Gå til innhold

Hvordan møblere ukurant stue??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en stue som er helt håpløst å møblere. Huset er bygget på 50-60-tallet, og den er smal og lang, med krok til spisestuen (L-formet). Ovn, vinduer og dører gjør at det er umulig å plassere dagens flatskjerm logisk i forhold til sitteplasser.

Finnes det noe digitalt verktøy jeg kan bruke, nettsider for inspirasjon e.l.? Vi har ikke mulighet til å ha en egen TV-stue desverre, det hadde i grunnen vært genialt. 😉

Anonymkode: 0a581...87f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville brukt en typ kjøkkenplanlegger og latt som det dere satt inn i programmet var stuemøbler 

• Liker 2
Skrevet

Du kan bruke ikea sin planlegger :) ellers er det også en som heter room sketcher, den må man kjøpe en del funksjoner på, men jeg fikk også mye ut av gratis versjonen. 

Om noen har andre tips til planleggere digitalt henger jeg meg gjerne på! 

Anonymkode: d28cc...d4e

• Liker 1
Skrevet

ts. Takk for tips! 😍

Skrevet

Hva med å ikke ha TV-en på veggen, men stående på et møbel?

Anonymkode: 824d5...e99

• Liker 2
Skrevet

Våg å plassere tven på en tvbenk, og skjevt vendt mot sittestedet. Vi slet med det samme, men det ga et fint spill til rommet når vi plasserte tven skjevt oppå benken om du skjønner. 

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Hva om "kroken til spisestuen" blir tv-stue? Altså jeg vet jo ingenting om hvordan noe av dette ser ut, jeg bare ser for meg at en her kanskje må tenke utradisjonelt.

Kan TV stå i et hjørne?

Skrevet
On 9/10/2020 at 1:49 PM, AnonymBruker said:

Hva med å ikke ha TV-en på veggen, men stående på et møbel?

Anonymkode: 824d5...e99

On 9/11/2020 at 11:14 AM, Kala said:

Våg å plassere tven på en tvbenk, og skjevt vendt mot sittestedet. Vi slet med det samme, men det ga et fint spill til rommet når vi plasserte tven skjevt oppå benken om du skjønner. 

Vi har kjørt den varianten noen år, da vi hadde mindre TV. Den vi har nå er litt stor synes jeg, men skal tenke på det. Takk for tips!

Skrevet

Ville lagt ut plantegning av stuen her. Det har vært gjort før, og mange her kom med gode forslag som man kanskje ikke har tenkt på selv :) 

Anonymkode: 6e971...ed5

Skrevet
On 9/11/2020 at 11:18 AM, Blondie65 said:

Hva om "kroken til spisestuen" blir tv-stue? Altså jeg vet jo ingenting om hvordan noe av dette ser ut, jeg bare ser for meg at en her kanskje må tenke utradisjonelt.

Kan TV stå i et hjørne?

Spisestuekroken kan brukes som tv-krok. Den er litt liten den kroken, og resten av den lange smale stua blir stor og tom. En diger spisestue. 😉 Den kroken er full av dører og vinder også btw. Vi vurderer snart å tette igjen alle hull, og gjøre om fullstendig, men det er jo litt radikalt og dyrt. :P

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ville lagt ut plantegning av stuen her. Det har vært gjort før, og mange her kom med gode forslag som man kanskje ikke har tenkt på selv :) 

Anonymkode: 6e971...ed5

Det kan jeg prøve å få til! Litt arbeid men kan kanskje være verdt det.

Gjest Blondie65
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Spisestuekroken kan brukes som tv-krok. Den er litt liten den kroken, og resten av den lange smale stua blir stor og tom. En diger spisestue. 😉 Den kroken er full av dører og vinder også btw. Vi vurderer snart å tette igjen alle hull, og gjøre om fullstendig, men det er jo litt radikalt og dyrt. :P

Dere kan ha et stort spisebord, og så kan dere ha en sittegruppe til (sofa eller stoler) som kan brukes til forskjellig. Da går man til TV kroken for å se tv mens de som har lyst å lese eller gjøre andre ting kan slange seg i den andre sittegruppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...