Gå til innhold

Sprit-beholderen til Meny er idiotisk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle må trykke på samme kran eller hva man skal kalle det. Også sett tuppen falle av. Eldre forstår ikke hvor de skal trykke. 

Hvorfor ikke automatiske? Alle vet mange bruker for lite sprit og når alle trykker på samme tupp så vil man få masse bakterier fra andre. 

Anonymkode: bfd7e...e40

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alle må trykke på samme kran eller hva man skal kalle det. Også sett tuppen falle av. Eldre forstår ikke hvor de skal trykke. 

Hvorfor ikke automatiske? Alle vet mange bruker for lite sprit og når alle trykker på samme tupp så vil man få masse bakterier fra andre. 

Disse du mener:

images?q=tbn:ANd9GcTJ-xEyl_HxZ7c8bmPXjgm

De har pedal man tråkker på for å få ut spriten, men jeg har registert at mange ikke forstår det og dytter på "tuten" uten hell.

images?q=tbn:ANd9GcQK_xagj90Kdp2jmYgNe7p

Anonymkode: fb5bf...e7e

• Liker 6
Skrevet

På mange butikker har de flasker som du må endevende for å få ut sprit. Jeg tenker at vi spriter jo hendene etter at vi har tatt på flasken, så da forsvinner jo bakteriene? 

Anonymkode: 3eac3...703

• Liker 7
Skrevet

De med pedal på er jo kjempebrukervennlige for de som sitter i rullestol 🙄

Anonymkode: 13815...4fc

• Liker 6
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Disse du mener:

De har pedal man tråkker på for å få ut spriten, men jeg har registert at mange ikke forstår det og dytter på "tuten" uten hell.

De jeg mener ja. Den pedalen har jeg faktisk ikke sett. Har sett etter bruksanvisning og så kun bildet med hånd under. Da har jeg tenkt man automatisk må trykke på tuppen. Jeg er 28år så kan godt forstå mange eldre ikke skjønner. 

• Liker 6
Skrevet

De automatiske med fotocelle er også kjekke.

Anonymkode: 9f096...975

• Liker 5
Skrevet

Så upraktisk. De burde lage en pil med rød tusj ned mot pedalen, så folk ikke begynner å prøve seg frem. 

Liker best de med sensor. 

Anonymkode: 09939...b5c

• Liker 1
Skrevet

De er jo praktiske siden man må bruke foten. På min Meny henger det skilt om dette.

Anonymkode: 96463...2c6

• Liker 3
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Disse du mener:

For ikke å snakke om at det kommer enorme mengder sprit ut av den kranen. Har prøvd å bare trykke lett på pedalen, men det kommer likevel sprit nok til hendene til minst 10-15 personer om gangen.

Skrevet
1 time siden, ti10 skrev:

For ikke å snakke om at det kommer enorme mengder sprit ut av den kranen. Har prøvd å bare trykke lett på pedalen, men det kommer likevel sprit nok til hendene til minst 10-15 personer om gangen.

De gir faktisk nok sprit. De med fotocelle bør man minst få tre doseringer fra for å kunne sprite skikkelig. Hendene skal være våte av sprit, og først være tørre etter 30 sek.

Anonymkode: 15246...3c7

• Liker 11
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De gir faktisk nok sprit. De med fotocelle bør man minst få tre doseringer fra for å kunne sprite skikkelig. Hendene skal være våte av sprit, og først være tørre etter 30 sek.

Det er sjelden jeg har opplevd at de med fotocelle eller andre ikke gir nok sprit til å kunne gni det utover hendene. Hvis det en sjelden gang ikke kommer nok på første forsøk, tar jeg til jeg har fått nok.

Det kommer mye mer enn nok sprit fra spritkranene på KIWI, det er bare å se på gulvet rundt den. Det er ganske mye sprit som havner der.

Skrevet
1 minutt siden, ti10 skrev:

Det er sjelden jeg har opplevd at de med fotocelle eller andre ikke gir nok sprit til å kunne gni det utover hendene. Hvis det en sjelden gang ikke kommer nok på første forsøk, tar jeg til jeg har fått nok.

Det kommer mye mer enn nok sprit fra spritkranene på KIWI, det er bare å se på gulvet rundt den. Det er ganske mye sprit som havner der.

Det skal være så mye sprit at det tar minst 30 sek å tørke. Jeg synes at mange av de automatiske gir altfor lite. 

Anonymkode: 5ed7b...dd7

• Liker 8
Skrevet
12 minutter siden, ti10 skrev:

Man skal ikke bare gni spriten såvidt midt på håndflatene. Det skal være så mye sprit at man faktisk kan sprite hele hånden og mellom fingrene. De med fotocelle gir knapt nok sprit til å rekke å sprite håndflaten før det er tørt, og lenge før det er gått 30 sek.

• Liker 3
Skrevet

Jeg elsker de spritbeholderne! Man slipper å ta på dem og de er en av de få som gir nok sprit. De fleste andre må du ta to-tre ganger for å få nok.

Anonymkode: 91c30...8f7

• Liker 1
Skrevet

Jeg hater disse fotocelledispenserne som bare gir en mikrodråpe som knapt rekker til fingertuppene. Jeg gremmes når jeg ser folk som tar denne lille dråpen og gnir den raskt inni håndflaten og går glad og fornøyd inn i butikken og begynner å klasse på ting. Det må da gå an å stille inn dosen slik at det er nok til skikkelig hånddesinfisering! Det skal faktisk være minst 3 ml for at det skal være nok.

Denne plakaten burde hengt over alle spritdispensere i offentligheten:
skisse2_fhi_tegning_signert.png?preset=m

• Liker 4
Skrevet

Enig, fotocelledispenserne er ekstremt gniene på spriten. Verste er den lokale Rema-butikken hvor det kommer to dråper, akkurat nok til såvidt å fukte håndflatene.

Anonymkode: f6d6e...33c

• Liker 2
Skrevet

På min lokale Rema 1000 har de 2 automatiske spritdispensere hvor du bare skal holde hånden under så kommer det ut. Men de har vært tomme 9 av 10 ganger jeg har vært der i det siste, og jeg handler tidlig på morgenen før jobb. Utrolig slappe de som jobber der, jeg har sagt fra en gang om at det er tomt men det var like fordømt tomt dagen etter. De få gangene jeg får ut litt sprit der så stinker det i tillegg helt forferdelig. Lukter sånn solariumslukt, og lukten går ikke av  i vask. Fysj. Kjører heller til Kiwi da for der får jeg ordentlig sprit og rikelig med sprit. 

Anonymkode: de8a1...322

• Liker 1
Skrevet

Enig, fotocelledispenserne er ekstremt gniene på spriten. Verste er den lokale Rema-butikken hvor det kommer to dråper, akkurat nok til såvidt å fukte håndflatene.

Anonymkode: f6d6e...33c

Enig. Tipper det er for å spare penger. Noen lukter ikke sprit og dunster heller ikke vekk (spesielt i billige klesbutikker osv). Er som vann. 

På min lokale Rema 1000 har de 2 automatiske spritdispensere hvor du bare skal holde hånden under så kommer det ut. Men de har vært tomme 9 av 10 ganger jeg har vært der i det siste, og jeg handler tidlig på morgenen før jobb. Utrolig slappe de som jobber der, jeg har sagt fra en gang om at det er tomt men det var like fordømt tomt dagen etter. De få gangene jeg får ut litt sprit der så stinker det i tillegg helt forferdelig. Lukter sånn solariumslukt, og lukten går ikke av  i vask. Fysj. Kjører heller til Kiwi da for der får jeg ordentlig sprit og rikelig med sprit. 

Anonymkode: de8a1...322

Jeg har også oppdaget dette. Spesielt tidlig morgen og kort tid til stengetid. Da må butikkene gjøre noe. F.eks betale en for å starte 10 minutter før slik det kan sjekkes og ordnes før åpningstid. 

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

du spriter jo hendene ETTER du har tatt på flaksa uansett så ser ikke helt problemet

Anonymkode: ffbfb...8f8

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

du spriter jo hendene ETTER du har tatt på flaksa uansett så ser ikke helt problemet

Anonymkode: ffbfb...8f8

Det jeg mener. Men mange tar på alt for lite. Da er ikke hendene deres rene når de tar i håndtak på dører, i varer osv. 

• Opprett ny...