AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #21 Del Skrevet 9. september 2020 Det kommer an på hvem du spør. Navn som dette er in blant enkelte. Jeg kjenner flere som har gitt barna sine navn av den typen,og det er oppegående folk med høyere utdanning og solide jobber, gjerne politisk- og samfunnsengasjerte. I andre grupper av befolkningen er det helt andre navn som er in, som Matheo, Leo og Lukas. Jeg ville aldri valgt navn etter hva som er "in". Selv valgte vi tidløse, typsik norske navn som har vært i familien i generasjoner. Anonymkode: edde8...c7a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #22 Del Skrevet 9. september 2020 Grusomme navn er det i alle fall😂Lille Geir😂 Anonymkode: c3d28...d50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #23 Del Skrevet 9. september 2020 Jeg vurderer Jens, Håkon og Rasmus til min ufødte sønn. Syns særlig de to første er staute navn, som jeg liker godt. Er ikke fæn av at alle gutter skal hete Leo eller Maxemilian osv 😅 Anonymkode: a132e...9a3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #24 Del Skrevet 9. september 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Grusomme navn er det i alle fall😂Lille Geir😂 Anonymkode: c3d28...d50 Jeg kjenner to menn som heter Geir. Ingen som stusser over det. Skikkelig ålreite karer er det og. De har vært små en gang, de også- Anonymkode: edde8...c7a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #25 Del Skrevet 9. september 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Rocka som Elton John Anonymkode: 5a3b1...df5 Trodde han Anonymkode: 88156...70d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 9. september 2020 #26 Del Skrevet 9. september 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vurderer Jens, Håkon og Rasmus til min ufødte sønn. Syns særlig de to første er staute navn, som jeg liker godt. Er ikke fæn av at alle gutter skal hete Leo eller Maxemilian osv 😅 Anonymkode: a132e...9a3 Vær obs på at Rasmus=Rassmus på enkelte dialekter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 9. september 2020 #27 Del Skrevet 9. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja det er du Anonymkode: c25d8...815 Oki. 👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sugar Plum Fairy Skrevet 9. september 2020 #28 Del Skrevet 9. september 2020 De jeg vet om i mine kretser som er typiske sånne som er i forkant av trendene, har kalt ungene sine for slike navn. Knut, Finn, Per og andre navn som var pop på 40-50-tallet kommer nok på navnetoppen om noen år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 9. september 2020 #29 Del Skrevet 9. september 2020 Brynjulf er egentlig skikkelig kult! Mye bedre enn Maximilian, Leo, Matheo, Chrisander, Nathaniel og de jålenavnene der. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #30 Del Skrevet 9. september 2020 Joda og snart kommer Detleif, Walter , Ludolf, Waldemar og Rolf-Bjarne på moten igjen.....tror jeg 😂 Anonymkode: 8f893...eaf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #31 Del Skrevet 9. september 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Kommer an på hva man anser som solid. Jeg synes for eksempel Håkon, Sigurd eller Einar er solide navn, og de er da ikke helt ute av bruk. Men det er iallefall veldig inn med pysete navn. Teo, Mio, Timian osv.. Anonymkode: d3249...d9a Timian? Seriøst? Da er vel bare å forvente å møte på en Basilikum en dag også da? Anonymkode: 900cf...4aa 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 9. september 2020 #32 Del Skrevet 9. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Timian? Seriøst? Da er vel bare å forvente å møte på en Basilikum en dag også da? Anonymkode: 900cf...4aa Firlingene Timian, Basilikum, Koriander og Oregano 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #33 Del Skrevet 10. september 2020 På 9.9.2020 den 1.08, Jerry Lee skrev: Og hva er galt med det? Eksempelvis å kalle opp etter en oldefar eller en kjær grandonkel... Og, du....jeg er 50+. Er jeg en "eldre mann" ? 😉 Du er som faren min, middelaldrende;) Anonymkode: 982d9...84e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 10. september 2020 #34 Del Skrevet 10. september 2020 På 9.9.2020 den 1.11, AnonymBruker skrev: Geir er ihvertfall enkelt å huske. Kort og greit og skrive også Anonymkode: 4e3a0...b6d Men da må dere godta ulik uttale av navnet ut fra dialekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #35 Del Skrevet 10. september 2020 Slår et slag for klassikeren Ørnulf, jeg. Grim er også er pent navn. Anonymkode: 9e8ff...79c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #36 Del Skrevet 10. september 2020 Det som hvertfall er blodharry er disse navnene som har vært de siste år som Liam, Maximillian, Tirander, Theo og ellers navn som man skulle tro de fant opp selv Anonymkode: 0cabc...0d9 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #37 Del Skrevet 10. september 2020 Hadde min siste blitt gutt, kunne jeg ha tenkt å kalt han Brynjulf (etter bestefar) Anonymkode: 1adfe...a5c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #38 Del Skrevet 10. september 2020 Liker gamle og klassiske norske navn. Anonymkode: 2205a...f9b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Konungr Skrevet 10. september 2020 #39 Del Skrevet 10. september 2020 På 9.9.2020 den 12.27, AnonymBruker skrev: Jeg vurderer Jens, Håkon og Rasmus til min ufødte sønn. Syns særlig de to første er staute navn, som jeg liker godt. Er ikke fæn av at alle gutter skal hete Leo eller Maxemilian osv 😅 Anonymkode: a132e...9a3 Rasmus er da i samme klasse som Leo og Maximilian. "Jens" er et nyere navn og gir meg samtidig assosiasjoner til et krapyl. Håkon er det eneste ekte norske navnet i listen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Konungr Skrevet 10. september 2020 #40 Del Skrevet 10. september 2020 På 9.9.2020 den 17.12, jukkapalme skrev: Firlingene Timian, Basilikum, Koriander og Oregano Må ikke glemme lillesøstera Rosmarin. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå