Gå til innhold

mammografi er tull

Fremhevede innlegg

Skrevet

Endelig kom sannheten om mammografi frem i gårsdagens sending på nrk. Mammografi redder 3 av 1000 mot kreft,men samtidig blir veldig mange diagnostisert for kreft,og starter full kreftbehandling selv om kreften antageligvis ikke ville tatt livet av vedkommende. Problemet blir at folk starter med stråling og cellegift, og denne tar faktisk en del liv pr år pga svekket immunforsvar, så om vi ser på hele regnestykket så reddes det nok ikke noen menneskeliv med mammografi. Noen vil vel benekte dette, men da bør de se programmet på nrk, evt kan de spørre hvor mange kvinnelige leger som tar mammografi, det er nesten ingen! Dette har nok vært kjent lenge innen helsesektoren,hvertfall blant legene.

Anonymkode: b9df8...85f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Endelig kom sannheten om mammografi frem i gårsdagens sending på nrk. Mammografi redder 3 av 1000 mot kreft,men samtidig blir veldig mange diagnostisert for kreft,og starter full kreftbehandling selv om kreften antageligvis ikke ville tatt livet av vedkommende. Problemet blir at folk starter med stråling og cellegift, og denne tar faktisk en del liv pr år pga svekket immunforsvar, så om vi ser på hele regnestykket så reddes det nok ikke noen menneskeliv med mammografi. Noen vil vel benekte dette, men da bør de se programmet på nrk, evt kan de spørre hvor mange kvinnelige leger som tar mammografi, det er nesten ingen! Dette har nok vært kjent lenge innen helsesektoren,hvertfall blant legene.

Anonymkode: b9df8...85f

tror du har misforstått programmet. mammografiprogrammet er bare tull ja, men du skal være glad for at du har mulighet til å ta mammografi når det trengs

Anonymkode: 7e581...534

• Liker 1
Skrevet

Mammografi er ikke tull! Hele screening-opplegget, det er tull! Masse overdiagnostisering og overbehandling. Dèt er jeg enig i

Anonymkode: b6c29...b9d

• Liker 1
Skrevet

Du må ordlegge deg riktig. Mammografi er undersøkelsen, og den er viktig. Du tenker på screeningprogrammet. 

Anonymkode: c553d...5b9

• Liker 2
Skrevet

Så  programmet jeg også. Å tenkte at når jeg får tilbudet om 3 år så takker jeg nei!

Anonymkode: 6d1c7...9fa

Skrevet

Mammografi er et veldig effektivt diagnoseverktøy, uten det hadde man måttet ta biopsier eller operere ut kuler for å undersøke dem. Det er denne massescreeningen som er ubrukelig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...