Gå til innhold

Hvordan øke sexlyst?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne i starten av 30-åra i et ferskt forhold. Opplever at jeg har mye mindre sexlyst enn kjæresten min, sex en gang i uka er mer enn nok. Er det noen som har tips til hvordan jeg kan øke sexlysten min? Jeg går på p-piller og en del medisiner, men det er ikke aktuelt å slutte på noen av disse.

Anonymkode: f3617...a57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

-Om du har muligheter til å bytte p-pillemerke eller til en annen type prevensjon så ville jeg nesten gjort det. Feil p-pille for meg fikk meg til å gå fra 0 til 100 i sexlyst da jeg sluttet 

-Vær i regelmessig fysisk aktivitet, få frisk luft, spist sunt

-Stress ned og ha ryddige omgivelser rundt deg

-Eventuelt invester i noe sexleketøy eller fint undertøy for å se om det kan få opp lysten litt 

Anonymkode: b8021...66f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med min forrige kjæreste varte sexlysten mye lengre enn nå, sex hver dag i et halvt år. Med nåværende dabbet det fort over, selv om sexen er mye bedre. 

Jeg har brukt samme p-pillemerke i over 15 år, og ønsker helst ikke å bytte prevensjon. Jeg må uansett bruke prevensjon da det er viktig at jeg ikke blir gravid.

Takk for de andre tipsene.

TS

Anonymkode: f3617...a57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk også på samme p-pille merke i årevis og opplevde nærmest fraværende sexlyst. Sex var digg når vi først satt i gang, men jeg følte aldri særlig lyst til å ta initiativ selv. Jeg forsøkte det meste for å få sexlysten til å øke, men ingenting funket. 

Jeg har nå sluttet fordi vi ønsker barn, og sexlysten gikk fra 0-1000 over natten. Hadde aldri i mine villeste fantasier sett for meg en så drastisk endring, og nå vil jeg ha sex HELE tiden. Stakkars mann.. 

Jeg ser du skriver at du ikke ønsker slutte på p-pillene, men om du virkelig ønsker å ta tak i dette med sexlyst, ville jeg tatt en prat med legen om muligheten for p-piller eller annen prevensjon uten hormoner. Jeg trodde det selv det var litt oppskrytt hvor mye p-piller kunne påvirke sexlyst, men har nå fått erfare at vårt sexliv kunne vært fikset for årevis siden, og er litt ergerlig for at jeg ikke gjorde dette tidligere. 

Anonymkode: 594ee...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening og intervalltrening. 

Meditasjon

Kaffe

Sjokolade

Anonymkode: 36d9d...b77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk også på samme p-pille merke i årevis og opplevde nærmest fraværende sexlyst. Sex var digg når vi først satt i gang, men jeg følte aldri særlig lyst til å ta initiativ selv. Jeg forsøkte det meste for å få sexlysten til å øke, men ingenting funket. 

Jeg har nå sluttet fordi vi ønsker barn, og sexlysten gikk fra 0-1000 over natten. Hadde aldri i mine villeste fantasier sett for meg en så drastisk endring, og nå vil jeg ha sex HELE tiden. Stakkars mann.. 

Jeg ser du skriver at du ikke ønsker slutte på p-pillene, men om du virkelig ønsker å ta tak i dette med sexlyst, ville jeg tatt en prat med legen om muligheten for p-piller eller annen prevensjon uten hormoner. Jeg trodde det selv det var litt oppskrytt hvor mye p-piller kunne påvirke sexlyst, men har nå fått erfare at vårt sexliv kunne vært fikset for årevis siden, og er litt ergerlig for at jeg ikke gjorde dette tidligere. 

Anonymkode: 594ee...068

Jeg kan så klart ta det opp med legen. Det kan hende det finnes et annet merke som fungerer bedre for meg. Som sagt har jeg brukt det samme merket i over 15 år, og er egentlig veldig fornøyd med de. Jeg må bruke en veldig sikker prevensjon da jeg absolutt ikke må bli gravid, og synes p-piller er det enkleste å bruke da. Jeg liker det også når vi først har begynt, men det blir mange dager der kjæresten tydelig har lyst og jeg bare ikke orker.. 

Anonymkode: f3617...a57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan så klart ta det opp med legen. Det kan hende det finnes et annet merke som fungerer bedre for meg. Som sagt har jeg brukt det samme merket i over 15 år, og er egentlig veldig fornøyd med de. Jeg må bruke en veldig sikker prevensjon da jeg absolutt ikke må bli gravid, og synes p-piller er det enkleste å bruke da. Jeg liker det også når vi først har begynt, men det blir mange dager der kjæresten tydelig har lyst og jeg bare ikke orker.. 

Anonymkode: f3617...a57

Høres ut som vi var i ganske lik situasjon. Jeg bruke oralcon/microgrynon i rundt 10 år. Før det brukte jeg p-sprøyte som jeg tok hver tredje måned og hadde ikke samme problem da. Kan hende minipille (uten østrogen) også hadde funket fint, men jeg var ikke flink nok å ta pillen til samme tid hver dag at det ville fungert for meg. P-pille med mindre hormoner kunne sikkert også ha hjulpet på.
Jeg angrer i alle fall på at jeg ikke tok praten med legen min tidligere :) 

Anonymkode: 594ee...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P piller trenger absolutt ikke å drepe sexlyst!!

Sexlysten min var allerede fraværende, og jeg har en samboer som gjør mesteparten av husarbeidet, vi er aktive begge to, han gir meg all verdens oppmerksomhet, er dødskjekk og kan drive med forspill i tre kvarter uten problem. Å slutte på p-piller var det eneste jeg ikke hadde prøvd, av alt som liksom skal hjelpe. Da gikk lysten fra cirka 2/10 til en soleklar null. Jeg onanerer ikke engang lenger. 

Anonymkode: 2057b...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

P piller trenger absolutt ikke å drepe sexlyst!!

Sexlysten min var allerede fraværende, og jeg har en samboer som gjør mesteparten av husarbeidet, vi er aktive begge to, han gir meg all verdens oppmerksomhet, er dødskjekk og kan drive med forspill i tre kvarter uten problem. Å slutte på p-piller var det eneste jeg ikke hadde prøvd, av alt som liksom skal hjelpe. Da gikk lysten fra cirka 2/10 til en soleklar null. Jeg onanerer ikke engang lenger. 

Anonymkode: 2057b...035

Sier ikke at det er slik for alle altså, men for meg var det definitivt slik. Og det er verdt det å prøve å bytte prevensjon om det kan løse problemet, mener nå hvertfall jeg :) 

Anonymkode: 594ee...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sier ikke at det er slik for alle altså, men for meg var det definitivt slik. Og det er verdt det å prøve å bytte prevensjon om det kan løse problemet, mener nå hvertfall jeg :) 

Anonymkode: 594ee...068

Det kan selvsagt være noe i det på generell basis, men når folk i innlegg etter innlegg skriver det som en fasit at "p-piller dreper sexlyst", så forventer man jo at det virker. Vil bare at ts skal være klar over det, for jeg ble lei meg og følte meg ekstra unormal og kjip når det til og med hadde motsatt effekt på meg. Det er en av de få tingene jeg ikke snakker med noen om.

Anonymkode: 2057b...035

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan selvsagt være noe i det på generell basis, men når folk i innlegg etter innlegg skriver det som en fasit at "p-piller dreper sexlyst", så forventer man jo at det virker. Vil bare at ts skal være klar over det, for jeg ble lei meg og følte meg ekstra unormal og kjip når det til og med hadde motsatt effekt på meg. Det er en av de få tingene jeg ikke snakker med noen om.

Anonymkode: 2057b...035

Skjønner godt det, jeg hadde nok følt det samme. 
Har du snakket med legen om det (siden du sier du ikke har snakket med noen om det)? Det er jo en del andre faktorer, som stoffskifteproblemer og hormonell ubalanse som også kan påvirke sexlysten. Har lest om damer som har fått hormonell behandling og små tilskudd av testosteron som har opplevd å få sexlysten tilbake, så det er jo mulig legen kan hjelpe deg med å finne ut om du har en ubalanse i kroppen som kan rettes opp i. 
Unner deg uansett å finne ut av det, vet hvordan du har det, og håper jeg aldri trenger å gå tilbake til å ha det slik ❤️ 

Anonymkode: 594ee...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg opplevd et par ganger i livet, og fått i orden igjen, men det er dessverre ingen 1-2-3 løsning. Det krever vilje og innsats. For å være ærlig må man anse det seksuelle som så viktig og prioritert at man er dedikert angående å fikse det. 

