Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er noen venninner som er bedt med på hyttetur til Lise.

Det er fullt på alle togene når vi skal tilbake på tidligere tider enn det siste toget som vil si at vi ikke kommer hjem før ca kl 12. (Utenom et tog ganske tidlig som er uaktuelt for de andre jentene. Det siste toget synes jeg blir altfor sent, og det blir litt vanskelig å få til for meg. Så da sier jeg at jeg blir gjerne med, men tar heller morgentoget alene hjem igjen.

Da sier Lise at det blir ikke aktuelt i det hele tatt. Dette er en venninnetur og vi må få mest mulig ut av dagene, og du må da kunne strekke deg til å være med på det siste toget.

Da sier jeg at jeg ikke blir med, at dere må kose dere. Hun sier da at hun synes jeg må bli med....for hennes skyld, sier hun. 

Jeg blir ganske paff. Vil hun at jeg skal bli med og ta det siste toget, enda jeg har gitt uttrykk for at jeg ikke vil det? Ja, tydeligvis.

Føler at det er en del mennesker som er slik. Jeg forstår ikke det helt. 

Mennesker som ikke vil at sine medmennesker skal få gjøre det de foretrekker, skyver vekk sine medmennesker.

Jeg vil lufte det her, for å høre andres meninger om dette. 

Dessuten vil jeg gjerne ha tips til hvordan jeg kan si på en penest måte at jeg blir hjemme ved å såre henne minst mulig? Er jeg vanskelig for at jeg sier nei til hytteturen når vi må ta toget som går så sent?

Anonymkode: 51839...4c1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner virkelig ikke problemet med at du tar det tidlige toget. 

Anonymkode: 59b6c...593

• Liker 14
Skrevet

Her er det EN venninne du omtaler, hvorfor setter du navn på henne? 
Og «Lise» var et fiktivt navn du kunne bruke for 40 år siden. Er det ikke mer realistisk om du bruker «Hanna» eller «Vilde»? 
Lise, liksom. 

Ellers skjønner jeg venninna di. Det blir jo en helt annen stemning når noen bryter opp tidlig, kanskje du er en populær type slik at flere følger ditt eksempel. Når dere først drar så langt (skjønner at det ikke er lokalt siden dere må ha plassbillett), er det jo kjipt å droppe hele den ene dagen, av to? Det bryter jo stemningen og turen. Det er jo også en kompliment, er ikke sånn at de ikke merker om du er der eller ikke. De vil ha deg med!

Å komme hjem kl 12 EN kveld fikser du vel, de færreste er så rigide at ikke det går. Så blir du litt trøtt mandag, men det tar du jo igjen. Det er da et lite offer for en fin tur!

Anonymkode: 4fe27...aec

• Liker 5
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner virkelig ikke problemet med at du tar det tidlige toget. 

Anonymkode: 59b6c...593

Ikke jeg heller. Takk for svar.

Men hun mener da at vi går glipp av en felles dag hvor vi kunne funnet på ting sammen. 

Jeg mener de kan da finne på ting de. Jeg kunne tenkt meg å være med dem, men ikke når toget går så sent. Da velger jeg heller det tidligere toget, selv om jeg går glipp av en dag med dem. 

• Liker 2
Gjest Dævendøtte
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og «Lise» var et fiktivt navn du kunne bruke for 40 år siden. Er det ikke mer realistisk om du bruker «Hanna» eller «Vilde»? 

I alle dager 😂 

Skrevet

Tenker at en tur så strekker man seg litt lenger. Hvor ofte har dere venninneturer?

Jeg forstår at det blir seint, men her burde du også tenke på venninna de som faktisk ønsker å ha deg der. For meg er dere begge egoistiske. Samtidig så syns jeg du skal strekke deg lenger siden alle andre reiser samtidig.

Anonymkode: 21efb...ef7

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er det EN venninne du omtaler, hvorfor setter du navn på henne? 

Fant på et navn på henne, da det er henne jeg omtaler, men vil ikke bruke hennes riktige navn. 

Lise, liksom. 

Ha, ha, du synes det, ja :)  Kan godt være det hadde vært mer realistisk med "Hanna" eller "Vilde", men det var ikke noe hensikt at navnet skulle være realistisk. Slett ikke.

Ellers skjønner jeg venninna di. Det blir jo en helt annen stemning når noen bryter opp tidlig, kanskje du er en populær type slik at flere følger ditt eksempel. Når dere først drar så langt (skjønner at det ikke er lokalt siden dere må ha plassbillett), er det jo kjipt å droppe hele den ene dagen, av to? Det bryter jo stemningen og turen. Det er jo også en kompliment, er ikke sånn at de ikke merker om du er der eller ikke. De vil ha deg med!

Skjønner det du sier. 

Muligens blir jeg da med for denne gang, for Lise sin del, og de andre setter nok pris på det også. Men det er for meg faktisk da ikke så særlig gøy. Så Lise vekker i hvert fall ingen ting positiv venninneskap med meg videre. Hun får meg heller til å holde mer avstand fremover.

Å komme hjem kl 12 EN kveld fikser du vel, de færreste er så rigide at ikke det går. Så blir du litt trøtt mandag, men det tar du jo igjen. Det er da et lite offer for en fin tur!

Ja, jeg fikser det, og det er ikke så stort offer i det store og hele. Men ser på det som unødvendig og kjedelig for min del.

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Lise, liksom. 

Hæ? 😂😂😂 

Anonymkode: bc05a...99d

• Liker 6
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at en tur så strekker man seg litt lenger. Hvor ofte har dere venninneturer?

Vi er ganske ofte sammen hjemme. Men har aldri vært på hyttetur med bare oss damer.

Jeg synes også at det er viktig at man strekker seg/tar hensyn, går på kompromiss med mange ting, særlig å hjelpe hverandre, være der for hverandre mm. Men at jeg vil ta toget hjem tidligere enn dem, synes jeg da må være min sak uten at noen skal måtte reagere på det. Så lenge jeg klarer meg selv, og ikke er avhengig av at noen må kjøre, eller lignende.

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår at det blir seint, men her burde du også tenke på venninna de som faktisk ønsker å ha deg der. For meg er dere begge egoistiske. Samtidig så syns jeg du skal strekke deg lenger siden alle andre reiser samtidig.

Så hvis din venninne hadde ønsket å gå tidligere fra et besøk hos deg, så hadde du syntes hun var egoistisk? 

• Liker 2
Skrevet

Når kommer dere til denne hytten? Kommer dere veldig sent på fredag kan jeg forstå at hun gjerne vil ha deg lengre, da blir det jo kun en dag. Jeg tror ikke reaksjonen hennes var ment negativt, men du velger selv.

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, Morten1 skrev:

Når kommer dere til denne hytten? Kommer dere veldig sent på fredag kan jeg forstå at hun gjerne vil ha deg lengre, da blir det jo kun en dag. Jeg tror ikke reaksjonen hennes var ment negativt, men du velger selv.

Nei, vi kommer formiddag på en torsdag. Så vi får god tid til å være sammen, men siste dagen etter frokost går vi glipp av sammen, hvis jeg da reiser hjem igjen tidlig som jeg har lyst til selv.

Skrevet

Det må da være bedre at du er med på deler av turen, enn ikke i det hele tatt?

Hvis du gir etter nå blir ikke denne kampen blir ikke borte, den blir bare utsatt helt til neste gang du vil gjøre noe hun er uenig i.
Det er slik med mange av disse krevende menneskene, at gir du dem lillefingeren tar de hele hånda.

Anonymkode: 081d7...89b

• Liker 5
Skrevet

Så mye rabalder for så lite. Hvis du vil reise hjem tidlig så er du selvfølgelig i din fulle rett til det. Samtidig så lager du jo litt oppbruddsstemning som påvirker de andre, så forstår at vertinnen ikke ønsker det. Personlig hadde jeg tenkt at å komme sent hjem en gang går fint, får heller tåle litt trøtthet om mandagen og legge meg tidlig den dagen. Syns det er rimelig sært av deg å ville holde avstand til Lise fremover fordi ikke er enig med henne, hva med å heller være glad for å ha venner som vil ha deg med, og sette pris på at du er ønsket? Det er ikke gitt at det er tilfellet noen år frem i tid.

Anonymkode: a0fbf...7b9

• Liker 10
Skrevet

Det må da være bedre at du er med på deler av turen, enn ikke i det hele tatt?

Tenker jeg og. Men forstår jo at togturen og hele den siste dagen får vi ikke sammen, men jeg tenker det får være.

Hvis du gir etter nå blir ikke denne kampen blir ikke borte, den blir bare utsatt helt til neste gang du vil gjøre noe hun er uenig i.
Det er slik med mange av disse krevende menneskene, at gir du dem lillefingeren tar de hele hånda.

Vet ikke om "kampen" ikke blir borte til neste gang. Tror ikke det blir noen neste gang for min del, dessverre.

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er ganske ofte sammen hjemme. Men har aldri vært på hyttetur med bare oss damer.

Jeg synes også at det er viktig at man strekker seg/tar hensyn, går på kompromiss med mange ting, særlig å hjelpe hverandre, være der for hverandre mm. Men at jeg vil ta toget hjem tidligere enn dem, synes jeg da må være min sak uten at noen skal måtte reagere på det. Så lenge jeg klarer meg selv, og ikke er avhengig av at noen må kjøre, eller lignende.

Så hvis din venninne hadde ønsket å gå tidligere fra et besøk hos deg, så hadde du syntes hun var egoistisk? 

Besøk er noe annet enn EN tur

Skrevet

Huff...sånne venninner er slitsomme...

De varer sjeldent lenge i vår omgangskrets 

Anonymkode: 53ff9...f2c

• Liker 2
Skrevet

Syns det er rimelig sært av deg å ville holde avstand til Lise fremover fordi ikke er enig med henne, hva med å heller være glad for å ha venner som vil ha deg med, og sette pris på at du er ønsket? Det er ikke gitt at det er tilfellet noen år frem i tid.

Anonymkode: a0fbf...7b9

Jeg kan ikke snakke for TS, men for min del handler det om manglende respekt.

TS var villig til å inngå et kompromiss (være med, men reise tidligere), men Lise krever "alt".
Det er ikke alltid vi vil eller kan gi alt, av og til er "litt" det vi kan gi, og burde da ikke "litt" være bedre enn "ingenting"?

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker jeg og. Men forstår jo at togturen og hele den siste dagen får vi ikke sammen, men jeg tenker det får være.

Vet ikke om "kampen" ikke blir borte til neste gang. Tror ikke det blir noen neste gang for min del, dessverre.

Det er synd om det blir slik, men jeg forstår deg.
Følelsen av å ikke bli respektert er ikke god.

• Liker 2
Skrevet

Vet ikke hvor gamle dere er, det er litt avgjørende. Tenker uansett at det høres ut som en eiertrang hos venninnen din. Litt vanskelige å riste av seg, men det må man på et eller annet tidspunkt uansett. Så hvorfor ikke begynne med det samme, i det små, og se om hun lærer.

Anonymkode: 601b0...718

• Liker 1
Skrevet

Enig med deg.

Jeg er selv a-menneske. Og jeg har forpliktelser i forhold til hus og familie. Så det å komme hjem over midnatt en søndag er ikke et alternativ, da kommer jeg ekstremt skjevt inn i uka. I tillegg føler jeg at reisedag alltid er ventedag, så liker å dra tidlig. 

Anonymkode: b8669...0a0

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...