Gå til innhold

Sprit-beholderen til Meny er idiotisk!

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig, fotocelledispenserne er ekstremt gniene på spriten. Verste er den lokale Rema-butikken hvor det kommer to dråper, akkurat nok til såvidt å fukte håndflatene.

Anonymkode: f6d6e...33c

Det er jo bare å holde hånda under flere ganger.   Hvor vanskelig kan det være?

To ganger gir rikelig og mer enn nok på de jeg bruker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

De med pedal på er jo kjempebrukervennlige for de som sitter i rullestol 🙄

Anonymkode: 13815...4fc

Det er også de automatiske. Det er ikke alle som sitter i rullestol som kan bruke beina.

Skrevet
3 timer siden, Jerry Lee skrev:

Det er jo bare å holde hånda under flere ganger.   Hvor vanskelig kan det være?

To ganger gir rikelig og mer enn nok på de jeg bruker.

Det gjør jeg også, men hvorfor ikke ha en manuell pumpedispenser da? De automatiske tar jo så utrolig lang tid. Bare *stikke hånda under* dispenser: .......zzzpiiiiuizz.... *stikke andre hånda under*  dispenser: .....nope....nei....ikke ennå...nnn..nå! kanskje... zzzuuiiipz

Jeg får nerver.

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Luka_S skrev:

Det gjør jeg også, men hvorfor ikke ha en manuell pumpedispenser da? De automatiske tar jo så utrolig lang tid. Bare *stikke hånda under* dispenser: .......zzzpiiiiuizz.... *stikke andre hånda under*  dispenser: .....nope....nei....ikke ennå...nnn..nå! kanskje... zzzuuiiipz

Jeg får nerver.

Ikke opplevd at de tar lang tid.   Spruter tvert....    (jada....autodispenseren jeg prater om)

Og...de slipper man å ta på.  Manuelle pumpeflasker er jo idiotisk.

Skrevet

Alle butikker skulle hatt store, lettleste skilt om at man skal bruke nok væske til å gjøre hendene skikkelig våte, og at de skal være våte 30 sekunder.

Savner å se butikker ta ansvar og gjøre det. Fryktelig lett og fort gjort å ta en stor plakat og skrive noe sånt på, og sette det opp ved spriten.

Tegn på et smil på slutten så blir ikke folk sure heller. :vetikke: 

(Og ja, hadde de vært nødt til å gjøre det, hadde også kundene selv kunne klaget hvis dispenserene ikke ga ut nok sprit, noe som butikkene da hadde vært nødt til å fikse me en gang hvis de vil ha fornøyde kunder.)

Anonymkode: 6fa5b...4a6

• Liker 2
Gjest Achelois
Skrevet

Bruker helst vasken ved pantestasjonen. Mer skånsomt for huden. Har opplevd at, Kiwi spesielt, etterfyller tomme dispensere med noe som lukter, ja.. blanding av tequila/hjemmebrent. 

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Disse du mener:

images?q=tbn:ANd9GcTJ-xEyl_HxZ7c8bmPXjgm

De har pedal man tråkker på for å få ut spriten, men jeg har registert at mange ikke forstår det og dytter på "tuten" uten hell.

images?q=tbn:ANd9GcQK_xagj90Kdp2jmYgNe7p

Anonymkode: fb5bf...e7e

Butikken jeg handler i har en slik. Er alltid tom. Så det står flaske med antibac oppå denne

Skrevet
3 timer siden, Jerry Lee skrev:

Ikke opplevd at de tar lang tid.   Spruter tvert....    (jada....autodispenseren jeg prater om)

Og...de slipper man å ta på.  Manuelle pumpeflasker er jo idiotisk.

Jeg har egen sprit i veska, og i bilen. Så får dynket meg godt når jeg vil. 😂

Etter at man har tatt på den manuelle, så dreper man jo bakteriene med sprit, så det er jo hipp som happ.

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, Luka_S skrev:

Jeg har egen sprit i veska, og i bilen. Så får dynket meg godt når jeg vil. 😂

Etter at man har tatt på den manuelle, så dreper man jo bakteriene med sprit, så det er jo hipp som happ.

Jeg spriter inn og ut av sentere/ulike butikker. Vasker og spriter før jeg drar og når jeg kommer hjem.  Så å dra rundt med egen sprit gidder jeg ikke.

Personlig liker jeg autodispenserene best. Jo mindre man må klå på ting, jo bedre. Syns jeg.

Ser mange klager på mengde de gir...men det er jo bare å "be" om så mye man føler for....gjentatte ganger med hånda under.  Kan da ikke være sååå vanskelig    😊  De jeg benytter er veldig rause.

• Liker 1
Skrevet

Synes det er idiotisk med disse flaskene som blir stående med korken åpen så alkoholen forsvinner, jeg.

Skrevet
På 8.9.2020 den 21.34, AnonymBruker skrev:

Disse du mener:

images?q=tbn:ANd9GcTJ-xEyl_HxZ7c8bmPXjgm

De har pedal man tråkker på for å få ut spriten, men jeg har registert at mange ikke forstår det og dytter på "tuten" uten hell.

images?q=tbn:ANd9GcQK_xagj90Kdp2jmYgNe7p

Anonymkode: fb5bf...e7e

Synes disse funker ypperlig. Rart det tok så lang tid før de skjønte at det å presse på samme tut ikke akkurat er smittebegrensende. 

Anonymkode: 10398...8e3

Skrevet
På 9.9.2020 den 9.30, AnonymBruker skrev:

Man skal ikke bare gni spriten såvidt midt på håndflatene. Det skal være så mye sprit at man faktisk kan sprite hele hånden og mellom fingrene. De med fotocelle gir knapt nok sprit til å rekke å sprite håndflaten før det er tørt, og lenge før det er gått 30 sek.

Anonymkode: 15246...3c7

Det gjelder ikke majoriteten av dispenserne jeg har vært borti. Det finnes ulike typer, noen har skum, noen har gelé, noen har "vanlig" væske osv. Mener det er de med skum det kommer minst ut av, etter min erfaring. Og jeg vet hvordan man spriter hendene, jeg har en jobb der jeg må sprite hendene x antall ganger daglig. De aller fleste vanlige dispenserne har nok sprit til å dekke hele hendene, med mindre man har gigantiske hender.

• Opprett ny...