Tipsene angående å fikse slikt har gått fra kvinne til kvinne i min nære krets, og samtlige som hadde oppriktig tro på at dette er særdeles viktig å fikse klarte det. To som ikke egentlig hadde et veldig oppriktig eget ønske og behov for å faktisk fikse det skyldte fort på at det bare var teit og meningsløst, og selve forsøket ble så halvhjertet at det selvfølgelig ikke ble suksess. 

"Oppskriften" er enkel nok, men ubrukelig uten tilstrekkelig vilje. 

1. Onanere litt hver dag. Selv de dagene det føles helt idiotisk. 

2. Bruke minst 10 minutter hver dag på å smøre seg med en krem, og være tilstede i det med alle sanser. Virkelig kjenne etter og sanse hvordan berøring av hele kroppen føles, fra fingrene som smører til hver kroppsdel man smører. 

3. Stå litt foran et speil hver dag, helst i helfigur, og bli kjent med og fortrolig med egen kropp. Betrakte den som noe man ønsker å bli kjent med på nytt, og med vennlig innstilling. Ikke se på feil og skavanker, men som naturlig, fin og noe du kan se at er en normal kropp det er potensiale til å tenne på og få nytelse av. Bli fortrolig med den rett og slett. 

(Flere kombinerte punkt 2 og 3.)

4. Tenk bevisst på sex så ofte som mulig.

Dette er faktisk det vanskeligste punktet, men et godt triks er å kle av folk med blikket og lure på hvordan de er under klærne, og hvordan de er seksuelt. Dette føles ubehagelig, teit og skammelig i starten, uhøflig rett og slett, men etterhvert går det enklere. Når man kommer over sperren for å gjøre det er det faktisk litt morsomt, og den lille flauheten man føler ved det blir triggende i seg selv. Litt som når man var tenåring og seksuelt nysgjerrig, eller hemmelig forelsket og smugkikket på noen. I min krets, hvor vi en etter en har hatt behov for å få disse rådene, og hvor prosessen også ble delt oss mellom, støttende og nysgjerrig på om det gikk bra, er det definitivt erfaringene med dette punktet som har ført til mest latter. Det er veldig uvant, det føles utrolig rart og ufint, sosialt uakseptabelt nærmest, selv om ingen kan vite om at man tenker slik, men det er også utrolig hvor mye det kan trigge seksuelle tanker og fantasier. (Det er de snåleste situasjoner og tanker ulike opplevde, gjerne til egen undring og sjokk, som har fått latteren til å sitte løst når vi har delt erfaringer om dette punktet. For å si det slik, slipper man tak i normale sperrer for å betrakte alle mulige folk fra en seksuell vinkling har man gjerne en mer sprø fantasi enn man i utgangspunktet trodde.) 

Under punkt 4 ligger det også å bevisst dra frem seksuelle fantasier og tanker generelt, samt ting man tidligere har erfart som stimulerende for seksuelle fantasier. I mitt tilfelle så jeg filmen En vampyrs bekjennelser på nytt, fordi noe ved den trigget seksuelle fantasier hos meg tidligere, og så leste jeg boken Hestenes dal på nytt av samme årsak. Alle hadde noe slikt, men svært ulikt hva det var. 

Hvert punkt hver dag til det løsner. Verre er det ikke. 😄

Første gang jeg gjorde dette løsnet det på 2-3 uker. Andre gang (erfaren! 😂) på kun en uke. Ingen har brukt over måneden, men de to som synes det var for teit klarte det ikke. De gjorde det rett og slett ikke er jo sannheten. 

Dette virker, men kun om man er dedikert og virkelig selv synes det seksuelle er verdt innsatsen. Punkt 1 gjør noe med kroppens fysiske innstilling og forventning i retning det seksuelle. 2 og 3 gjør noe med kobling mellom hode og kroppen, og eget forhold til egen kropp. Punkt 4 gjør noe med det mentale angående seksuelt fokus. 

Det virker, men du må ville fikse dette nok til å gjøre det. Kanskje 3-4 uker. Hver dag. Hver eneste dag. 

Antagelig helt uaktuelt for ganske mange. 

 

Anonymkode: 2fdb6...130

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvert punkt hver dag til det løsner. Verre er det ikke. 😄

For å være helt ærlig med deg nå, så er det beste innlegget og rådet jeg har lest her på KG

Jeg vil bare tilføye at alt det som du beskriver er god trening for å få bedre blodsirkulasjon til ereksjon, kvinner har ereksjon i aller høyeste grad. Og orgasmen er styrt av hjernen.... Så når dere fantaserer, berører erogene soner, mater hjernen med impulser, trenes også hjernen med å sende ut signaler tilbake som utløser orgasmen i klitorisen.

Det er fatisk derfor det er så viktig at man slapper godt av, unngå stress og holde seg noenlunde frisk. Gjør man ikke det bruker hjernen mere energi på å opprettholde kroppen problemfri, noe som går utover sexlysten.

Sexlysten kommer ikke av seg selv, og den forsvinner ikke med alderen, det er bare noen knep som skal til. Skriv ut og følg rådene, den kan med fordel også brukes av menn, legg gjerne inn litt knipeøvelser også...

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Bamseklemmer skrev:

For å være helt ærlig med deg nå, så er det beste innlegget og rådet jeg har lest her på KG

Jeg vil bare tilføye at alt det som du beskriver er god trening for å få bedre blodsirkulasjon til ereksjon, kvinner har ereksjon i aller høyeste grad. Og orgasmen er styrt av hjernen.... Så når dere fantaserer, berører erogene soner, mater hjernen med impulser, trenes også hjernen med å sende ut signaler tilbake som utløser orgasmen i klitorisen.

Det er fatisk derfor det er så viktig at man slapper godt av, unngå stress og holde seg noenlunde frisk. Gjør man ikke det bruker hjernen mere energi på å opprettholde kroppen problemfri, noe som går utover sexlysten.

Sexlysten kommer ikke av seg selv, og den forsvinner ikke med alderen, det er bare noen knep som skal til. Skriv ut og følg rådene, den kan med fordel også brukes av menn, legg gjerne inn litt knipeøvelser også...

 

Tusen takk for det! ❤️

Det har jeg ikke tenkt på, men godt mulig det samme kan virke for menn. 

Jeg føler jeg er veldig heldig som er i en venninnekrets hvor det å helt naturlig dele slike råd og erfaringer, samt gi og motta støtte i å fikse noe som mange sikkert synes er flaut, personlig og/eller "ikke så viktig egentlig". 

Det er jo viktig! Både personlig og for forholdet man er i. 

Nå er det jo ikke alle som er så heldige at de har en heiagjeng i nære venninner når slikt stopper litt opp, men det er mulig å klare dette likevel. Det er jo egen innstilling, innsats og vilje det går på. Ikke minst troen på at det er mulig å restarte seg selv seksuelt. 

Jeg var fullstendig død angående det seksuelle første gang jeg måtte gjennom dette. Småbarn og mye styr hadde kvalt alt av lyst og satt hode og kropp i en tilstand der alt slikt bare var forsvunnet.

På knappe 3 uker var situasjonen snudd fullstendig, til stor glede for både meg og min kjære. 

Jeg forstår at det krever en innsats ikke alle synes det seksuelle er verdt, men å virke gjør det så definitivt. 🥰

 

Anonymkode: 2fdb6...130

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv takk du, jeg er så glad du deler❤️  Ja du er heldig som har en vennekrets som ikke synes det er flaut, og ta vare på sine medsøstre med omsorg er bare så vakkert å se. Tipper også dere har det gøy og lar latteren stå i taket noen ganger, det å ha det gøy sammen er også forbundet når man har sex. Det løser også opp noen knuter og kleinheter, hvis stillheten skulle overta rommet😅

Ja, det å gi omsorg til seg selv er det mange som glemmer, istedet er vi mest opptatt at den andre skal ha det godt. Men har vi det godt får den andre det også godt.

I punkt 1 er jo det jeg kaller egenomsorg eller vedlikehold, enten man bruker det til trøst eller ren nytelse. Alle musklene må ha trening ellers dør de bare ut og ikke fungerer optimalt. Problemer som manglende orgasme, utløsning og sexlyst forsvinner, hvis man ikke har tilstrekkelig vedlikehold og trening...

I punkt 2 er det nok mange menn som dropper, men faktisk så har også menn har hud. Jeg bruker også skrubbklut og kremer etter jeg har dusjet, til og med ansiktsmaske med deep cleaning. Det åpner porene i kroppen og huden blir mye mere mottakelig for berøring, pluss at det gir en fin og smidig hud. Det høres kanskje ut som jeg er en femiklatt... men når jeg ser resultatet og hører at jeg har en så flott kropp i baris tross alder, er det faktisk jeg som kan smile og le sist...

I punkt 3 er faktisk viktig for at man skal akseptere seg selv, skrukker, åreknuter, småskavanker og strekkmerker er ikke til å unngå. Kvinner er veldig opptatt av at de skal se bra ut og ser litt små betuttet ut, men bruk heller det søte smilet som får oss menn til å smelte av å se ei fornøyd kvinne. Det finnes ingen skavank som overgår synet av et selvsikkert vakkert smil. Det betyr ikke at dere skal slutte med å være fjong og opptatt av kroppen altså, det er bare så vakkert å se at dere tar vare på kroppen så godt dere kan...

I punkt 4 er litt vanskelig for noen kanskje, men jeg synes ikke det er så dumt å være litt yngre i tankegangen. Det å leke og tenke som da du var mye yngre gjør deg også litt yngre til sinns. Og å fantasere om andre menn, kle dem nakne med synet setter som regel fart i spenningen og blodet. Det er i fantasier vi henter innspirasjon, vi kan drømme om andre men det er partneren som får gleden av det, tenk litt på den folkens...

Så bra du løsnet koden til et godt sexliv da, uten tvil hjalp den oppskriften deg og andre. Det er bare så hærlig å se at du har egenerfaring og deler med glede til dine medsøstre. Jeg hadde også null sexlyst, fødsler, barnehage, skolegang, lite tid sammen til å dyrke kjærligheten. Det er nok en gjenganger for de fleste...

Som 42 åring trodde jeg sexlivet var over, jeg var helt knust for jeg har bestandig elsket sex. Leste litt om kegeløvelser (vippeøvelser) prøvde hardt i 14 dager, så løsnet det. Jeg fikk plutselig morrabrød igjen og ble overlykkelig og jublet høyt for meg selv... En ny start på livet vil jeg si, jeg er mye mye mere positiv som person, glad og lykkelig hipp hurra og alt det der...

Uff så langt dette ble, jeg blir så lett revet med når man skriver med positive brukere. Det er bare så helt fantastisk hærlig🥰

Endret av Bamseklemmer
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Bamseklemmer og AB 130 ❤️ Masse nyttig info både for meg og min kjære (som dessverre ikke er på KG). Jeg har heldigvis ikke problemer med sexlyst og ereksjon  selv om jeg er eldre enn deg Bamseklemmer, men det skader ikke å vedlikeholde dette 🤗. Jeg "kler av" de fleste jeg møter (faktisk begge kjønn) og heldigvis er ingen tankelesere 😄. Jeg gjør noe "seksuelt " hver eneste dag og det gjør at lysten er på topp hele tiden.

Anonymkode: c2b13...5b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk Bamseklemmer og AB 130 ❤️

Takk tilbake, det er bare så fantastisk å se at det nytter med vedlikehold. Vi er jo nesten som en gammel Amcar, glad i drivstoff og lager god lyd, pleier man den med kjærlighet er den nesten udødelig😅 Det å gjøre noe "seksuelt" hver dag er igrunn nok, for min del er det blitt en rutine... flere ganger om dagen faktisk😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...