lalela Skrevet 7. september 2020 #1 Skrevet 7. september 2020 Vurderer å klippe lugg. Har du noen erfaringer du vil dele? Anbefaler du det eller er det bare stress?
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #2 Skrevet 7. september 2020 Det vil jo variere veldig fra person til person, etter hvilket hår man har... Jeg har bølger, og hadde pannelugg for noen år siden, og aldri i livet om jeg skal ha det igjen! Måtte enten bruke rettetang, eller sette den opp med hårklype, ellers så sto den til alle kanter. Men to venniner som har ganske slett hår synes ikke det er noe stress i det hele tatt, de trenger ikke gjøre noe ekstra for å få den til å ligge greit. Hun ene synes det er litt stress med å måtte klippe ofte for å få den til å holde formen, hun andre klipper selv. Anonymkode: e9859...9e4 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #3 Skrevet 7. september 2020 Pannelugg kan være fint på noen. Jeg syns sidelugg er finere og kler, i motsetning til pannelugg, de fleste. Anonymkode: d7a22...c67 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #4 Skrevet 7. september 2020 Jeg klipte pannelugg i går etter to år med lang lugg. Angrer ikke. Jeg har litt fall i håret men luggen ligger fint. Eneste er at jeg må bruke tørrsjampo i den hver dag fordi den blir liggende inntil panna og blir fortere fett enn resten av håret. Men det er null stress Anonymkode: 8cf19...b70 1
Kenelz Skrevet 7. september 2020 #5 Skrevet 7. september 2020 Liker du å ha hår klistret på panna? Har du hatt lugg tidligere? Er du sikker på om du vil kle lugg? Orker du å style håret ditt omtrent hver dag? Hvilken type lugg? Osv. Lugg kan vær både fint og gøy, helt til det ikke er det lengre.. 😂 Hør med en frisør om lugg er noe for deg! 4
Gjest Saph Skrevet 7. september 2020 #6 Skrevet 7. september 2020 Jeg klipper lugg omtrent en gang i året, og hver gang elsker jeg det i en ukes tid, og så hater jeg den og sparer den ut. Så klipper jeg den igjen...
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #7 Skrevet 7. september 2020 1 time siden, Saph skrev: Jeg klipper lugg omtrent en gang i året, og hver gang elsker jeg det i en ukes tid, og så hater jeg den og sparer den ut. Så klipper jeg den igjen... Samme her 🤣 Anonymkode: 41864...386 2
Gjest Albbas Skrevet 7. september 2020 #8 Skrevet 7. september 2020 Jeg har hatt lugg i flere år, og føler meg ustelt når den blir for lang. Syns ikke det er stress, er langt mer stress å IKKE ha det (for meg) for da må jeg gå all in med resten av håret for å ikke se ut som en boms. 😂 Med lugg holder det at den er fin så ser resten ok ut. Men jeg kler altså lugg. Og har tynt, livløst hår som bare henger rett ned, så uten lugg er håret mitt enda flatere og kjipere.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #9 Skrevet 7. september 2020 Har du krøller? Då kan du isåfall stå over. Det ble med én gang. Anonymkode: 272fc...9ae
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #10 Skrevet 7. september 2020 Har langt hår til midjen og har hatt lugg i alle år. Null stress, vasker håret annanhver dag, føner håret og luggen er pen. Stusser og tynner den hos frisøren hver 4-5.uke. Resten av manken stusser jeg hver 3.måned. Anonymkode: 938e0...a04 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #11 Skrevet 10. desember 2020 Snublet over denne, vurderer lugg 😄 For de som gjerne vil ha lugg, men som er avhengig av rettetang kan jeg anbefale keratinbehandling. Koster en del hos frisøren, men du får sikkert en grei deal om det kun er luggen som skal tas. Uansett er det enkelt å gjøre selv om du bestiller via e-bay (ligger gode tutorials på youtube), for bare luggen har du 250 ml kjempelenge (bruker Cocochoko selv). Håret holder seg rett minst et par mnd., men kommer sikkert an på hvor mye krøll/fall du har. Ville nok ikke tatt i hele håret om du liker krøllene dine, mine ser ikke ut til å komme ordentlig tilbake, har gått mer enn tre mnd. Ikke så stress for egen del, men greit å vite. For de som har tykt, brusete hår kan det være en vidunderkur (gjort det på et par venninner, begge ble superfornøyd). Anonymkode: eeee9...6f4 1
Ereschkigal Skrevet 10. desember 2020 #12 Skrevet 10. desember 2020 Det fungerte aldri for meg, den ble raskt for lang og var bare i veien.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #13 Skrevet 10. desember 2020 Jeg skulle ønske jeg kunne ha det men det funker ikke for meg. Har en verv i håret som gjør at det ikke vil ligge sånn naturlig, pluss at jeg syntes det var ubehagelig. Også blir den svett.. for min del en blanding av svette og hårvoks som de sa jeg skulle bruke for at den skulle ligge rett. 🤦♀️ var et mareritt å vokse ut igjen også.. men som sakt, jeg skulle virkelig ØNSKE jeg kunne ha det! 😅 Anonymkode: 61bd6...164 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #14 Skrevet 10. desember 2020 Jeg har lugg og er veldig fornøyd med det. Trenger sjelden tørrshampoo eller noe i håret, styler veldig sjeldent håret og som regel bare børster jeg gjennom det. Eneste gangen jeg bruker tørrshampoo i luggen er når den begynner å bli for lang, rett før jeg får klipt den og den begynner å gå ned i øynene mine. Den eneste ulempen med lugg er at man må gå relativt ofte til frisøren for å klippe den, men det tar type fem- ti minutter så det er ikke store ulempen for min del. Anonymkode: a69d6...54c
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #15 Skrevet 10. desember 2020 Jeg har lugg og er fornøyd med det. Syns ikke jeg kler så godt å ikke ha lugg. Har langt hår midt ned på ryggen som jeg klipper ca. 1 gang i året, luggen klipper jeg selv når den blir for lang. Anonymkode: f5697...a24
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #16 Skrevet 10. desember 2020 Synes det er praktisk med lugg, håret ser liksom alltid stelt ut med lite efford. Vasker luggen i vasken om morgenen og føner, det tar to minutter og da ligger den perfekt hele dagen. Anonymkode: ba914...eb8 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #17 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg har lugg og er veldig fornøyd med det. Trenger sjelden tørrshampoo eller noe i håret, styler veldig sjeldent håret og som regel bare børster jeg gjennom det. Eneste gangen jeg bruker tørrshampoo i luggen er når den begynner å bli for lang, rett før jeg får klipt den og den begynner å gå ned i øynene mine. Den eneste ulempen med lugg er at man må gå relativt ofte til frisøren for å klippe den, men det tar type fem- ti minutter så det er ikke store ulempen for min del. Anonymkode: a69d6...54c Luggen kan man da fint klippe selv. Trenger ikke frisør for å klippe den, den klipper jeg jeg selv. Anonymkode: 1b7f8...e39 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #18 Skrevet 10. desember 2020 Jeg har alltid hatt kort pannelugg, siden jeg føler jeg ikke kler lang pannelugg. Klipper hos frisøren annenhver måned og stusser tuppene hver 6 måned ca. klippet tupper og lugg i november, men skal klippe luggen igjen i morgen hos frisøren, da siden luggen ikke ble så kort ved forrige klipp. Anonymkode: 7f183...c04 1
Gjest TheCatLady Skrevet 10. desember 2020 #19 Skrevet 10. desember 2020 På en måte liker jeg å ha det, men på en annen måte så synes jeg det er stress. Mener rett pannelugg nå. Jeg har bølger i håret også, og må derfor rette luggen hver dag. Det passer heller ikke så godt når man har fet hud. Jeg måtte vaske luggen hver dag eller så synes jeg at den så litt ekkel ut. Så det er mye stress og ikke alltid det blir noe bra resultat om man klipper selv. Men liker sidelugg. Lettere å style den og trenger ikke å ha den hengende ned i panna hele tiden.
Kaneel Skrevet 11. desember 2020 #20 Skrevet 11. desember 2020 TheCatLady skrev (10 timer siden): På en måte liker jeg å ha det, men på en annen måte så synes jeg det er stress. Mener rett pannelugg nå. Jeg har bølger i håret også, og må derfor rette luggen hver dag. Det passer heller ikke så godt når man har fet hud. Jeg måtte vaske luggen hver dag eller så synes jeg at den så litt ekkel ut. Så det er mye stress og ikke alltid det blir noe bra resultat om man klipper selv. Men liker sidelugg. Lettere å style den og trenger ikke å ha den hengende ned i panna hele tiden. Har du bilder av hva du mener med sidelugg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå