AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #1 Skrevet 7. september 2020 Jeg har begynt med briller, og har fått progressive. I følge optikeren måtte jeg venne meg til å bruke brillene, men nå har jeg hatt dem i to uker, uten at jeg syns det føles bra. Jeg sliter med fokus, og bruker jeg dem når jeg er ute, føles det som om jeg er på en liten båt i åpent hav. De eneste gangene jeg føler de funker er når jeg ligger på sofaen og ser på TV Hvor lang tid må man påregne før brillene føles normale? Kan glassene være feil slipt? Eller er det noen forslag til hva jeg selv kan gjøre for at tilvenningen skal gå bedre? Anonymkode: ffdfb...405
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #2 Skrevet 7. september 2020 Jeg venna meg til mine progressive briller innen 2 døgn. Anonymkode: 060d0...64e
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #3 Skrevet 7. september 2020 Etter to uker med daglig bruk, hadde jeg gått tilbake til optikeren for en prat. Anonymkode: 82789...b95 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #4 Skrevet 7. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg venna meg til mine progressive briller innen 2 døgn. Anonymkode: 060d0...64e Og da føler du at du ser normalt? Hadde du briller fra før? Anonymkode: ffdfb...405
LatersBaby Skrevet 7. september 2020 #5 Skrevet 7. september 2020 Jeg brukte ganske lang tid, og følte det slik som du beskriver. Tok opp mot 2 uker før jeg ble vant til dem 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #6 Skrevet 7. september 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og da føler du at du ser normalt? Hadde du briller fra før? Anonymkode: ffdfb...405 Jeg hadde ikke briller fra før. Og ja, da så jeg normalt, etter 2 dager. Ville nok som en annen skriver, tatt kontakt med optiker om jeg var deg. Anonymkode: 060d0...64e 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #7 Skrevet 7. september 2020 De føltes riktige og naturlige for meg fra første minutt. Så ingen tilvenning her. Anonymkode: 0cf3b...7e5
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #8 Skrevet 7. september 2020 Jeg har alltid brukt briller, og det pleier å ta et par uker å venne seg til den når jeg får nye (selv om styrken er den samme). Begynte med progressive da jeg ble student igjen i voksen alder, og hadde vel nesten en mnd med hodepine og slitne øyne før jeg var tilvent. Er du usikker på om alt er som det skal, så går du tilbake til optikeren. Anonymkode: 19a2a...18f 1
Paw Patrol Skrevet 7. september 2020 #9 Skrevet 7. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har begynt med briller, og har fått progressive. I følge optikeren måtte jeg venne meg til å bruke brillene, men nå har jeg hatt dem i to uker, uten at jeg syns det føles bra. Jeg sliter med fokus, og bruker jeg dem når jeg er ute, føles det som om jeg er på en liten båt i åpent hav. De eneste gangene jeg føler de funker er når jeg ligger på sofaen og ser på TV Hvor lang tid må man påregne før brillene føles normale? Kan glassene være feil slipt? Eller er det noen forslag til hva jeg selv kan gjøre for at tilvenningen skal gå bedre? Anonymkode: ffdfb...405 Har brukt briller siden jeg var 19 mnd, bruker som regel 2-3 døgn før synet tilpasser seg. Når jeg bytta til progressive når jeg nærmet meg 40 år brukte jeg 3-4 uker. 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #10 Skrevet 7. september 2020 Brukte vel et par timer da jeg fikk progressive briller første gang. Nå går det bare noen minutter. Anonymkode: 8ff40...531
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #11 Skrevet 7. september 2020 Jeg har skjeve hornhinner, og egentlig ikke så dårlig syn - kan det være en årsak til lenger tilvenningstid? Ts Anonymkode: ffdfb...405
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå