Gå til innhold

Har du fordommer mot kastrerte hunder?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en kasterert hannhund som måtte kastreres pga ene testikkelen falt ikke ned. Han har en del atferdsutfordringer, og folk skylder fort på kastreringen. Dette synes jeg er feil da han hadde atferdsutfordringer før kastreringen, og har kun roet seg ned på løpetid i nærheten, ellers lik atferd. 

Har du fordommer mot kastrerte hunder? I så fall, kan du muligens spørre litt først før du bare forteller meg at jeg aldri skulle kastrert hunden?

Anonymkode: 40c7e...07b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei 🤷🏼‍♀️ Faktisk er det helt merkelig at hunder er de eneste dyrene i norge omtrent som absolutt ikke skal kastreres uten grunn. Alt annet, fra marsvin til hest, kastreres. Tipper mye hundehold kunne vært mer harmonisk om man hadde fått kastrere hunden. 

Anonymkode: edf47...5a8

• Liker 11
Skrevet

Enig med vedkommende over meg. Skjønner ikke helt hvorfor hunder absolutt skal holdes intakte, når det ikke er oppdrett i tankene that is. Det er uvanlig praksis i resten av verden; å ikke kastrere hunden sin er for dem like fyfy som å ikke kastrere katten sin her i Norge i 2020.

Anonymkode: 889af...f97

• Liker 7
Skrevet

Det finnes flere grunner til at folk kastrerer hundene. Har ingen fordommer mot det. Tenk hvor mange seksuelt frustrerte hunder som lever i dette landet og som ikke får lov til å gjøre noe med saken. Mange hunder og eiere hadde hatt det bedre om hunden ble kastrert. 

Finnes tusenvis av hjemløse hunder på gatene i verden. Regner med at det er en av grunnene til at det er vanlig praksis å kastrere i mange land. Bare en tanke som slo meg når jeg leste innlegget over :)

Anonymkode: ecaf3...2b4

• Liker 3
Skrevet

Jeg har ikke fordommer mot kastrerte hunder, men eiere som kastrerer hundene for å enkelt fikse atferdsproblemer. 

jeg er 100% for kastrering av løshunder og katter av helt andre årsaker.

Anonymkode: 5708e...6f9

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig med vedkommende over meg. Skjønner ikke helt hvorfor hunder absolutt skal holdes intakte, når det ikke er oppdrett i tankene that is. Det er uvanlig praksis i resten av verden; å ikke kastrere hunden sin er for dem like fyfy som å ikke kastrere katten sin her i Norge i 2020.

Anonymkode: 889af...f97

Enig i denne, forstår heller hvorfor hunder skal holdes intakte i Norge.

Anonymkode: dd269...329

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...