Gå til innhold

Akademiet, fagutdanning?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Studenten_*
Skrevet

Har jobbet som tømrer i 3 år og har etter hvert innsett at det faget passer ikke helt til meg. Min store interesse er media, foto og internett... Har søkt på allmenn påbygging, men jeg er bare nr 114 på ventelisten. Uansett så har jeg tenkt litt. Klarer ikke helt å se for meg på allmenn. Har liksom ikke noe mål etter påbygg... Jeg lurte derfor på å ta noe jeg vet at jeg liker. Noe innenfor foto, media, webdesign eller no. Det er et et års studie som er yrkesrettet. Spørsmålet mitt er bare hva som er best å velge. Er det lett å få jobb innenfor denne sjangeren?

Her står det mer info om de forskjellige linjene jeg lurer på...

http://www.akademiet.no/studietilbud/media_web

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Studenten_*
Skrevet

Ikke noen som kan hjelpe? Det haster litt... Skal reise bort i 4 uker om noen dager og da begynner jo skolen når jeg kommer tilbake. Må vite hva jeg skal søke på. Er det noen som har en formening om det er en bra retning? Eventuelt hva bør jeg satse på? Noe som ikke krever så lang utdanning og er lett å få jobb i. Må også tjene greit.

Skrevet

Det som er mest i vinden nå er vel systemutvikling og programmering, også noe databasedrift. Designfag er vel mer "mettet" i markedet. Men, etterspørselen etter litt mer utradisjonell kunnskap kan nok øke, feks. animasjon, videoredigering, moderne trykksakkunnskap osv. Så da ville jeg vel valgt digital mediedesign eller digital medieproduksjon.

Uansett så er det vanskelig å få jobb i bransjen i dag, og jeg tror nok du må belage deg på enda mer utdanning etter dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...