AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #21 Del Skrevet 9. september 2020 49 minutter siden, Hoppetaujenta said: Jeg tenker på all tiden som gikk med til å høre at noen leste opp alle navnene i f.eks. kristendomsfaget. Hvem som het hva og var sønn og datter til sine foreldre og rekka var veldig lang på akkurat det der jeg gikk på skole. Kongerekker også. Å måtte kunne mange av dem utenat. Rett og slett Pugging! Helt fullstendig bortkastet. Har du en ting eller to fra den tiden som du husker med et stort gjesp? Hva mener du med at du måtte lære kongerekkene? Fikk det noen konsekvenser om du ikke lærte dem? Anonymkode: 9e8e8...f6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 9. september 2020 #22 Del Skrevet 9. september 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lurer mer på hva jeg husker fra barneskolen eller har fått bruk for i det hele tatt. Husker noe om reformasjonen og minnes noen interessante ekskursjoner. Ellers var det mobbing og skrekk over hele fjøla. Utrolig at vi presser barn gjennom dette firkantete skolesystemet fremdeles. Det er vel mer en oppbevaringsplass for at foreldre skal komme seg på jobb? Anonymkode: 6aa61...3a0 Du sitter jo her og skriver, så du fikk vel bruk for skriveopplæringen. Da du studerte videre antar jeg også du benyttet evnen til å lese, og det å kunne grunnleggende matematikk må jo ha vært til nytte flere ganger i livet. Det var en del kristen sang på min skole, den har jeg ikke dratt nytte av. Ikke er jeg kristen, og ikke lærte jeg meg å synge fint heller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #23 Del Skrevet 9. september 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: Mellom bakkar og berg mellom havet måtte vi lære utenat på barneskolen. Det har jeg aldri hatt nytte av etterpå Anonymkode: 7e445...4eb Ikke lærte du deg den heller, ser det ut til 😅 Anonymkode: a5943...2f0 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #24 Del Skrevet 9. september 2020 Var det o-fag det het, der vi hadde om geografi? Europakartet som konstant endret seg gjennom 90-tallet og vi elevene var stuck med et kart fra 80-tallet som hadde Sovjetunionen. Tekstil og heimkunnskap var to relativt unødvendige fag for meg. Fikk heller aldri brukt for det vi "lærte" i gym, med unntak av de gangene vi hadde svømming i gymtimene. Det var veldig nyttig! Jeg var et aktivt barn som fikk dekket mitt daglige behov for bevegelse på fritiden. Anonymkode: 1217e...b65 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #25 Del Skrevet 9. september 2020 Er mye jeg har lært på skolen jeg ikke trenger, men tenker at det som er skolens oppgave er å sette barn i stand til å kunne velge den utdanningen de senere ønsker. Ønsker man å bli prest trenger man å kunne disse bibelnavnene. Ønsker man å bli kjemiker trenger man grunnleggende kunnskap om de enkleste formlene. Ønsker man å bli musiker trenger man å kunne noter (som man lærer ved blokkfløytespilling). Ja, mye av det man lærer trenger man ikke, men alle trenger noe Anonymkode: 693d6...575 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 9. september 2020 #26 Del Skrevet 9. september 2020 6 timer siden, Hoppetaujenta skrev: Jeg tenker på all tiden som gikk med til å høre at noen leste opp alle navnene i f.eks. kristendomsfaget. Hvem som het hva og var sønn og datter til sine foreldre og rekka var veldig lang på akkurat det der jeg gikk på skole. Kongerekker også. Å måtte kunne mange av dem utenat. Rett og slett Pugging! Helt fullstendig bortkastet. Har du en ting eller to fra den tiden som du husker med et stort gjesp? Blokkfløyte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BiancaWhite Skrevet 9. september 2020 #27 Del Skrevet 9. september 2020 På barneskolen: lære om mange gamle konger. Det var så forbanna kjedelig! Frans av Asissi husker jeg pga jeg husker hvor forbanna kjedelig det var! Ellers så var det mengden av lekser som ødela det meste resten av tiden. Ikke at det var så unyttig. Vi bør jo kunne om historie og vite hvordan ting har blitt til. Vi har nok også godt av å lære at vi noen ganger må gjøre kjedelige ting. Men det var den forbanna mengden! Leksene tok jo ALDRI slutt! Så mye på en gang! Var planen i skoleverket å ta fra oss fritiden? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekkoet Skrevet 9. september 2020 #28 Del Skrevet 9. september 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er faktisk ingenting spesielt jeg kommer på som var unødvendig, men jeg er ikke en sånn som alltid må vite spesifikt hvordan jeg får bruk for det jeg lærer senere. Jeg ønsker å lære mest mulig om mest mulig. Anonymkode: 79e26...1cb Ikke jeg heller. Til og med de tingene som jeg virkelig ikke har hatt bruk for synes jeg er kjekke å kunne. Kristendom nevnes som et eksempel, det er masse her jeg virkelig ikke har hatt bruk for, men det er kjekt å i større eller mindre grad kunne skjønne hva folk snakker om når de kommer med henvisninger til bibelhistorie. "Påskemorgen (slukker sorgen)" - Hvorfor skulle man kunne den? Vel, 25 år senere ble det plutselig en sang man køddet med på kontoret, de som ikke husket denne var ikke med på interne humoren. Totalt unyttig, men likevel ville jeg heller kunne den enn å ikke kunne den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #29 Del Skrevet 9. september 2020 Polka dans. Jeg har verken før eller siden hatt bruk for den kunnskapen. Men trinnene sitter så støpt som et traumatisk minne. Hver uke fra 2. klasse til 7. klasse så trente vi på den dansen. Man skal aldri si aldri, men den dansekunnskapen vil jeg aldri i mitt liv ta i bruk og jeg hadde hatt et fantastisk liv uten den kunnskapen. Anonymkode: 9ed7f...14e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Optimo Skrevet 9. september 2020 #30 Del Skrevet 9. september 2020 Terje Vigen. Hele. På rams. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #31 Del Skrevet 9. september 2020 Nynorsk! Anonymkode: 8acba...af9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #32 Del Skrevet 9. september 2020 Synes jeg har fått bruk for absolutt alt! Mye som jeg har direkte bruk for hver dag, feks lese, skrive, geografi, historie og rekkefølgen man skal vaske opp i (glass først osv). Andre ting har jeg ikke direkte nytte av, men det har gitt meg bakgrunnskunnskap, perspektiv og kunnskap om andre måter å leve på enn det jeg har valgt. Feks er jeg ikke religiøs eller jobber med matematikk, men siden vi lærte endel om det på skolen så vet jeg et minimum også om dette. Skole 💚 Anonymkode: 541af...4c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #33 Del Skrevet 9. september 2020 Stort sett alt bortsett fra matematikk, engelsk samt den språklige delen av norsk. Jeg likte jo for så vidt natur & miljø (som jeg tror er riktig navn fra den tida) og samfunnsfag, men jeg har jo ikke hatt bruk for det utover at jeg synes det er interessant. Det ble vel egentlig bare verre, videregående sitter jeg så vidt jeg kan huske ikke igjen med noe fra den dag i dag annet enn at folk faktisk kunne være hyggelige. Anonymkode: 75ed2...a3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #34 Del Skrevet 6. desember 2020 On 9/9/2020 at 7:24 AM, Hoppetaujenta said: Har du en ting eller to fra den tiden som du husker med et stort gjesp? Gymtimene. I utgangspunktet synes jeg det er viktig å gi barna fysisk aktivitet og lære dem idrettsglede. Men jeg fikk ingenting ut av gymtimene slik de var lagt opp da jeg var barn. Jeg fikk dårligere selvtillit, fikk lite fysisk trening og lærte ikke noe faglig. Håper gymtimene i dag i større grad inkluderer oss som ikke er gode i idrett. Anonymkode: 9e8e8...f6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå