AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #1 Skrevet 7. september 2020 Jeg har alltid vært glad. Stort sett. Hatt tunge dager som alle andre såklart, men ikke noe vedvarende. Men det siste året har jeg havnet i en vond spiral. Har gått gjennom et samlivsbrudd, hvor vi har hatt en noe annerledes boløsning som nok har tæret på. Pluss at et samlivsbrudd i seg selv er tungt. Jeg har i det siste følt på at jeg ikke finner glede i noe. Jeg kan ha fine dager, men de fine periodene er veldig korte nå, å så faller jeg ned i en slags tristhet jeg ikke har kjent på før. Føler meg bare nedstemt og lei, er også mye trøtt og sliten i kroppen. Jobber 100% da. Så da er man jo gjerne litt sliten, pluss alle endringer det siste året, og to barn. Men det bekymrer meg at jeg oftere og oftere er nedfor, trist og lei, ikke ser noen glede. Føler jeg har sviktet, å ikke får til noe... Noen som hat følt eller kjent på det samme? Hvordan ta tak før man ikke finner noen løsning? Anonymkode: b0762...920
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #2 Skrevet 7. september 2020 Har du kjærlighetssorg? Var det han som gikk? Var han utro? Hvorfor er dere ikke sammen? Slik pleier å være forbigående. Men det er vanlig å bli deprimert hvis livet bare byr på motgang over tid. Jeg har diagnosen som sykdommen meldte seg for første gang da jeg var 16. Er nå 28. Bare første gangen var jeg mye sliten og sov mye. Rævva kosthold var nok mye av grunnen der. Nå har jeg moderat tilbakevennende. En ting er å ha lengre perioder der du er nedfor. En annen er når depresjonen er der «uten grunn», du finner INGENTING givende, føler alt slit og innsats er bortkastet. Føler deg ensom blandt mennesker og vil være for deg selv men så gjør dette egentlig bare vondt verre. Du har dårlig selvfølelse og er alltid sint på deg selv fordi du ikke føler du får til det andre gjør.. Vi her kan ikke vite om du trenger behandling. Anonymkode: fa2f3...327
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #3 Skrevet 7. september 2020 Umulig å si om du er deprimert, men man er jo ikke nødvendigvis deprimert fordi man sørger over et brudd. Sorg er ikke sykdom. Anonymkode: 441cc...ded
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #4 Skrevet 7. september 2020 Du høres ut som du til dels er blitt deprimert. Anonymkode: 13a68...39a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå