AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #1 Del Skrevet 7. september 2020 Endelig er vi snart prøvere! Jeg har gått på cerazette i ca 9 år, og mistet mensen helt. Har hatt småblødninger 3-4 ganger i året ca. Jeg er veldig spent da jeg ikke husker hvordan det er å ha mensen, om jeg kommer til å slite med menssmerter etc. Tok siste pille på lørdag å forventer en bortfallsblødning i dag eller i morgen. Har glemt 2 piller på rappen et par ganger ila disse 9 årene og da har jeg alltid fått blødning på dag nr 2. dere andre som har sluttet på cerazette, hvor lenge gikk dere på pilla og når fikk dere mensen tilbake? Tok det lang tid før syklusen va noenlunde stabil? Har lastet ned Flo appen og skal logge der. Anonymkode: 3ec9e...6a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #2 Del Skrevet 7. september 2020 Jeg gikk på Cerazette i 2 år ca. Fikk syklusen min tilbake ca en mnd etter jeg sluttet. Nå har jeg 28 dagers syklus med EL på dag 14. Så ganske bra Men det er jo individuelt, så du må bare vente å se! Anonymkode: 6e863...07d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #3 Del Skrevet 7. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg gikk på Cerazette i 2 år ca. Fikk syklusen min tilbake ca en mnd etter jeg sluttet. Nå har jeg 28 dagers syklus med EL på dag 14. Så ganske bra Men det er jo individuelt, så du må bare vente å se! Anonymkode: 6e863...07d Veldig klar over at det er individuelt, men syns det er spennende å lese om andre likevel😅 håpe jo jeg kommer raskt i syklus, men så leser man jo om de som bruker typ 6-12 mnd.... det er nervepirrende å vente. Å slitsomt å løpe rundt med bind hele dagene bare sånn i tilfelle Anonymkode: 3ec9e...6a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.bie Skrevet 7. september 2020 #4 Del Skrevet 7. september 2020 Brukte det bare i 4 mnd, fikk en real bortfallsblødning 2 dager etter slutt og 28-30 dagers syklus mnd etter. lykke til ☺️🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 7. september 2020 #5 Del Skrevet 7. september 2020 Jeg brukte det i ca 8 år og fikk første mens etter 1 måned og gikk rett i stabil syklus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #6 Del Skrevet 10. september 2020 På 7.9.2020 den 16.27, frk.bie skrev: Brukte det bare i 4 mnd, fikk en real bortfallsblødning 2 dager etter slutt og 28-30 dagers syklus mnd etter. lykke til ☺️🤞🏼 På 7.9.2020 den 21.27, Dame1989 skrev: Jeg brukte det i ca 8 år og fikk første mens etter 1 måned og gikk rett i stabil syklus Så bra at dere kom rett inn i syklus😊 jeg har fortsatt ikke fått blødningen jeg forventet på dag 2. Har som sagt alltid fått det hvis jeg har glemt et par piller, men nå er det 5 dager siden siste pille og ingen tegn til noe. Hadde en del murringer på høyre side i går. Ikke vondt, men kjente godt at det var noe som skjedde. Innbiller meg at det er eggstokkene som «våkner»😂 dette er alt for nervepirrende. Jeg hater å vente Anonymkode: 3ec9e...6a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #7 Del Skrevet 13. september 2020 Sluttet etter ca 3 år. Fikk raskt første blødning, men etter det var syklusen litt på villspor med sykluslengde alt fra 30 dager til 75. Tok ca 1 år før den opplevdes noen lunde stabil. Anonymkode: 7d99f...e1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2020 #8 Del Skrevet 13. september 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Sluttet etter ca 3 år. Fikk raskt første blødning, men etter det var syklusen litt på villspor med sykluslengde alt fra 30 dager til 75. Tok ca 1 år før den opplevdes noen lunde stabil. Anonymkode: 7d99f...e1f Aiai...håper ikke jeg må vente 1 år😔 Fikk blødning i går. Ble glad, men den forsvant like fort som den kom. Varte bare i et par timer. Men har mye murringer på begge sider.. nesten hver dag. Vet ikke om det har noen sammenheng men har også hatt vondt i hodet hver dag etter jeg slutta. Sleit med ekstrem hodepine under mensen før jeg begynte på p-piller Anonymkode: 3ec9e...6a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #9 Del Skrevet 14. september 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Aiai...håper ikke jeg må vente 1 år😔 Fikk blødning i går. Ble glad, men den forsvant like fort som den kom. Varte bare i et par timer. Men har mye murringer på begge sider.. nesten hver dag. Vet ikke om det har noen sammenheng men har også hatt vondt i hodet hver dag etter jeg slutta. Sleit med ekstrem hodepine under mensen før jeg begynte på p-piller Anonymkode: 3ec9e...6a6 Hodepinen vil vanligvis gå over etter noen dager. Den første blødningen kan være en bortfallsblødning og ikke nødvendigvis mensen. Gi det i hvert fall tre måneder etter slutt før du begynner å stresse med det😊 Anonymkode: 421bb...840 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #10 Del Skrevet 15. september 2020 På 14.9.2020 den 12.30, AnonymBruker skrev: Hodepinen vil vanligvis gå over etter noen dager. Den første blødningen kan være en bortfallsblødning og ikke nødvendigvis mensen. Gi det i hvert fall tre måneder etter slutt før du begynner å stresse med det😊 Anonymkode: 421bb...840 Hodepinen har faktisk gått over nå 😊 men nå i dag har det kommet (sorry ekle detaljer) masse slimklumper i bindet... blør ikke men går med bind når jeg er på jobb i tilfelle... masse slim. Ikke likt det «vanlige» eggløsningsslimet. Men harde, kompakte slimklumper😳 hva i alle dager er det? Føler meg så dum som ikke har styr på noe av dette, men har glemt ut hvordan livet uten p-piller er, etter 9 år😂 Anonymkode: 3ec9e...6a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #11 Del Skrevet 15. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hodepinen har faktisk gått over nå 😊 men nå i dag har det kommet (sorry ekle detaljer) masse slimklumper i bindet... blør ikke men går med bind når jeg er på jobb i tilfelle... masse slim. Ikke likt det «vanlige» eggløsningsslimet. Men harde, kompakte slimklumper😳 hva i alle dager er det? Føler meg så dum som ikke har styr på noe av dette, men har glemt ut hvordan livet uten p-piller er, etter 9 år😂 Anonymkode: 3ec9e...6a6 Om det ikke lukter eller har mistenkelig farge så er det ikke noe å bekymre seg for. Om det ikke gir seg så kan du ta en sjekk hos gynekolog, kanskje? Anonymkode: 421bb...840 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #12 Del Skrevet 21. oktober 2020 Jeg lurer på nøyaktig det samme. Har gått på Cerazette siden 2005, så det er faktisk femten år.😬 Gynekologen sier at det ikke gjør noe men jeg er veldig spent på hva som skjer etter siste pille. Skal slutte neste uke (har en svær greie på jobben nå, orker ikke mens-styr oppi det). For jeg husker heller ikke hvordan det var å ha mensen, begynte på cerazette da jeg var 14,5. Haha Anonymkode: f0a76...6e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #13 Del Skrevet 21. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på nøyaktig det samme. Har gått på Cerazette siden 2005, så det er faktisk femten år.😬 Gynekologen sier at det ikke gjør noe men jeg er veldig spent på hva som skjer etter siste pille. Skal slutte neste uke (har en svær greie på jobben nå, orker ikke mens-styr oppi det). For jeg husker heller ikke hvordan det var å ha mensen, begynte på cerazette da jeg var 14,5. Haha Anonymkode: f0a76...6e1 Nå nærmer det seg 2 mnd siden jeg slutta. Så kan jo fortelle litt om hvordan det har vært for meg selvom det er individuelt. Fikk ingen bortfallsblødning som forventet. Kun en liten blodflekk i trusa ca 2 uker etter siste pille. Kom noe ekle greier ut noen dager etterpå. Slimpropp eller noe...Slet ekstremt mye med kramper/murringer og hodepine. Samt humørsvigninger fra en annen verden. Jeg sliter med vinterdepresjon så det å slutte på pilla når jeg gjorde var kanskje ikke et sjakktrekk🤪 har hatt det tøft etter jeg sluttet. Mulig hormoner på ville veier...uansett; fikk mensen etter 25 dager. Blødde i 5 dager. Ifølge flo skulle jeg hatt eggløsning på mandag som var. Så krysser fingre for at mensen dukker opp etter planen 🤞🏻 Anonymkode: 3ec9e...6a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå