Gå til innhold

Heldigvis er det tak i Bergen bystyre!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bergen bystyre har virkelig tatt tak, og nå innskrenker de friheten for å slå ned på Corona!

De oppfordrer oss til å bruke munnbind på kollektivtransport!

Endelig! 😀 

Anonymkode: e30ba...675

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva tenker du at bystyret i Bergen vet bedre enn helsetoppene i landet? Dette er det aller største problemet med hele koronahåndteringen: politikere som ikke kan noe som helst om sykdommer overkjører FHI og Helsedirektoratet. Det er fullstendig absurd.

Anonymkode: df84c...fe7

• Liker 6
Skrevet

Bare full nedsperring av Bergen og omegn kan løse problemet nå. Stenging av skoler, barnehager, studiesteder og ikke-samfunnskritiske virksomheter. Forbud mot å forlate hjemmet unntatt samfunnskritisk jobb, korte lufteturer med dyr, 2 handleturer pr husstand pr uke, 2 treningsturer pr person pr uke med minimal kontakt med andre. Ingen utreise fra Bergen og omkransende kommuner til resten av landet. 

Anonymkode: 03bc8...85e

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

FHI og Helsedirektoratet.

Det er disse som anbefaler munnbindbruk i Bergen nå.

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du at bystyret i Bergen vet bedre enn helsetoppene i landet? Dette er det aller største problemet med hele koronahåndteringen: politikere som ikke kan noe som helst om sykdommer overkjører FHI og Helsedirektoratet. Det er fullstendig absurd.

Beslutningen er tatt i samråd med FHI og kommunelege. Ang bruk av munnbind har FHI kommet med råd der det er smitte i samfunnet som ikke kan spores. Som i Oslo også. Så bystyret har ikke overkjørt noen. 

Anonymkode: 926b6...6a7

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De vet det samme som FHI men i og med at Bergen nå har flest Coronasmittede i landet per innbygger, så tar de tak, innskrenker mulighetene for sosialisering og endelig oppfordrer folk til å bruke munnbind.

Bergen kommune gikk jo ut for flere uker siden å forbød innbyggerne å være flere enn 20 stk sammen på private sammenkomster. 

Det er like stappa fullt på busser og baner her i byen som i Oslo. 

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke du komme på banen da? Du høres ut som en riktig flisespikker.. 🤔 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Bergen bystyre har virkelig tatt tak, og nå innskrenker de friheten for å slå ned på Corona!

De oppfordrer oss til å bruke munnbind på kollektivtransport!

Det har vært oppfordringen en stund nå. Nordmenn driter i oppfordringer, det eneste som nytter er bøter.

Anonymkode: 600d4...3dd

• Liker 1
Skrevet

Lurer på om psykiateren min stenger....

Anonymkode: 806a1...258

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har vært oppfordringen en stund nå. Nordmenn driter i oppfordringer, det eneste som nytter er bøter.

Anonymkode: 600d4...3dd

Det har ikke vært oppfordring om munnbind i Bergen før nå.. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Lurer på om psykiateren min stenger....

Kan sikkert ta timen via Skype? 

• Liker 1
Skrevet

Det er byrådet i Bergen som gjør det, ikke Bystyret!

Skrevet

Se på kjøpesentrene. Jeg jobber der, og tror ikke tanken om pandemi svever en eneste kunde. Jeg er ikke overrasket. Dette blir enda verre om ikke folk tar til vett snart.

Anonymkode: 41109...c6f

• Liker 2
Skrevet

Bussene er stapp fulle i hele rush trafikken, så snakker man om at Bergen kommune har tatt tak i det? Det er der smitten sprer seg helt garantert, i alle fall et av stedene der mange står som sild i tønne!

Sett kraftige begrensinger på hvor mange en buss kan ta på, og kjør når det antallet er oppnådd. De som står igjen får ta neste buss, og sett på vektere som passer på at det faktisk opprettholdes avstand i køen på de største holdeplassene også.

Lage masse tiltak og tillate at bussene er så stappfulle er direkte latterlig! Det ødelegger all respekt for andre tiltak også. Sitter de der nede i steinrøysa si som de kaller kommunehus og bare finner på tiltak etter innfallsmetoden?

Anonymkode: 9448d...73f

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bussene er stapp fulle i hele rush trafikken, så snakker man om at Bergen kommune har tatt tak i det? Det er der smitten sprer seg helt garantert, i alle fall et av stedene der mange står som sild i tønne!

Sett kraftige begrensinger på hvor mange en buss kan ta på, og kjør når det antallet er oppnådd. De som står igjen får ta neste buss, og sett på vektere som passer på at det faktisk opprettholdes avstand i køen på de største holdeplassene også.

Lage masse tiltak og tillate at bussene er så stappfulle er direkte latterlig! Det ødelegger all respekt for andre tiltak også. Sitter de der nede i steinrøysa si som de kaller kommunehus og bare finner på tiltak etter innfallsmetoden?

Stappfulle busser og baner har det vært lenge i Oslo nå, og ingen spesiell økning i smitte pga det... merkelig nok! 

Anonymkode: 68615...ffb

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenk om jeg ikke får være med bussen hjem fra jobb? Da rekker jeg ikke å hente i barnehagen 🥺 Dette er så vanskelig

Jeg har ikke bil, og er avhengig av buss. Jobben min er inneholder ikke kontorarbeid, så hjemmekontor er ikke mulig.

Kanskje jeg må be om å bli permitert?

Skrevet

Det er faen meg noe av det mest absurde og fordummende jeg har vært vitne til. 

Hysteria og panikk på øverste hylle! 

Siden februar er altså, i følge den offisielle statistikken, 1028 mennesker påvist smittet av dette viruset. Det er ikke mindre enn, hold dere fast, 0,0038 prosent av den samlede befolkningen i Bergen. Hører dere?!?!?!?! 0,0038 prosent!!!!!! 

Så finnes det selvsagt mørketall, usikkerhet og behov for å være føre var men vær så snill: Om vi samtidig adderer det FHI og Helsedir. selv sier; mer enn 80% prosent av de som får påvist viruset opplever milde symptomer. Da sitter vi i beste fall igjen med  206 tilfeller som kan være utsatt for mer krevende sykdomsforløp. Altså, 0,00076% av Bergens innbyggere!!! 
Jada, jeg skjønner selvsagt at for de det gjelder er det krevende, trist og tungt om akkurat din (gamle) bestemor/bestefar blir rammet og dør et år før du/dere hadde sett for dere men nå er det på tide at vi sier; HEY! Let´s do like Sweden👏

• Liker 5
Skrevet
24 minutter siden, Pås skrev:

Det er byrådet i Bergen som gjør det, ikke Bystyret!

Seff, skrev feil 🤭

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tatt kontakt med skyss og tide og klaget, men de sier at de kjører etter FHI og kommunens smittevern anbefalinger🥴

Ts

Skrevet
10 minutter siden, Gorgonzola skrev:

Det er faen meg noe av det mest absurde og fordummende jeg har vært vitne til. 

Hysteria og panikk på øverste hylle! 

Siden februar er altså, i følge den offisielle statistikken, 1028 mennesker påvist smittet av dette viruset. Det er ikke mindre enn, hold dere fast, 0,0038 prosent av den samlede befolkningen i Bergen. Hører dere?!?!?!?! 0,0038 prosent!!!!!! 

Så finnes det selvsagt mørketall, usikkerhet og behov for å være føre var men vær så snill: Om vi samtidig adderer det FHI og Helsedir. selv sier; mer enn 80% prosent av de som får påvist viruset opplever milde symptomer. Da sitter vi i beste fall igjen med  206 tilfeller som kan være utsatt for mer krevende sykdomsforløp. Altså, 0,00076% av Bergens innbyggere!!! 
Jada, jeg skjønner selvsagt at for de det gjelder er det krevende, trist og tungt om akkurat din (gamle) bestemor/bestefar blir rammet og dør et år før du/dere hadde sett for dere men nå er det på tide at vi sier; HEY! Let´s do like Sweden👏

Det er jo for at ikke hele samfunnet skal sitte i karantene og at helsevesenet skal kollapse, hvis det blir en kraftig bølge som gjør at mange havner på sykehus. 

• Liker 1
  • Opprett ny...