Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dersom en av de 1000vis av gudene folk tror på, faktisk finnes, hvorfor skjule seg? Hva er positivt med å ikke la seg bevise? Hvorfor er det ikke bedre å la menneskene få vite at h*n finnes, og få en slutt på alle religiøse kriger?

Anonymkode: e6310...829

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En hypotese om dette har med tro å gjøre. 

Hvordan kan Gud skape sann og ekte tro? Ved å vise seg trenger man ikke lenger å tro, da er jo Gud et faktum. Hvis man i tillegg tenker at verden enda ikke er ferdig skapt, vi er enda ikke kommet til den syvende dagen. Enda er vi et sted på den sjette, og like før alt skal være ferdig er det gjerne litt ekstra kaos. 

Skal troen være sann og ekte kan det jo ikke være enkelt å tro, tvert imot. 

Det fasinerende konsekvens av denne hypotesen er at den er like umulig å bevise som å motvise, og da er det det ikke en hypotese likevel. Kun overlatt til å tro eller å la være. 

Skrevet

Det er ikke en hypotese. En hypotese skal pr definisjon kunne testes vitenskapelig.

Men hvorfor vil han at folk skal tro og ikke vite? Hva er fordelen med at de tror? Hvorfor ikke være et faktum?

Skrevet

Fordi han er psykopat.

Anonymkode: aba3f...51f

Skrevet

Gud er ånd og er usynlig for oss. Men han kan åpenbare seg hvis han selv ønsker. Jesus har åpenbart seg for folk som jeg vet om.

Anonymkode: b1eb4...6b3

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er positivt med å ikke la seg bevise?

Hva tror du godt ville ha kommet ut av at han viste seg? Jeg tror ingenting, og menneskene ville da forlangt mer og mer og mer. Det vil aldri bli godt nok. 

Anonymkode: d02b8...cc8

Skrevet

Det er vel heller det at vi som mennesker ikke vet hvor vi skal se...

Anonymkode: 3985f...36d

Skrevet

Gud skjuler seg ikke. Du bare ønsker ikke å se at Gud eksisterer. 

Anonymkode: 4a6f0...baf

Skrevet

Gud er en anonym bruker.

• Liker 2
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hva tror du godt ville ha kommet ut av at han viste seg? Jeg tror ingenting, og menneskene ville da forlangt mer og mer og mer. Det vil aldri bli godt nok. 

Anonymkode: d02b8...cc8

Du tror på Gud?

Anonymkode: c013d...80d

Skrevet
På 9.9.2020 den 11.07, AnonymBruker skrev:

Gud er ånd og er usynlig for oss. Men han kan åpenbare seg hvis han selv ønsker. Jesus har åpenbart seg for folk som jeg vet om.

Anonymkode: b1eb4...6b3

Eh. Nei. De bare tror det. 

Skrevet

Hadde jeg stått som ansvarlig for den galskapen som foregår i verden om dagen, tror jeg jaggu jeg hadde gjemt meg også.

Anonymkode: e75f7...d0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...