AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #1 Skrevet 8. september 2020 Har opplevd en periode med alvorlig angst og mottar terapi. I tillegg har jeg hatt mye kjærlighetssorg og opplevd store endringer i livet mitt. Det som har skjedd nå nylig er at jeg plutselig blir uvel og kaster opp når jeg får sterke negative følelser. Det bare skjer av seg selv. Dette er som sagt ikke motivert av slanking i det hele tatt, og heller ikke «fremprovosert» fysisk. Jeg blir litt skremt av det, og må selvsagt ta det opp med terapeut/lege. Er dette «vanlig»? Føles som om toleransen for vonde ting er så lav, at jeg blir fysisk dårlig. Hjelp Anonymkode: 9af68...f8d
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #2 Skrevet 8. september 2020 Samme skjer med meg. Anonymkode: 92125...797
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #3 Skrevet 8. september 2020 Ja det er vanlig.. Håper du får det bedre snart ❤️ Klem Anonymkode: 0d7e3...15a
Humle Brumle Skrevet 8. september 2020 #4 Skrevet 8. september 2020 Ja det er vanlig. Du har det veldig veldig vondt, og da er det helt vanlig med slike fysiske reaksjoner. Selvfølgelig blir du skremt det hadde jeg også blitt. Veldig bra at du er i terapi og får hjelp. Høres veldig lurt ut å si det til terapeut. Sender gode tanker❤️ Veldig fælt at du har det så vondt. Jeg vet ikke om dette er til hjelp, men fant en video der en ung jente dokumenterer hvordan det var å ha kjærlighetssorg. Hun kasta også opp av sorgen. Kanskje det hjelper å se hvordan hun kom seg igjennom det? Og kan kanskje berolige deg å se at du ikke er den eneste som kaster opp av sorg. Og se at det blir bra tilslutt. Selv om det kan ta lang tid. 🤗 1
Meg.no Skrevet 8. september 2020 #5 Skrevet 8. september 2020 Det kan forekomme. Psyke og soma henger sammen. Noen får diare av stress. Noen blir rød i fjeset når de blir flaue.
Silva Pluvialis Skrevet 8. september 2020 #6 Skrevet 8. september 2020 (endret) Vanlig er det ikke (i den målestokk at de fleste ikke gjør det), men det er heller ikke uvanlig. Endret 9. oktober 2022 av Tvillingsjel
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #7 Skrevet 8. september 2020 Det er ikke unormalt. Kropp og sinn hører sammen. Så det er helt normalt å få kroppslige reaksjoner på negative følelser. Anonymkode: ccc68...652
Gjest Lexie Grey Skrevet 8. september 2020 #8 Skrevet 8. september 2020 Det er ikke rart du opplever det som skremmende. ❤ Store (psykiske) påkjenninger kan resultere i sterke kroppslige reaksjoner som f.eks oppkast. Jeg har selv levd med angst i nesten 15 år, hvor kvalme og oppkast er mine "hoveddtrekk" når angsten herjer, eller når de negative følelsene blir veldig intense og kjennes uhåndterlige. Ta det opp med terapeuten din du, jeg er sikker på at han/hun finner noe som kan hjelpe deg til å håndtere det. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #9 Skrevet 8. september 2020 Hadde en periode med "panikkangst" hvor jeg trodde jeg skulle spy eller dø. Grusomt. Men bearbeiding hjelper, du må tørre å åpne skikkelig opp om alt av følelser og tanker og bare la det stå til. God klem ❤️ Anonymkode: 97c12...2d1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå