Gå til innhold

Når gikk dødsfallet opp for deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er nå gått over en uke siden jeg mistet et nært familiemedlem. Jeg har følt meg enten likegyldig, eller som normalt. Fordi dette er så uvirkelig, Jeg var en tur innom leiligheten til vedkommende i stad og det føltes bare ut som at hun ikke var hjemme. Jeg føler jo noe, men det er så vanskelig å beskrive. Noen ganger er jeg redd, noen ganger føler jeg meg tom og andre ganger er det bare kaos og masse følelser som resulterer i at jeg blir likegyldig. 

Samtidig føler jeg at dette ikke har gått opp for meg. Alt jeg vil er å bare gråte og kjenne ordentlig på de følelsene jeg har. Alt er liksom så rart. Normalt at det tar så lang tid før ting skal gå opp? Dødsfallet skjedde ganske uventa. Om det har noe å si

Anonymkode: 2f51a...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så leit å høre TS! Mistet nylig også et familiemedlem, men trolig ikke så nært som det var for deg. Generelt opplever jeg at dødsfall ikke går så veldig inn på meg før selve begravelsesdagen, når jeg treffer familien min, familien til vedkommende osv. 

Anonymkode: f0d91...4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normalt at sorgen kommer etterhvert når det kommer brått på eller når du ikke vil innse at det har skjedd, da fortrenger man det en stund. Jeg synes det blir veldig virkelig i begravelser, da ser man det jo.

Anonymkode: 1d2de...158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke er kort tid. Man trenger tid for å bearbeide det og forstå det og det skjer ikke på en uke. Mista en nær for 2 mnd siden og jeg fatter og forstår det enda ikke helt, jeg venter av og til på at han skal komme hjem og være der som han var. Det er mange faser men det finns ikke noen fasit på dette. 

Anonymkode: aff4d...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg brukte flere år på å komme over det når min far døde. Det var vanskelig å få "tilgang" på følelsene.. Jeg hadde lite energi og var "nede" i lang tid, uten helt å skjønne det. Vanskelig å forklare, men som du skjønner på mitt og andre svar - ting tar tid. Føler med deg! - Unn deg å akseptere at du er slik du er. og at du reagerer annerledes enn du "trodde". Jeg snakket ikke så mye om det til andre, og følte meg ganske alene i sorgen. Det kan være lurt å finne noen du kan dele følelsene dine med. 

Anonymkode: 3323a...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ikke gått opp for meg ennå. Snart et år og fire måneder siden, og jeg har ikke grått på over et år. Svært nært familiemedlem i ekstremt tragiske og uventede omstendigheter. Forventer fortsatt at det ikke egentlig har skjedd, skal gå over. 

Anonymkode: 8fb17...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mistet et familiemedlem for litt over 2 år siden. Det gikk opp for meg nå i august hva som virkelig hadde skjedd...

Vedkommende som mistet livet bodde i et annet land, så vi så hverandre lite og hadde ikke hatt kontakt i 2 år før han mistet livet. Pga. det var det vanskelig å virkelig innse hva som hadde skjedd. Den perioden i august hvor det gikk opp for meg var helt forferdelig...

Som deg gikk jeg rundt og følte at alt var som før, samtidig som det føltes at noe var annerledes. Samtidig så var jeg likegyldig og irritert over hendelsen... 

Endret av Spiteful
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...