AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #1 Skrevet 10. september 2020 Jeg skal kjøpe penservise, og er veldig i stuss på hvor stor middagstallerkenen bør være. Er det noen som har erfaringer å dele? Har funnet ett jeg liker som er 27cm, men lurer på om det er litt lite? Anonymkode: 803a8...518
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #2 Skrevet 10. september 2020 De største tallerknene jeg har er 26 cm. Tallerkner har vokst i takt med porsjoner og livvidde. Kjøp tallerknene du liker og som passer til selskapet og maten du har tenkt å servere. Forsikre deg om at det er plass i skapet der du har tenkt å ha dem. Anonymkode: f715e...395 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #3 Skrevet 10. september 2020 Mine er 25 cm. De er akkurat passe i størrelse for oss. 29 cm er absolutt det største jeg har sett av middagstallerkner, og med bare 2 cm mindre vil ikke 27 cm være for små. Anonymkode: 51672...c79
Pinkee Skrevet 10. september 2020 #4 Skrevet 10. september 2020 Sitat Som første kommentar påpeker, størrelse på tallerkener har vokst. Jeg vil påstå at 27 cm er mer enn stort nok. Dagens lunch tallerkener, er min barndoms middagstallerken.
Ullvott Skrevet 10. september 2020 #5 Skrevet 10. september 2020 27 cm er ganske standard på middagstallerkener. Jeg gjorde noen stikkprøver på tilbords.no nå, og både Royal Copenhagen, Vedgwood og Villeroy & Boch hadde 27 cm middagstallerkner. Dette er store og velkjente produsenter av servise. Wiik & Valsøe hadde 28 cm, men det var eneste av de fire jeg sjekket som var større enn 27 cm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå