Mokka Skrevet 21. juli 2005 #1 Skrevet 21. juli 2005 Hei! Er det noen som vet foskjellen på Ordinær primærvitnemål (ORDP) og Ordinær kvote (ORDKV). Ser ut som jeg står på to ventelisten. 126 plass på ORDP og 13 plass på ORDKV. Er det noe håp for meg?
Gjest gjest1 Skrevet 21. juli 2005 #2 Skrevet 21. juli 2005 Det kommer veldig ann på hvilket studie du har søkt på. Er det ett studie med bare 20 studieplasser f.eks. så ligger du litt dårlig ann. Men nr. 13 på ventelisten høres jo i utgangspunktet ikke så værst ut, så hadde ikke gitt helt opp. Ring jevnlig å ikke la dem glemme deg. Jeg kjenner flere som har kommet seg inn på denne måten - for det hele går jo ganske fort når studiestart nærmer seg. :rosasmil:
sweetdream Skrevet 21. juli 2005 #3 Skrevet 21. juli 2005 Kan noen forklare meg hvem er primære søkere?
sweetdream Skrevet 21. juli 2005 #4 Skrevet 21. juli 2005 Kan noen forklare meg hvem er primære søkere?
Scheherazade Skrevet 21. juli 2005 #5 Skrevet 21. juli 2005 Primærkvoten er for søkere som ikke fyller mer enn 21 år i søknadsåret og som har fullført videregående på normert tid. Du søker da uten tilleggspoeng for alder, vekttall, folkehøyskole, militæret og så videre. Det vil si, karakterpoeng fra VGS, realfag-og fordypningspoeng og kvotepoeng eller kjønnspoeng der dette finnes. Ordninger eksisterer for at du skal kunne studere rett etter videregående uten å tape kampen mot feks 30-åringer som har masse alderspoeng.
orakel Skrevet 21. juli 2005 #6 Skrevet 21. juli 2005 Ordinær primævitnemålskvote er de som konkurrerer kun på bakgrunn av karakterer på videregående. Ordinær kvote, er egentlig alle søkere, men her regnes poeng inkludert alle tilleggspoeng. Du kan lese mer på Samordna Opptak sine nettsider: http://solan.uio.no/sokerinformasjon_2005/...rekning.html#pk
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå