Gå til innhold

Sykepleier i ambulanse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er sykepleier med 10 års erfaring fra forskjellige felt, men lite akuttmedisin.

Jobber for øyeblikket på legekontor, hvor jeg trives godt, og har jevnlig samarbeid med ambulansearbeidere.

Jeg synes det virker som en kanonjobb å være i ambulanse, og er virkelig imponert over dere som er ambulansefagarbeidere - de praktiske og teoretiske evnene og kunnskapene deres er imponerende, spesielt med tanke på at dere har en fagutdanning og ikke høyere utdanning. Misforstå meg ikke, jeg er stor fan av yrkesfag, men en forventer gjerne mer av folk med høyere utdanning. 

Jeg regner med at flere av dere har sykepleiere som kollegaer - hvordan synes dere det er? Utfyller dere hverandre? 

Jeg vurderer å ta fagbrev eller annen retning for å kunne jobbe i ambulanse.

Arbeidsmiljøet deres virker også supert, jeg liker omgangstonen og stor takhøyde. Det gode samarbeidet dere er helt avhengige av. 

Anonymkode: c2265...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange som jobber i ambulanse har høyskole. Det heter paramedic.

Anonymkode: 653c1...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange som jobber i ambulanse har høyskole. Det heter paramedic.

Anonymkode: 653c1...7ff

Jeg vet at det finnes en bachelor i paramedic, men av stillingsutlysninger er brorparten ambulansefagarbeider. Dette fikk jeg bekreftet på et nylig kurs i akuttmedisin jeg deltok på, i regi av en ambulansestasjon i helseforetak.

Anonymkode: c2265...557

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at det finnes en bachelor i paramedic, men av stillingsutlysninger er brorparten ambulansefagarbeider. Dette fikk jeg bekreftet på et nylig kurs i akuttmedisin jeg deltok på, i regi av en ambulansestasjon i helseforetak.

Anonymkode: c2265...557

Ok

Anonymkode: 653c1...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...