såret.

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

og si at du gleder deg til turen, men drar hjem tidlig på søndag. :)

Det gjorde jeg aller først. Men da sa hun at det kommer ikke på tale at du skal dra hjem tidligere. Da sa jeg at jeg måtte droppe det, men at de måtte ha en god tur, og gav uttrykk for at jeg syntes det var helt i orden at de da dro uten meg.

Skrevet

Altså, jeg hadde vurdert å droppe den venninna der 😅 Å sutre over at du vil dra tidligere og å kreve at du blir sent, det blir for dumt som voksne mennesker. Hadde aldri skjedd i min vennegjeng. Her hadde jeg kanskje fått en kommentar om at det var litt trist, men forstår det godt, og da koser vi oss den tida vi har.

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, Navani skrev:

Altså, jeg hadde vurdert å droppe den venninna der 😅 Å sutre over at du vil dra tidligere og å kreve at du blir sent, det blir for dumt som voksne mennesker. Hadde aldri skjedd i min vennegjeng. Her hadde jeg kanskje fått en kommentar om at det var litt trist, men forstår det godt, og da koser vi oss den tida vi har.

Ja, jeg ser det sånn som deg. Den kommentaren du beskriver, er det jeg ville gitt selv, og fått fra de venninnene jeg har hatt hele livet.  

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg ser det sånn som deg. Den kommentaren du beskriver, er det jeg ville gitt selv, og fått fra de venninnene jeg har hatt hele livet.  

Jepp, og det er slik det skal være :) Ingen sure miner om noen gjør det litt annerledes. Det er viktig i min gjeng, å forstå at vi alle er ulike, og ta hensyn til hverandre. 

• Liker 2
Skrevet

Hvis jeg forstår det riktig, så har Lise invitert deg og flere venninner på hyttetur. Og dere har ikke vært på hyttetur før.

Hva med å se det fra hennes side? Som vertinne så ønsker hun at helgen skal bli fin og at alle skal ha det bra. Ja, det er lite diplomatisk det hun sa. Men jeg kan ikke se at det er katastrofe å si at hun gjerne vil ha deg der hele helgen??! Og din respons er å bli furten og si at da kommer ikke du. Det er vel heller ikke så diplomatisk??! Du vil kun bidra med det du har tenkt deg og snike deg unna utvask av hytta..  

Hvis dette er grunn nok til å kutte ut vennskap, så er det ikke rart noen skifter venner like ofte som håndklær 🤨

Anonymkode: 6736d...770

• Liker 1
Skrevet

Men Gud hjelpe meg! Når venninnegjengen min reiser på hyttetur, så reiser gjerne 4 sammen, en kommer senere, og to andre kommer dagen etter,.1 må gjerne reise hjem lørdagen pga jobb! Hva er problemet?! Vi har det da like gøy uansett?!?! Det verste jeg vet, er når venninner legger restriksjoner på meg! 

Reis hjem når det passer deg, TS! 

Anonymkode: 70d36...2b7

• Liker 2
Skrevet
På 10.9.2020 den 9.38, AnonymBruker skrev:

Besøk er noe annet enn EN tur

Anonymkode: 21efb...ef7

Ja, på en tur de har vært flere dager sammen, burde man forstå hverandres behov bedre, eller? Noen er kanskje fornøyd med å være på tur torsdag til søndag morgen, tenk det da... at folk er forskjellig... Hadde aldri trodd 😱

Anonymkode: 70d36...2b7

Skrevet

Du er ikke veldig street-smart, TS. Du er invitert på hyttetur. Du sier du vil hjem tidlig. Venninnen din sier at hun vil at dere skal være der så dere får hatt dagen der sammen, og så dere kan reise hjem sammen. 

Hva svarer du så? At du bare blir hjemme.

Tipper du skriver det fordi du ikke vil være til bry, men det høres fryktelig furtent ut. Lise (og sikkert de andre) vil at du skal være der fordi de setter pris på deg, og det hever også kvaliteten på deres tur. Det er enkelt å tenke at man bare er der for seg selv, og det er man jo, men man er også en gjeng som reiser. Generelt sett mener jeg kan strekke seg litt. Middag med kjæresten spiser du jo sikkert 360 andre dager i året, men når det er sagt, vil man ikke noe så finner man på gode unnskyldninger. Man gjør det enklest mulig for alle. Da gir du inntrykk av at du er takknemlig for å bli invitert, at du synes er stas og være der lengst mulig, men at det bare ikke går. Nå er det selvsagt noe sent, men det kan jo tenkes du kan finne på noe.

Så er det alltids greit å tenke at man er helsig som har gode venninner, og at man blir invitert med på tur. Gir du inntrykk av at turen betyr lite for deg er ikke det alltid det som skaper bwst stemning.

Det dumme i denne saken er vel kanskje at det dreier seg mer om prinsipper. Hun synes kanskje generelt at du kan gi mer og være med på mer jentegreier. Noen fighter må man ta ved uenighet, men jeg tenker ikke at dette er en sånn case. Målet bør være å finne en løsning som gjør at det flyter. Lite drama. Bli med, eller finn på hva som er så viktig du må gjøre den kvelden. Middag med kjæresten holder ikke. Familiemiddag holder kanskje, eller at det er noe annet som må skje den kvelden. Kanskje kjæresten din skal et annet sted på kvelden slik at du må passe barn, men kjør kun det kortet hvis det er troverdig.

Dropper du det så presiserer du at du synes det er leit og at du haddd veldig lyst til å være der lenge. Du sier ikke at du bare kan droppe hele turen. Det høres barnslig og surt og, og da viser du at du ikke har tatt poenget. Det sier man aldri for bagateller som dette.

Skrevet

Her virker venninnen din smålig. Tror ikke jeg har vært på en eneste venninnetur uten at folk har kommet eller reist til ulike tidspunkt. Det viktigste er jo at man får litt tid sammen. 

Anonymkode: a4864...25d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...