AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #1 Skrevet 9. september 2020 Hei! Ifjor sommer kjøpte jeg et hus som trengte totalrestaurering og jeg hadde det helt fint, og kroppen min fungerte perfekt. Etterhvert som månedene gikk begynte jeg å få problemer med øynene, de føltes tørre å slitne og jeg var trøtt i øynene på ettermiddagene. Etter enda noen måneder ble jeg også plutselig uforklarlig sliten på ettermiddagene og nedstemt, irritabel å likegyldig. Noen dager var bedre enn andre. I vinter hadde jeg en noe bedre periode før jeg i tillegg begynte å få problemer med magen nå i våres. Magesmerter, løs avføring om morgenen. Nå sliter jeg fortsatt med det samme, men i tillegg til mageproblemene har jeg blitt sliten å likegyldig igjen. Kan bedre seg utover kvelden, men jeg blir sjokkert å redd for hvordan jeg føler meg for dette er virkelig ikke meg. Har testet meg før cøliaki å tatt gastroskopi for å utelukke sånne ting, men føler ikke at jeg har en intoleranse. Har bestilt legetime for henvisning til psykolog om 2 uker. Noen som kjenner seg igjen her? I starten var jeg bare sliten av og til, men nå har jeg mageproblemer i tillegg! Håper noen kan dele erfaringer. Er jeg deprimert? Kan man være deprimert/utmattet en kort periode ila en dag for så å bli bedre? Anonymkode: a2c37...270
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #2 Skrevet 9. september 2020 Vanskelig å si. Ved stress og utbrenthet bruker en vel å kunne se noen symptomer litt lenger tilbake, at det var noe, men du sier at kroppen fungerte perfekt. Anbefaler deg å sjekke stoffskiftet ditt i allefall. Anonymkode: 556d4...30b
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #3 Skrevet 9. september 2020 Utbrenthet kommer som regel av at man har stått i ting over tid, men kan jo hende at det var dråpen, og at du kjørte deg selv videre når du ble sliten. Utbrenthet kan ligne litt på symptomene på depresjon. Kognitiv terapi har meget god effekt på utbrenthet, da det ofte er tankene (som fører til følelser og reaksjoner) som "sliter ut" kroppen. Pluss at du må fjerne elementer i livet som er for mye for deg. Vanskelig å si om du er utbrent, da symptombildet ofte er kompleks og sammensatt. Men at det setter seg i magen er ofte vanlig. Mange opplever også hjertebank, ekstremt søvnbehov for så å miste søvnen fullstendig. Og følelsen av å aldri klare å hente seg inn... Bra du er blitt henvist til psykolog. Man kan også bli utbrent av å ha for lite å gjøre, sånn btw- for kjedelige intetsigende arbeidsoppgaver f.eks. Anonymkode: 0385a...e10
Fragaria Skrevet 9. september 2020 #4 Skrevet 9. september 2020 https://www.hjelptilhjelp.no/Stress/symptomer-pa-utbrenthet-og-hva-som-hjelper
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå