Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Ja, jeg vet at dette har vært oppe et "par" ganger tidligere, men jeg må bare spør. Hvilke spørstmål fikk du på jobbintervjuet? Greit nok med de vanlige: positive og negative egenskaper, hvorfor søker du ny jobb, hvorfor akkurat i vårt firma, hvorfor skal vi velge deg, men hvilke andre spørsmål fikk dere?

Hilsen Penn

P.S. Ønsk meg lykke til, da dere!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk: Hvordan vil du gå frem for å finne nålen i høystakken? :ler:

Ellers lykke til!

Gjest Trolletrine
Skrevet

Spørsmålene du får er jo selvfølgelig realtert til jobben du søker.Mine spørsmål til min siste jobb var bl.a. hva jeg ville gjøre hvis en pasient blir voldelig,hvordan jeg grensesetter,hva tidligere kollegaer mener om meg,hvordan jeg er å samarbeide med,hvilke miljøterapeutiske metoder jeg kjenner til,hva jeg mener om ect-behandling,hva jeg mener om å tvangsbinde pasienter m.m.

Skrevet

Man kan gjerne få spørsmål relatert til problemstillinger du kan treffe på jobb. I tillegg spør man gjerne om "bevis" på ting du har skrevet i søknaden, for å få fram de som har skrevet en gjennomtenkt søknad i motsetning til de som bare slenger på noe som høres bra ut. F.eks. hvis du har skrevet at du takler stress bra kan de spørre om du kan beskrive en spesielt stressende situasjon du taklet bra.

Skrevet
Man kan gjerne få spørsmål relatert til problemstillinger du kan treffe på jobb. I tillegg spør man gjerne om "bevis" på ting du har skrevet i søknaden, for å få fram de som har skrevet en gjennomtenkt søknad i motsetning til de som bare slenger på noe som høres bra ut. F.eks. hvis du har skrevet at du takler stress bra kan de spørre om du kan beskrive en spesielt stressende situasjon du taklet bra.

Bevis ja... Har hørt fra en kompis som er med å ansette i "sitt" firma at 98% prosent av alle søkere skriver at de er kreative i søkanden - og 98% av disse 98% tegner et ordinert + når de blir bedt om å dele et ark inn i fire like deler... :ler2:

Skrevet

Jeg fikk til slutt spørsmål om hva jeg var mest stolt over å ha gjort i livet mitt.

Lykke til!

Gjest lilletroll
Skrevet
Jeg fikk: Hvordan vil du gå frem for å finne nålen i høystakken?  :ler:

Ellers lykke til!

Genialt spørsmål :ler: I det firmaet har jeg lyst til å jobbe!! :ler:

Gjest Dum Perignon
Skrevet

Hvor ser du deg selv om 5 år? 10 år?

Hva liker du best i din nåværende jobb?

Hva liker du dårligst?

Hva legger du i begrepet lojalitet?

Hvilke forventninger har du til din leder?

Hva kan du bidra med i dette kollegiet?

Hvilken egenskap skulle du gjerne hatt?

...for eksempel

Gjest gjest1
Skrevet

Mitt jobbintervju var nesten som en muntlig eksamen. Dette er en akademisk jobb, da, men jeg var likevel ikke forberedt, og måtte gjette meg til mye.

Var helt svett da jeg kom ut, mange detaljerte faglige spørsmål, og jeg hadde regnet med mest svada i form av "nevn tre positive / negative egenskaper" etc.

Skrevet

Mitt siste jobbintervju var som et sosialt teselskap der det ble snakket om alt fra tog til udugelige ledere. Utrolig morsomt. Men jeg tror de som intervjuet med fikk et godt inntrykk av hvordan jeg er i en naturlig sammenheng. Å sitte å grille folk etter en "en-veis-kkommunikasjonmetode" er helt unaturlig og ikke alle vil klare å vise sitt virkelige jeg.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...